Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از ساعت 14 امروز آتش‌سوزی در یکی از انبارهای مجتمع کاغذسازی راشاکاسپین ایرانیان آغاز شد و بلافاصله شدت گرفت.

با وجود حضور نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای مدیریت بحران، آتش شدت گرفته و رفته رفته مهار آن سخت‌تر شد.

در ادامه اطفای حریق علاوه بر نیروهای آتش‌نشانی لودرهای سپاه و سازمان عمران شهرداری هم به محل اعزام شدند و در نهایت پس از گذشت بیش از 5 ساعت آتش اطفا شد و در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال لکه‌گیری در محل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در این باره گفت: این لطف ائمه (ع) بود که همزمان با مراسم عظیم هشتم محرم (دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان) توانستیم این حادثه را هم کنترل کنیم.

حضور همزمان تیم‌های عملیاتی در مراسم هشتم محرم و راشا کاسپین

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه 22 تیم در مراسم هشتم محرم با مکان‌یابی خوبی مستقر بودند، اضافه کرد: متاسفانه در همان ساعات اولیه مطلع شدیم که شرکت کاغذسازی راشا کاسپین هم دچار حریق شده است به همین خاطر یک گروه دیگر از نیروها را هم از چند ایستگاه به محل اعزام کردیم.
وی با بیان اینکه جمعا 15 دستگاه ماشین‌آلات از آتش‌نشانی زنجان، سپاه، شرکت خطوط لوله، آتش‌نشانی فرودگاه، سازمان عمران شهرداری، راشا کاسپین و راه‌آهن در محل حضور پیدا کردند، افزود: به خاطر اینکه حریق مربوط به کاغذ بود، مهار آن خیلی سخت انجام شد، ولی در نهایت با همدلی و همراهی همه مجموعه‌ها موفق به این کار شدیم.
امیرفضلی با بیان اینکه امروز سازمان آتش‌نشانی چند کار مهم انجام داد، افزود: خوشبختانه با وجود شلوغی مسیر خدمت‌رسانی در هر دو مجموعه فوق‌العاده بود و این در نتیجه تلاش آتش‌نشانان حاصل شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر تامین ایمنی امروز 10 تانکر یک هزار لیتری آب نسبت به آبرسانی به عزاداران اقدام کرد، افزود: جاگذاری این تانکرها موجب شد که هیچ مشکلی در آبرسانی وجود نداشته باشد، البته همین خدمات روز یازدهم محرم( دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان) هم انجام خواهد شد.

امیر فضلی افزود: از نخستین شب ماه محرم نیروهای آتش‌نشانی زنجان در آماده باش هستند و این آماده‌باش تا شب 12 محرم ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان همچنین از آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی در 4 روز عزاداری‌های بزرگ تاسوعا، عاشورا، نهم و یازدهم محرم هم خبر داد و گفت: در مجموع در این ایام 96 آتش‌نشان در قالب اکیپ‌های خودرویی و موتوری در آماده‌باش خواهند بود.
وی با اشاره به شست‌وشوی گنبد و گلدسته حسینیه اعظم زنجان افزود: همچنین قبل از این عزاداری‌ها 10 مورد پایش ایمنی از مکان‌های هدف انجام شد.
امیرفضلی افزود: در این شب‌ها در نقاط پرتردد شهر، اکیپ‌هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت‌زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند، ضمن آنکه در روزهای پایانی این ایام آتش نشانان در مقابل اماکن مذهبی پرتردد مستقر خواهند بود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از شهروندان درخواست کرد که در صورت حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با مسوولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان همکاری داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

 

حضور امکانات سپاه استان در منطقه آتش‌سوزی

صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان هم ضمن تقدیر از همه عوامل شرکت کننده در اطفای این حریق گسترده اظهار داشت: از همان دقایق اولیه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و به خاطر گستردگی کار مدیرعامل شرکت، رئیس سازمان صمت، جانشین فرمانده سپاه در محل حادثه حضور پیدا کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با اشاره به اینکه با حضور نیروهای امدادی آتش به خوبی مدیریت شد، اضافه کرد: 2 دستگاه آتش‌نشانی و یک دستگاه لودر سپاه، فرودگاه 2 دستگاه، شرکت نفت یک دستگاه، شرکت خطوط و مخابرات یک دستگاه، راه آهن هم یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی در این محل حضور دارند و 50 درصد دیگر کار هم توسط آتش‌نشانی زنجان انجام شد.

کرامتی با اشاره به اینکه در این حادثه انبار ضایعات دچار آتش شد، افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشته است.

گفتنی است، مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان در سال ۹۵ با ظرفیت تولید اسمی ۲۲۰ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدف بی‌نیازی کشور از واردات انواع کاغذهای کارتن سازی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش نشانان راشا کاسپین گنبد حسینیه اعظم آماده باش اکیپ خودرویی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان نیروهای آتش نشانی راشا کاسپین یک دستگاه آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»