Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@07:30:11 GMT

نیجریه گوگل را مهار می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۵۸۹۱

نیجریه گوگل را مهار می‌کند

دولت نیجریه اعلام کرد که طی مکاتبه‌ای از گوگل خواسته است تا کانال‌های یوتیوبی و پخش‌زندۀ محتواهایی که قانون این کشور را رعایت‌ نمی‌کنند، مسدود و حذف نماید،

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ دولت نیجریه اعلام کرد که طی مکاتبه‌ای از گوگل خواسته است تا کانال‌های یوتیوبی و پخش‌زندۀ محتواهایی که قانون این کشور را رعایت‌ نمی‌کنند، مسدود و حذف نماید، این خبری است که وزیر اطلاعات نیجریه به رسانه‌ها اعلام کرد، محتوای ممنوع از نظر دولت نیجریه، پست‌های مرتبط با گروه‌های ممنوعه و تروریستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت این کشور تلاش دارد تا راه‌های مطمئنی برای کنترل فعالیت رسانه‌های اجتماعی در نیجریه پیدا کند. میلیون‌ها کاربر روزانه از اینترنت در این کشور استفاده می‌کنند، یوتیوب، توییتر، فیس‌بوک و تیک تاک نیز محبوب‌ترین پلتفرم‌های این کشور هستند.

رویترز اضافه می‌کند که دولت نیجریه بر همین اساس به مدیران دفتر منطقه‌ای گوگل در ابوجا (پایتخت نیجریه) ابلاغ کرده است که کانال‌های یوتیوبی و ایمیل‌های زیر مجموعۀ گوگل که حاوی نام گروه‌های ممنوع و شرکت‌های وابسته به آن‌ها هستند، نباید در بسترهای گوگل فعال باشند.

پیرو صدور ابلاغ دولت نیجریه چارلز موریتو، مدیر امور دولتی و سیاست عمومی گوگل در آفریقا اعلام کرد: این شرکت تلاش دارد تا اقداماتی برای رفع نگرانی‌های دولت نیجریه انجام دهد! شواهد نشان می‌دهد که الزام پلتفرم‌های بین‌المللی به تأسیس دفتر منطقه‌ای در کشور میزبان، تأثیر زیادی در پاسخگو کردن آن سامانه به دولت مرکزی دارد.

این مدیر گوگل افزود: یکی از اقداماتی که گوگل برای رفع نگرانی‌های ابوجا انجام می‌دهد؛ نشانه‌گذاری محتوای مضر از نظر دولت نیجریه برای کاربران است؛ وی در ادامه مدعی می‌شود که گوگل با دولت ابوجا اهداف مشترکی دارد و علاقه‌ای به استفاده از سرویس‌هایش جهت نیل به اهداف منفی ندارد!

گفتنی است که دولت نیجریه در ژوئن ۲۰۲۱ به دنبال حذف یکی از توییت‌های رئیس جمهور این کشور، توییتر را معلق کرد و رفع این تعلیق 6ماه بعد، زمانی اتفاق افتاد که مدیران توییتر احترام به قوانین ملی ابوجا را پذیرفتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمیل توئیتر فضای مجازی گوگل یوتیوب نیجریه محدودسازی جیمیل طرح صیانت کانال یوتیوب مسدودسازی یوتیوبر ابوجا دولت نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟

گوگل چند هفته‌ی پیش اولین نسخه بتای اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ پیکسل منتشر کرد. بااین‌حال، ویژگی‌های اندروید ۱۵ هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند.

بر اساس آنچه در وب‌سایت Google I/O 2024 آمده، این رویداد در ۱۴ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، Android TV و Wear OS 5 آغاز می‌شود.

گوگل پس از پایان نطق اصلی I/O 2024، سایر ویژگی‌های اندروید را طی جلساتی ویژه اعلام خواهد کرد، خصوصاً آن‌هایی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارند. گوگل قصد دارد درباره‌ی آینده‌ی Wear OS و نحوه‌ی ساخت اپلیکیشن برای طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها نیز صحبت کند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل محفلی برای بحث درباره‌ی جمنای (و API این هوش مصنوعی)، پلی استور، ChromeOS، اندروید اتو، سیستم عامل Android Automotive، دستورالعمل‌های جدید طراحی و توسعه‌ی برنامه و Android TV خواهد بود. گوگل درباره‌ی نحوه‌ی ساخت برنامه‌ها و ویجت‌ها برای فرم‌فکتورهای مختلف از جمله موبایل، تبلت و دستگاه‌های تاشدنی نیز صحبت می‌کند.

قطعاً تمامی ویژگی‌ها‌ی اندروید ۱۵ و Wear OS جدید در One UI 7 برای گوشی سامسونگ و One UI Watch 6 برای ساعت هوشمند سامسونگ گنجانده خواهند شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟