Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد وحیدی در سفر هوایی به شهرستان کوهرنگ در روستای نازی بخش بازفت حضور پیدا کرد و علاوه‌بر اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده خسارت‌هایی که در این منطقه به بخش شیلات، مراتع، باغات و اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های وارد شده بود را از نزدیک بررسی کرد و مقرر شد تا خسارت‌ها به طور دقیق و کارشناسی از سوی مسئولان جمع‌بندی و به سازمان مدیریت بحران و هیات دولت برای تصویب ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلف شدن بیش از دو هزار راس دام سبک عشایری در کوهرنگ

شهباز اکبری فرماندار کوهرنگ در این دیدار میزان خسارت‌های سیلاب در این شهرستان را یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سیلاب مانسون بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن ماهی قابل عرضه به بازار و شش هزار و ۸۰۰ هزار قطعه بچه ماهی را تلف کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این حادثه طبیعی دو هزار و ۵۰۰ راس دام سبک عشایری و روستایی از بین رفت.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت‌های سیل

اکبری اظهار داشت: هشت پل بین روستایی و ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی روستایی تخریب شد و چندین خطوط انتقال آب نیز آسیب دیده است.

وی با اشاره به آسیب دیدن ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در سیلاب اخیر، تصریح کرد: امید است با تصویب خسارت‌ها در هیات دولت و تخصیص اعتبار بتوان هرچه سریع‌تر در جبران خسارت‌های وارده به مردم اقدام کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بازدید وزیر کشور از روستای سیل‌زده بارده

وزیر کشور در ادامه سفر خود به چهارمحال و بختیاری، عصر امروز از روستای سیل‌زده بارده به‌صورت میدانی بازدید به‌عمل آورد.

احمد وحیدی اظهار داشت: سیلاب ویرانگری روستای بارده را تحت تاثیر قرار داده است و با مدیریت صحیح و پیش‌بینی لازم برای تخلیه منازل در معرض خطر و گردشگران ساکن در امامزاده این روستا، از اتفاقات ناگوار جلوگیری شد.

وی افزود: خسارات زیادی به دنبال بارش‌های سیل‌آسا به منازل، امامزاده بارده و... وارد شد که با کمک مردم و نیرو‌های امدادی گل و لای تخلیه شده است.

وحیدی اضافه کرد: با مردم در خصوص خسارات وارده گفتگو کردیم و دولت نیز خسارات وارده به سیل‌زدگان بارده تا بخش زیادی را جبران خواهد کرد تا مردم به آسایش برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری مردم سیل زده اراضی کشاورزی بازدید از مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله