Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا امروز علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  دستمایه تولید اخبار، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

تهیه گزارش های میدانی و توصیفی در خصوص ایام محرم، عزاداری ها و آیین های مختلف، این روزها در دستور کار مراکز و دفاتر ایرنا قرار گرفته است که می توان مطالب مربوط به آنها را در پیوندهای زیر دنبال کرد:

عزاداری ایستاده زنان بوشهری شورآفرین و منحصر به فرد، جلوه‌هایی از آیین‌های سنتی عزاداری محرم در خراسان جنوبی، در سینه‌ام ای کاش، محرم شده باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، محرم؛ پخت حلیم جُم در بندرعباس و لحظه شماری عاشقان حسینی برای برگزاری شوری دیگر در زنجان .

از دیگر اخباری که می توان در خروجی های استانی ایرنا مشاهده کرد آیین تشیع پیکر شهدای خان طومان است، پیکر مطهر شهید عباس آسمیه هفته گذشته پس از هفت سال از زمان شهادتش  در منطقه خان طومان شهر حلب سوریه همراه با چهار شهید دیگر  کشف و به میهن اسلامی بازگشت که آیین تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر آنها در روزهای اخیر برگزار شد.

یکی از این شهدا «عباس آسمیه» بود که آیین پرشکوه تشییع پیکر این مدافع حرم امروز از کانون شهید سبحانی سپاه کرج آغاز و پس از بدرقه در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در آیین وداع و تشییع پیکر مطهر این شهید  گفت: «آسمیه» پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) بود که پا به بلاد غریب شام گذاشت.

امت خداجو و شهید پرور استان فارس از امروز شنبه تا روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی میزبان پیکر سردار بی سر شهید عبدالله اسکندری (شهید مدافع حرم) هستند و  وداع با پیکر سردار بی سر شهید عبدالله اسکندری در برخی شهرستان های فارس برگزار شده است.

معاون آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در خصوص محل خاکسپاری این شهید نیز گفت: پیکر پاک سردار شهید مدافع حرم "عبدالله اسکندری" با موافقت خانواده این شهید والامقام در صحن حرم مطهر حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز به خاک سپرده می‌شود.

 احیا صنعت گیلان؛ از تامین منابع ۲هزار میلیاردی تا الزام بانکها به رفع تصرف  عنوان گزارشی از مرکز گیلان است که به تلاش دولت سیزدهم به احیای واحدهای صنعتی اشاره دارد.

در این گزارش می خوانیم: احیای واحدهای صنعتی و روشن کردن چراغ تولید در واحدهای راکد از اولویت های دولت سیزدهم است؛ راهبردی که‌ تا به امروز تامین ۲ هزار میلیارد تومانی کمبود نقدینگی، تسهیلات رونق تولید و همچنین الزام بانک ها برای رفع تصرف و تملک گوشه ای از اقدامات آن بوده است.

مرکز خراسان شمالی نیز در حوزه میراث فرهنگی استان ورود کرده و در گزارشی با عنوان تاریخ‌سوزی میراث ۴ هزار ساله خراسان‌شمالی در کوره‌های آجرپزی به حال و هوای منطقه باستانی منطقه ریوی اشاره دارد.

در این گزارش می خوانیم: ریوی این روزها حال و روز خوشی ندارد و پیکر این محوطه باستانی زخم خورده از برج های آجرپزی است که در طی سال ها خاکش را از این میراث چهار هزار ساله تغذیه می کردند، اگرچه در سال های اخیر فعالیت این کوره های آجرپزی ممنوع شده است ولی این عمل در حکم «نوشدارو بعد از مرگ سهراب است

خاک محوطه باستانی «ریوی» مانه و سملقانٰ خراسان شمالی انسان ها را به اعماق تاریخ چهار هزار ساله ای می برد که رازهای زیادی را در خود نهفته است، اما در کمال ناباوری این خاک سر از کوره‌های آجرپزی در می آورد تا دیوار خانه‌های مردم محلی را بالا ببرد.

تولید و واردات لوازم یدکی از ابتدای سال جاری مکانیزه شده و تولیدکنندگان و واردکنندگان باید با ثبت کالای خود در سامانه جامع تجارت، شناسه کالا و کد رهگیری دریافت کنند اما این امر فروشندگان را، که زیرساخت‌های موجود را برای اجرای این طرح کافی نمی‌دانند، با مشکلاتی مواجه کرده است. در این خصوص مرکز خراسان رضوی در گزارشی با عنوان چالش ثبت مکانیزه لوازم یدکی و نگرانی از التهاب بازار  به این موضوع پرداخته است.

در این گزارش آمده است: نخستین مرحله از این طرح ۱۵ فروردین امسال برای ۲ قلم از لوازم یدکی شامل "کمک فنر" و "باتری" در کل کشور و به تبع آن در استان خراسان رضوی به اجرا درآمد که با مشکلاتی نیز همراه بود، اما از نیمه مردادماه به بعد ۵۳ قلم دیگر از لوازم یدکی مشمول اجرای این طرح و ملزم به ثبت در سامانه جامع تجارت می شود، که این موضوع پیشاپیش فروشندگان را نگران کرده است.

از عناوین دیگر گزارش های استانی می توان به افزایش کارمزد شالیکوبی‌ها در خط پایان تولید برنج، پیگیری مستمر برای جبران خسارت سیلاب چهارمحال و بختیاری اشاره کرد.

گزیده ای از رخدادهای استانی

بیش از هزار محوطه تاریخی در قزوین ثبت ملی شده است مطلبی که معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین آن را اعلام کرد و گفت : هزار و ۴۸۴ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، هزار و ۴۷ مورد مربوط به محوطه های تاریخی یا پیش از تاریخ است.

احسان نورانی اظهار داشت: تلاش می شود با جذب اعتبارات ملی و استانی در برخی از محوطه های مهم تاریخی و پیش از تاریخ استان قزوین از جمله تپه های باستانی سگزآباد و پیرامون قلعه حسن صباح سایت موزه باستان شناسی ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اختصاص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه های در دست اجرای این نهاد در سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: این مصوبات ابلاغ شده اما هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

دکتر «فرحناز محمدی» افزود: مهمترین طرح نیمه تمام بهزیستی استان، مجتمع فرهنگی و ورزشی شهید ادیبان شهر کرمانشاه است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل آن هشت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سیل به ۲۴ استان کشور خسارت وارد کرده است  خبری بود رییس سازمان مدیریت بحران کشور آن را در جریان سفر به استان مرکزی اعلام کرد و گفت: سیلاب اخیر به  یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش خسارت وارد کرده است.

«محمدحسن نامی» در این سفر از روستای آهنگران بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خسارات سیل توسط کارشناسان بخش‌های مختلف در حال برآورد و تاکید رییس جمهور بر جبران تمامی خسارات سیل بر مردم است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی هم در حاشیه سفر به شهرستان های شمالی استان فارس و بازدید از خسارت های سیل اخیر، با اشاره به وسعت ۱۳۵ میلیون هکتاری عرصه های کشور گفت: به منظور پیشگیری از خسارت های سیل هنوز ۹۰ میلیون هکتار از این عرصه ها نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری است.

فریبرز عباسی افزود: دولت سال های گذشته سالانه در یک تا یک و نیم میلیون هکتار از عرصه‌های کشور طرح های آبخیزداری انجام می‌داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم از اتمام امدادرسانی به سیلزدگان ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان  خبر داد و گفت: از مجموع ۱۳ شهرستان درگیر سیلاب اخیر استان با بهبود شرایط آب و هوایی امدادرسانی نیروهای هلال احمر استان در ۱۱ شهرستان به اتمام رسید.

علیرضا میربهاءالدین اظهارداشت: با توجه به بارندگی‌های مونسون در سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر آسیب دیده در قالب ۲ هزار و ۴۶۹ خانوار در سیلاب را امدادرسانی کردند. هم اینک امدادرسانی تنها در ۲ شهرستان نیکشهر و مهرستان به دلیل شدت بارندگی های مونسون و آسیب های وارده به منازل شهروندان ادامه دارد.

 رییس کل دادگستری اصفهان از دستگیری عوامل نبش قبر مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

در خبری به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری اصفهان: نبش قبر مجید عبدالباقی در شهرستان دهاقان از توابع استان اصفهان توسط ۲ فرد انجام شده است. این افراد پس از نبش قبر به آبادان بازگشتند که پس از شناسایی در آنجا دستگیر شدند.

بر اساس اخبار دریافتی، قبر مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل که در کنار مزار برادرش در شهرستان دهاقان به خاک سپرده شده است، بامداد روز پنجشنبه ششم مرداد توسط یکی از بستگان وی نبش شد و این فرد پس از گشودن کفن متوفا و گرفتن فیلم از جسد او، به طور مجدد قبر را به حالت اولیه درآورد و به آبادان بازگشت.

دیپلماسی دولت صادرات به کشورهای آسیای میانه را ۴۰ درصد افزایش داد، مطلبی بود که معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در جمع مدیران ستادی حوزه راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده‌ای، گمرک و راه آهن استان گلستان در ایستگاه راه آهن اینچه‌برون عنوان کرد و گفت: با دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت آیت‌الله رییسی و تلاش‌های وزارت امور خارجه طی یکسال اخیر صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای مشترک‌المنافع و آسیای میانه بین ۲۴ تا ۴۰ درصد افزایش یافته و این رویه با رایزنی‌ها و توافقات انجام شده همچنان ادامه خواهد داشت.

 مهدی صفری  همچنین در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان گلستان در سالن اجتماعات شهرک صنعتی آق‌قلا، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به تقویت و توسعه بازرگانی خارجی بوده که دولت قبل به خاطر بودجه خیلی از سرکنسول‌ها را می‌خواست ببندد و پست‌های اقتصادی را هم فعال نکرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در سفری به گناباد و در  حاشیه بازدید از طرحهای اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان گفت :۱۲ درصد تعهد اشتغال امسال این نهاد محقق شده است.

سید مرتضی بختیاری افزود: میزان تعهد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۳۰۴ هزار فرصت شغلی در سال گذشته به ۵۰۰ هزار شغل در سال جاری افزایش پیدا کرد و از مجموع فرصت‌های شغلی امسال ۲۵۰ هزار شغل می تواند برای افراد غیر مددجوی این نهاد یعنی دهکهای یک تا پنج اختصاص یابد.

وزیر کشور هم به منظور بررسی میزان خسارت ناشی از سیل هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه شهرکرد امروز  وارد این استان شد.

 احمد وحیدی پس از ورود به شهرکرد از طریق راه زمینی از روستای بارده و از طریق هوایی از مناطق دیگر زلزله زده این استان دیدن و در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با حضور اعضا این ستاد شرکت  خواهد کرد.

تغییر رنگ کرونایی شهرها، شمار مبتلایان، فوتی ها و بستری شدگان کرونایی نیز در تولیدات ایرنا پیگیری شد که برخی از این اخبار را می توان در پیوندهای زیر مطالعه کرد.

وضعیت کرونایی کاشان و نطنز قرمز شد، عقب‌نشینی رنگ قرمز کرونا از مازندران؛ پنج شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر باقی ماند، ۹ شهرستان گلستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند/ تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تاسوعا و عاشورای حسینی، هشت شهر دیگر خراسان رضوی به وضعیت قرمز کرونایی درآمد، ۴ شهرستان آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند، رنگ کرونایی قم قرمز شد.

جنسیت یوزپلنگ تلف‌شده در تصادف منطقه میامی مشخص نیست، استاندار قزوین: آب سد طالقان به آبیک رسید، استاندار کربلا: مشتاقانه منتظر پذیرایی از زائران اربعین هستیم، برخورد خودرو با عزاداران در اردستان ۳ کشته و ۱۹ مصدوم برجاگذاشت، ورود دادستانی کرج به موضوع خشکاندن درختان در جاده مخصوص کرج،  بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شدت می‌گیرد ،  رطوبت ۹۰ درصدی برق مناطقی از شادگان را قطع کرد  دیگر عناوین خبرهای استانی امروز است.

از دیگر عناوین خبرها می توان به احداث  ۲۲۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های ۲ معلولی خراسان‌شمالی، بازدید دریادار سیاری از فاز اول خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز در شهرک صنعتی اردبیل، ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در پی سیلاب تابستانی در آب‌خوان‌های فارس ذخیره شد، برآورد اولیه خسارت سیل در کرمان ۲۳۳۰ میلیارد تومان اعلام شد،  سیلاب بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به جاده‌های استان مرکزی خسارت زد اشاره کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت ماه محرم پروتکلهای بهداشتی کشاورزی محسن رضایی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت ماه محرم ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت ماه محرم پروتکلهای بهداشتی کشاورزی محسن رضایی میراث فرهنگی خراسان شمالی لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه