Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از روستای سیل زده آهنگران شهرستان فراهان استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

دولت با دستور و توجه ویژه رئیس جمهور تمام خسارت‌های مردم را پرداخت خواهد کرد.

ارزیابان در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، راه، معابر، منازل مسکونی و بنا‌ها با کاربری‌های مختلف و قنوات و زیرساخت‌ها همچنین خودرو و موتور سیکلت‌های مردم مشغول برآورد و تعیین خسارات هستند

در بارندگی‌های اخیر ۱۳۳ شهر ۲۵۸ بخش وهزارو ۴۳۳ روستا در کشور دچار سیل شدندکه ۷۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و۲۶ نفر هم تا کنون مفقود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تلاش گسترده گروه‌های مختلف مردمی، جهادی، امدادی و خدمات رسان و با همدلی ومساعدت‌های شکل گرفته تلاش می‌شود درد و رنج مردم در مناطق سیل زده به حداقل ممکن برسد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم گفت: تمام منازل و معابر روستا از سیلاب و گل و لای پاکسازی شده و با کمک گروه‌های جهادی فرش و وسایل زندگی مردم شستشو شده ولوازم خانگی هم در حال تعمیر و تحویل به ساکنان است.

مخلص الائمه گفت: ۴۰ واحد مسکونی خسارت دیده و تخریب شده در سیل آوار برداری شده و عملیات احداث واحد‌های تخریبی آغاز شده است.

با وقوع سیل‌های مرداد ماه امسال در کشور وسعت سیل به روستا‌ها و شهر‌های استان مرکزی هم رسید و در روستای آهنگران فراهان این سیل ۵۰ خانه را تخریب کرد.


شامگاه جمعه ۷ مرداد به علت شدت بارش‌ها و جاری شدن سیلاب، بخش زیادی از روستای آهنگران شهرستان فراهان دچار آبگرفتگی شد و کمک‌های امدادی به این روستا آغاز شد که این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفته شاهدان جسد یک نفر از آوار بیرون کشیده شده است و کارشناسان جهادکشاورزی و بنیاد مسکن در رروستا هستند تا با تخمین خسارات بخش‌هایی از آن جبران شود.

به گفته مخلص الائمه استاندار مرکزی نیرو‌های امدادی اعم از بسیج سپاه راهداری و هلال احمر در روستای آهنگران مستقرند تا با رسیدگی به مشکلات از بار دغدغه‌های مردم بکاهند.

به گفته نظری معاون سیاسی استاندار مرکزی پس از ورود سیل به روستا تمامی ساکنان از سوی نیرو‌های امدادی و با استفاده از ماشین‌آلات راهسازی به بیرون روستا منتقل شده اند و جوانان روستا با نیرو‌های امدادی در عملیات انتقال احشام به نقطه امن همکاری می‌کنند.

شعبان زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: بییش از ۵۰۰ بسته غذایی در بین سیل زدگان روستای آهنگران فراهان توزیع شده و ۲ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه وانت، ۳ دستگاه کامیونت و یک دستگاه قایق به همراه موتور پیشران و تجهیزات تخصصی سیلاب در اختیار مردم این روستا قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق سیل زده استان مرکزی روستای آهنگران سیل آهنگران روستای آهنگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت