Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -  امسال 17 مرداد، روز خبرنگار با ایام شهادت سالار شهیدان و یارانش همزمان شده است. چه زیبا و بجاست که یاد کنیم از پیام‌آور دشت کربلا، حضرت زینب کبری(س). وی مردانه در معرکه نینوا ایستاد و هرچه توان داشت برای ادای آنچه بر دوشش نهاده بودند به کار بست و پس از آن نیز در نبردی نابرابر در برابر نامردمان مردنما، علی‌وار، هرچه از واقعیت ماجرای کربلا بود، بی‌کم و کاست، بر زبان جاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امسال 17 مرداد، روز خبرنگار با ایام شهادت سالار شهیدان و یارانش همزمان شده است. چه زیبا و بجاست که یاد کنیم از پیام‌آور دشت کربلا، حضرت زینب کبری(س). وی مردانه در معرکه نینوا ایستاد و هرچه توان داشت برای ادای آنچه بر دوشش نهاده بودند به کار بست و پس از آن نیز در نبردی نابرابر در برابر نامردمان مردنما، علی‌وار، هرچه از واقعیت ماجرای کربلا بود، بی‌کم و کاست، بر زبان جاری کرد.

حضرت زینب(س) در عمق تاریخ، بر تارک خیل پیام‌آوران حقیقت و آگاه‌سازان بشر قرار گرفته است و نوای قدسی او هنوز پس از 14قرن عامل روشنگری و بیدارگری مردمان است. حضرت زینب(س) خبرنگار نهضت عاشورای امام حسین (ع) است و اگر این روایت در آن مقطع حساس تاریخی نبود، امروز شرایط دیگری داشتیم. حضرت زینب(س) به درستی “پیام بر” عاشورا است که “کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود…” گزاف نیست اگر او را بهترین الگو برای خبرنگاری معرفی کنیم. همین قیاس کافی است تا یک خبرنگار راستین و آزاد بداند در راه گفتن حقایق و بیدار کردن خلایق چه دشواری‌هایی که نباید تحمل کند و چه محرومیت‌هایی که به سراغش نمی‌آید.
ضمن تسلیت شهادت امام حسین و 72 سرباز رشیدش، روز خبرنگار را گرامی می‌دارم و با سلام و درود بر شهید والامقام، محمود صارمی و همه خبرنگاران آزاده عالم که اصلی‌ترین سرمایه خویش را برای تحقق هدف بلند خویش به قربانگاه بردند، برای عزیزان خبرنگار آرزوی توفیق فراوان و صبر در برابر سختی‌های این شغل ارزشمند دارم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: حضرت زینب س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین پیش نشست همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی با عنوان «چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی» برگزار می‌شود.

در این نشست ندا حکمت نیا مدرس حوزه و دانشگاه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰ در قم، خیابان بوعلی، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، اتاق نشستهای علمی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6097240 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد