Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از روستای آهنگران در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب‌های سیلاب در هفته اخیر به روستای آهنگران اظهار کرد: در روستای آهنگران در جریان سیلاب هفته اخیر حدود ۴۰ منزل مسکونی آسیب دیده و برخی تخریب شده است که موارد ایمن سازی برای جلوگیری از وقوع حوادث بیشتر در این روستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و گروه‌های جهادی در این روستا برای کاهش آسیب‌ها به کمک اهالی روستا آمدند و در این منطقه در جریان وقوع سیلاب شکستگی لوله گاز اتفاق افتاد که می‌توانست خیلی خطرناک باشد ولی با همکاری دستگاه‌های مختلف بلافاصله مهار شد.

استاندار مرکزی با اشاره به همکاری خوب اهالی روستای آهنگران در حادثه سیلاب گفت: در بخشی از مسیر این روستا ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته بود که برای رهاسازی آب مجبور به تخریب شدیم و همکاری و همراهی اهالی روستا در این حادثه قابل تقدیر است.

حماسه سازی گروه‌های جهادی در خدمت به اهالی روستای آهنگران

مخلص الائمه با اشاره به حماسه سازی گروه‌های جهادی در کمک به مردم بیان کرد: برای کمک به مردم روستای آهنگران هیچ فراخوانی انجام نشد اما گروه‌های جهادی خودجوش به میدان آمدند و در برخی از ساعات تعداد نیروهای امدادی و خدمات رسان در منطقه بیش از یک و نیم برابر جمعیت روستا بود.

وی ادامه داد: منازل روستای آهنگران به دلیل ساخت و سازهای قدیمی از قبل نیاز به بازسازی داشته و اکنون با تجربه وقوع سیلاب باید با روش صحیح و نوین ساخته شود که در بلایای طبیعی احتمالی آسیب نبینند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه لوازم خانگی آسیب دیده که قابل تعمیر هستند به صورت گسترده در حال تعمیر است، عنوان کرد: برخی از لوازم خانگی آسیب دیده در جریان سیلاب تعمیر و تحویل مردم شده و برخی از اهالی روستا که نیاز به اسکان موقت داشتند در شهرستان اراک و فراهان ساکن شده‌اند.

مخلص الائمه در پایان تصریح کرد: آئین کلنگ زنی منازل مسکونی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آغاز شد.

کد خبر 5557301

منبع: مهر

کلیدواژه: حادثه سیلاب فرزاد مخلص الائمه وقوع سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا مراسم عزاداری سیلاب همایش شیرخوارگان حسینی کرمانشاه حسینیه مهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل گرگان روستای آهنگران گروه های جهادی اهالی روستا آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی