Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک : حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در جمع عزادارن حسینی زنجان با تسلیت ایام عزاداری به همه شیعیان و ابلاغ سلام حجت الاسلام رئیسی به مردم زنجان اظهار داشت: رئیس جمهور دیروز در دیداری که داشتیم گفتند که من دلم در زنجان است و سلام گرم مرا به زنجانی‌ها برسانید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت در زنجان و ارادت مردم این دیدار به اباعبدالله الحسین(ع) گفت: به حق مقام معظم رهبری زنجان را به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این حسین کیست که این قدر در زنگی ما نقش دارد و تاثیرگذار است، گفت: ماه محرم، ماه بسیار با عظمتی است و شما عزاداران حسینی ماه‌ها منتظر این ماه بودید و برای فرزندان خود لباس سیاه تهیه کردید و همه منتظر ورود به ماه محرم بودیم.

مصدق با بیان اینکه این ماه میهمان ویژه‌ای دارد و میزبان ایشان هم شما مردم عزادار حسینی هستید، تصریح کرد: این حسین نه از آن جهت که پدرش امیرالمومنین(ع) و نه از آن جهت که مادرش فاطمه زهرای اطهر و نه از آن جهت که نوه پیامبر گرامی است، که ما منتظرش هستیم، بلکه ویژگی که امام حسین(ع) را از سایر ائمه و اولیا جدا کرده است، را باید در سفر ایشان به کربلا جستجو کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه اسمای الهی و صفات الهی در حسین(ع) فعلیت یافته است، گفت: هیچ پیامبری به مقام امام حسین(ع) نرسیده است.

وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم امام حسین(ع) را به آن گونه که باید بشناسیم هم در زندگی روزمره خود منحرف می‌شویم و هم به اهدافی که برای خدمت به امام حسین و دین خدا برسیم، نخواهیم رسید.

مصدق با بیان اینکه باید امام حسین(ع) و هدفش را باید درست شناخت و اگر امام را درست بشناسیم، در برنامه‌های زندگی‌مان تغییر حاصل می‌شود، گفت: باید از مجالس عزاداری بهره جست اما نه بهره سطحی و اگر شناخت از اهداف امام سطحی باشد به درد نخواهد خورد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شناخت باید طوری باشد که باید قدم به قدم با امام جلو برویم، چرا که او می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد، تصریح کرد: اگر امام را درست بشناسیم، این راه، مسیر زندگی ما را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر شناخت ما نسبت به اباعبدالله سطحی باشد در زندگی منحرف می‌شویم، اظهار داشت: کوفیان 12 هزار نامه به امام نوشتند و گفتند ما پشتیبان شما هستیم، اما پس از چند روز مسلم را تنها گذاشتند، جمعیت همان جمعیت بود، چرا چون مسیر امام را نشناختند و شناختشان از امام سطحی بود.

مصدق با بیان اینکه آن چیزی که ما را به هدف خواهد رساند معرفت و شناخت نسبت به امام است، افزود: معرفت واقعی به امام حسین(ع) چیزی است که انسان را در زندگی هدایت می‌کند و کمک خواهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آن چیزی که امام حسین(ع) را از دیگر ائمه و انیاء جدا کرده سفر کربلاست، گفت: مگر امام حسین(ع) در این سفر چه کرده است که هم فیوضاتش نسبت به خودش و هم به عزادارانش رسیده است.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) می‌گوید که ما همه کشتی نجات هستیم، اما کشتی امام حسین(ع) متفاوت است، خطاب به عزاداران حسینی گفت: باید بدانیم که هدف امام حسین از به وجود آمدن عاشورا احیای دین خداست.

مصدق با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) باید طوری برگزار شود که دین خدا احیا شود و من به مجالس عزاداری مردم زنجان افتخار می‌کنم، ادامه داد: نباید در عزاداری‌ها خدای ناکرده بدعتی به وجود بیاد، چرا که گاهی مواقع به نام اباعبدالله مجالسی برگزار می‌شود که اتاق فکر انگلیس و دشمن برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به جوانان و با بیان اینکه خدا را شاکر باشید که در مسیر اهل بیت قدم برمی‌دارید، اظهار داشت: گاهی وقت‌ها نوحه‌هایی خوانده می‌شود که وقتی سینه می‌زنند می‌گویند ما رقاصه عباسیم، شما غلط کردی رقاصه عباس هستید، عباس رقاصه نمی‌خواهد، عباس مدافع حرم می‌خواهد.

وی با بیان اینکه داعشی‌ها وقتی به حرم حضرت زینب(س) حمله کردند و می‌خواستند حرم را ویران کنند، عباس مدافع حرم می‌خواهد و شما باید آنجا بروید، گفت: من رقاصه عباس هستم یعنی چه.

مصدق با انتقاد از تزئین ماشین با گل به نام حضرت قاسم(ع) گفت: جوانان عزیز مراقب باشید شما را منحرف نکنند، آخه با عقل جور در می‌آید که روز عاشورا عروسی اتفاق بیافتد.

معاون اول قوه قضائیه به عزاداری‌های مردم زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه در این شهر هیات‌های ریشه‌دار زیاد است، تصریح کرد: خدا را شاکر باشد که خداوند این نعمت را به شما داده تا در این مسیر قدم بردارید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا قوه قضاییه محرم عزاداری محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا معاون اول قوه قضائیه امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به این دانشگاه برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده امروز -دوشنبه دهم اردیبهشت- در نشست با محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: در حوزه‌های پژوهشی و علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) رشد خوبی داشته و در آخرین رتبه‌بندی تایمز این دانشگاه رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه نهم دانشگاه‌های کل کشور را کسب کرده است.

وی افزود: در حوزه دانشگاه‌های قاره آسیا نیز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) در رتبه‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ قرار دارد که رتبه‌بندی دقیق آن نیز به زودی اعلام خواهد شد و این رتبه در طول دوران فعالیت این دانشگاه کم‌نظیر بوده است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی رشد خوبی در جذب دانشجویان خارجی و تنوع رشته‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی در اتحادیه مختلف علمی به ویژه شبکه آموزشی اروپایی اراسموس، کشورهای جاده ابریشم، اتحادیه خزر و اتحادیه کشورهای اسلامی فعال شدیم. برای نمونه بخش دانشجویی اتحادیه کشورهای خزر را به عهده گرفتیم.

قاسم‌زاده از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ نفر دانشمند یک‌درصدی (جزو یک‌درصد دانشمندان برتر جهان) در این دانشگاه داریم که چند نفر از مدیران نیز جزو همین دانشمندان یک‌درصدی هستند، همچنین در جایزه ملی ثریا در چهار رشته و حوزه جوایز به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) رسید.

وی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه تحول پژوهشی و علمی در این دانشگاه ادامه داد: در حوزه‌های توسعه کشاورزی کم‌آب‌بر، فلزات غیرکانی و شیشه، چشمه نور (شتابگرها)، ایران‌شناسی، هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های نو مأموریت‌های ملی ویژه به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی واگذار شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از کسب رتبه دوم کشوری توسط تیم رباتیک این دانشگاه خبر داد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۰ رشته آموزشی و علمی جدید در این دانشگاه راه‌اندازی شده که عمده آنها در سطح ارشد و دکتری قرار دارند. رشته‌های شتابگر ذرات و علم داده‌ها هم از رشته‌های انحصاری دانشگاه به حساب می‌آیند.

قاسم‌زاده با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) اضافه کرد: دانشگاه امام‌حسین (ع) در رتبه‌بندی جایگاه دوم دانشگاه‌های کشور را به دست آورده که افتخار ارزشمندی برای دانشگاه امام‌حسین (ع) محسوب می‌شود که دانشگاه نمونه و تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام‌حسین (ع) الگوی دانشگاه‌های حکمت‌بنیان به شمار می‌رود، گفت: بازدید از دانشگاه امام‌حسین (ع) و تماشای دستاوردهای این دانشگاه در دستور کار ما قرار دارد که یکی از اردوهای دیدنی راهیان پیشرفت ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اجرای طرح بانوی اسوه را از طرح‌های فرهنگی مهم این دانشگاه دانست و تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار در سه حوزه دانشجویی، کارمندی و استادی نخستین‌بار در دانشگاه ما طراحی و به وزارت علوم ابلاغ و در نهایت اجرا شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: امسال هم برای نخستین‌بار از استادان بین‌المللی برتر تقدیر می‌کنیم که در این برنامه استاد برتر حوزه بین‌الملل را معرفی می‌کنیم تا انگیزه‌ای شود که اساتید با توجه به رسالت دانشگاه فعالیت داشته باشند.

وی از فعالیت ۴۰ استاد تمام در این دانشگاه خبر داد و گفت: در واقع ۱۸۰ نفر دانشیار داریم و بقیه اساتید ما استاد تمام به حساب می‌آیند. پیش از دولت سیزدهم ۱۳ مربی داشتیم که تعداد آنها به چهار نفر کاهش یافته است.

کد خبر 749049

دیگر خبرها

  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد