Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:31:16 GMT

بررسی وضعیت ایمنی خیمه های عزاداری در اهواز

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۶۱۳۵

بررسی وضعیت ایمنی خیمه های عزاداری در اهواز

ابراهیم قنبری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی هیات های عزاداری بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی برای بررسی وضعیت ایمنی اماکن مذهبی در هر لحظه از شبانه روز آمادگی دارد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: در ایام محرم محبان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اقدام به برپایی مجالس مرثیه و سوگواری می‌کنند که در بسیاری از این محافل به دلیل موقت بودن فضای تعبیه‌شده، اصول ایمنی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و منجر به حوادث جبران‌ناپذیری همچون آتش‌سوزی وبرق گرفتگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نصب سازه‌های فلزی غیرمقاوم، استفاده از مواد قابل اشتعال در سقف، کف و روی دیوارها، به‌کارگیری وسایل گازسوز غیرایمن و غیراستاندارد و رعایت نکردن موارد ایمنی برق، نمونه‌ای از مواردی است که موجب وقوع حادثه در مجالس عزاداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: باید موارد ایمنی در برپایی مجالس عزاداری مورد توجه قرار گیرد و فضای در نظر گرفته‌شده جهت تجمع سوگواران حسینی، به گونه‌ای باشد که دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به مکان برپایی مراسم در هنگام بروز حادثه امکان‌پذیر بوده ضمن اینکه مکان برپایی مراسم و پارک خودروها نباید باعث سد معبر یا مختل کردن تردد خودروهای آتش‌نشانی شود.

وی با بیان اینکه مجالس عزاداری نباید نزدیک تیرهای فشار قوی برق برپا شود  افزود: سازۀ محل مراسم باید به گونه‌ای باشد که تحمل وزش تندباد را داشته باشد همچنین حداقل ۲ مسیر خروجی برای خروج از مراسم داشته باشد.

قنبری با بیان اینکه در اماکن وسیع، تعداد و موقعیت راه‌های خروج باید با نظر کارشناسان آتش‌نشانی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: در زمان برپایی مراسم، باید تمام درهای ورود و خروج باز باشد و درها  به سمت خارج از محل باز شود تا در صورت بروز آتش‌سوزی یا حادثه، امکان خروج سریع مقدور باشد. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز همچنین در خصوص برق اغلب خیمه‌ها و تکایا که بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی همچون فیوزهای مناسب تامین می‌شود هشدار داد. 

برچسب‌ها آتش نشانی آتش سوزی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی اهواز آتش نشانی آتش سوزی اهواز سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز با اشاره به بالا آمدن آب رودخانه دز گفت: وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز مقطع اهواز در بخش مرکزی تحت کنترل است و نگرانی خاصی وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بهمن یوسفی امروز در حاشیه بازدید از سیل‌بندهای روستاهای حاشیه دز بخش مرکزی اهواز گفت:  با توجه به بارندگی شدید در خوزستان و بالادست و رهاسازی آب سد دز، حجم آب رودخانه دز در منطقه بامدژ بخش مرکزی اهواز بالا آمده اما وضعیت تحت کنترل است.

وی ادامه داد: ترمیم سیل‌بندهایی که آسیب‌پذیر بودند با همکاری بخشداری مرکزی و سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اهواز با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: اهالی روستاها به ویژه کشاورزان از تردد، توقف و فعالیت کنار رودخانه دز خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است
  • نخستین بانوان آتش‌نشان خاورمیانه بازنشسته شدند
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد 
  • فیلم برپایی مراسم تحلیف و رژه نظامی برای ولادیمیر پوتین
  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار