Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:49:59 GMT

دهه اول محرم؛ دهه حرّ و رحمت الهی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۴۸۱۴

دهه اول محرم؛ دهه حرّ و رحمت الهی

مرحوم آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا، در رابطه با اهمیت دهه اول محرم فرمودند: در دهه اول محرم خوب است که انسان به مطلبی توجه کند و آن هم این است که چگونه بتواند در این ایام و شب‌ها از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع)، کسب فیض کند که این موضوع شرایطی دارد و در حقیقت، ساده نیست.

به گفته این عالم فرزانه، درست است که پروردگار، بسیار کریم و اهل بیت (ع) آینه جمال صفات خداوند هستند، ولی انسان باید استعداد کسب فیض را هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم آیت الله فاطمی نیا نقل کردند: خاطرم است مرحوم آیت الله بهاءالدینی رحمت الله علیه، قریب به این مضمون سخنی داشتند و می‌فرمودند که در قرآن کریم آمده است: «الطیباتُ للطیبین» فقط برای زن و شوهر و زوجین نیست و مفهوم بزرگ‌تر و عامی دارد و این است که همیشه پاکیزه را به پاکیزه می‌دهند. از اینرو، فیض اباعبدالله الحسین (ع) از جمله طیبات و پاکیزه هاست و این به جز پاکیزه داده نمی‌شود. بنابراین، در این ایام، در مجالسی که حاضر می‌شویم باید با طهارت ظاهری و باطنی باشیم و حتی دم درب مراسم که می‌رسیم، بگوییم پروردگارا اگر مانع فیضی در وجود من است خودت برطرف کن و استغفار کنیم و از ته قلب توبه کنیم که با پاکیزگی، پاکیزه‌ها که فیض اباعبدالله الحسین (ع) است را به ما بدهند.

این عالم فرمودند: گفته شده است که بسیاری از علما و بزرگان، چشم به این ده شبانه روز می‌دوختند تا بلکه چیزی بدست بیاورند و بدست هم می‌آوردند و به قول مرحوم آیت الله بهاءالدینی، افراد بسیاری بودند که در همین دهه اول محرم، مبدأ میل شان عوض شد و گاهی حتی برخی می‌گفتند: پروردگارا، این دهه حرّ است و شما ایشان را در این دهه نجات دادید و دست ایشان را گرفتید. از اینرو، سنن پروردگار تعطیل بردار نیست و هرکسی توبه کند مورد توجه خداوند مهربان و اهل بیت علیهم السلام قرار می‌گیرد. یعنی در این ایام، شرط عمده کسب فیض، ترک کردن گناهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واقعه عاشورا واقعه کربلا رحمت الهی مرحوم آیت الله دهه اول محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!

به گزارش “ورزش سه”، بازگشت محرم نویدکیا به سطح اول فوتبال ایران یکی از اتفاقات جذاب نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بوده است. سرمربی سابق سپاهان بعد از مدت‌ها دوری از نیمکت، به‌عنوان نفر اول کادر فنی مس رفسنجان به مربیگری برگشت و با حضور در جمع نارنجی‌پوشان توانسته شرایط خوبی را برای این تیم رقم بزند.

نویدکیا در ماه‌های گذشته که هدایت مس را بر عهده داشته از نظر فنی شرایط خوبی را برای این تیم رقم زده و تاکنون هیچ شکستی را روی نیمکت نارنجی‌ها پذیرا نبوده است.

مورد اصلی که درباره نویدکیا به چشم آمده شخصیت و متانت او در مواجهه با اتفاقات مختلف است. این مسئله در مس رفسنجان بارها بر سر موضوعات مختلف نمایان شده و در نشست خبری قبل از بازی روز چهارشنبه این تیم هم نمود پیدا کرد.

نویدکیا وقتی ظهر روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان حضور یافته بود با چند سوال حاشیه‌ای و غیرفنی از سوی یکی از خبرنگاران رفسنجانی مواجه شد و جالب اینکه بدون عصبانیت و با متانت خاص خودش به این سوالات پاسخ‌گو بود.

او نه تنها از پرسشی درباره چرایی برگزاری تمرینات مس در تهران ناراحت و عصبانی نشد که با بیان اینکه فضای مجازی را دنبال نمی‌کند و اخبار را چندان نمی‌خواند به اسطوره‌سازی نسبت به خودش واکنش نشان داد و گفت که دوست ندارد چنین اتفاقی را تجربه کند.

سرمربی رفسنجانی‌ها ساعتی قبل از دیدار حساس مقابل گل‌گهر سیرجان باز هم با آرامش خود را نمایان کرد و نشان داد دوست ندارد قبل از بازی دربی کرمان تیمش وارد شرایط سختی شود. او که تجربه‌ای زیاد را در فضای فوتبال دارد خود را برای مسابقه عصر چهارشنبه با گل‌گهر آماده می‌کند و امیدوار است به روند خوب رفسنجان ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی