Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:38:30 GMT

۱۲۷۰ گروه جهادی تخصصی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۸۴۹۱

۱۲۷۰ گروه جهادی تخصصی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه ۱۲۷۰ گروه جهادی تخصصی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند گفت: سپاه در استان مرکزی آماده ساخت منازل آسیب دیده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی عصر امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای کمک به مردم اظهار داشت: سپاه و بسیج در کنار سایر دستگاه‌ها پای کار هستند و در حوادث به کمک آسیب‌دیدگان می‌آیند که حدود 2 هزار نفر در سطح استان در قالب گروه‌های جهادی در هر نقطه استان که نیاز بود حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان هزار و 270 گروه جهادی تخصصی فعالیت می‌کنند که نیروهای بسیجی از لحظات اولیه وقوع سیل حضور پیدا کردند و در زمینه تخلیه سیل، پاکسازی منازل، لایروبی معابر، تعمیر لوازم برقی منازل و غیره کمک کردند و حدود 34 دستگاه اعم از ماشین‌های مختلف مهندسی و غیره در اختیار قرار گرفت و کار به خوبی انجام می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برای ساخت منازل آسیب دیده اعلام آمادگی می‌کنیم و پیشنهاد می‌شود اگر از گروه‌های جهادی استفاده شود هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند بنابراین با توجه به اینکه فرصت چندانی در اختیار نیست امیدواریم امور اداری به سرعت انجام گیرد تا به مردم آسیب دیده کمک شود.

کریمی تصریح کرد: در فراهان برخی افراد اعلام کردند که علت آبگرفتگی روستا شکافت جاده بود به همین سبب آگاهی مردم نیاز است و تحلیلی از وضعیت انجام شود تا این اقدام خداپسندانه که در زمان بحران انجام شد حواشی به دنبال نداشته باشد.

وی عنوان کرد: باید در سازمان ستاد بحران کشور به صورت قرارگاهی برای ساخت وسازها و سایر موارد مدیریت شود و باید استان‌های معین مشخص و توانمندی دستگاه‌ها سازماندهی شود تا در آینده برای حوادث آماده باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: گروه‌های جهادی جوان در بخش‌های مختلف اعم از بسیج، موکب‌ها و سمن‌ها باید هر چه زودتر سازماندهی شوند و همه با یک عملیات قرارگاهی و وحدت فرماندهی پای کار باشیم تا جلوی خسارات بیشتر گرفته شود و در اسرع وقت به مردم کمک کنیم.

هیئت دولت بودجه‌ای متناسب با خسارات سیل برای استان‌ها تصویب کرده استسیل‌اخیر استان مرکزی به بخش کشاورزی و دامپروری خسارت جدی وارد کرد

کریمی افزود: سازمان بسیج ساخت دو هزار سوله ورزشی چندمنظوره را در مساحتی بیش از دو هزار مترمربع را از چند سال گذشته در دستور کار خود قرار داد و اکنون این سوله‌ها ساخته شده و در استان مرکزی نیز 70 سوله ساخته شد که کاربری آنها اکنون ورزشی است اما در زمان بحران می‌تواند کاربری دیگری داشته باشد و باید چنین اماکنی را توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی شاهد اعلام شماره حساب‌هایی برای دریافت کمک هستیم که برخی از آنها شناخته شده نیستند به همین سبب در شرایط بحران باید مدیریت مناسب انجام شود تا سودجویی صورت نگیرد و امنیت مردم بحران‌زده از هر چیزی مهمتر است.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم

به گزارش «تابناک»، ایرج فاضل در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «آثار مشکلاتی که برای دانشجویان طرحی ایجاد شده، کمبود پزشک و خالی ماندن رشته‌های تخصصی به تدریج با جدی شدن خطر واردات پزشک و نیازمند شدن به اعزام بیماران به خارج خودش را نشان خواهد داد. مجموع این مشکلات به افول پزشکی در ایران منجر می‌شود. امروز استقبال از رشته پزشکی در کنکور یا ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی با مشکل جدی مواجه شده به گونه‌ای که در آزمون‌های اخیر، حتی یک داوطلب برای جراحی عروق نداشتیم و به همین ترتیب، بعضی دیگر از رشته‌های تخصصی هم خالی می‌ماند و باید 10 سال دیگر، متخصصان این رشته‌ها را از خارج وارد کنیم و دوباره بیماران را برای جراحی‌های تخصصی به خارج بفرستیم.

وی ادامه داد: این مشکلات در حالی ایجاد شده که طی دهه‌های گذشته، مجاهدت‌های بسیار زیادی برای درخشش پزشکی کشور صرف شد اما عواملی که به دنبال فقیر کردن پزشکان مملکت هستند، سناریوی مشکلات را ایجاد کردند که با چنین شرایطی، من آینده را به هیچ ‌وجه خوب نمی‌بینم و دوباره به همان جایگاه قبلی باز خواهیم گشت. یک عده جاهل فکر می‌کنند با این سناریوها به مردم خدمت می‌کنند ولی هدف اصلی این افراد، موذیانه‌تر از این حرف‌هاست و هدف اصلی، از بین بردن آینده پزشکی این کشور بوده که البته باید از خودشان پرسید که در ازای این وضع، چه نفعی نصیب این افراد می‌شود اما به نظر من، این اقدامات نوعی خیانت به کشور است.»

فاضل در تحلیل دلیل کم بودن رشد تعرفه‌های خدمات درمانی در سال جاری و سایر مشکلاتی که برای جامعه پزشکی ایجاد شده آن هم درحالی که جامعه پزشکی، یک گروه مرجع در کشور و همه کشورها محسوب می‌شود، گفت: «تعرفه‌های درمان پیش از این هم تغییرات اساسی نداشته و حالا هم رشد 35درصدی تعرفه‌ها مطلقا کافی نیست. اما پزشکان تنها گروه مرجع دچار مشکل نیستند. معلمان عزیز و زحمتکش این کشور، هر روز باید برای حقوق‌های ناچیزی که می‌گیرند کنار خیابان جمع شوند. همان جاهلانی که گفتم، گروه‌های مرجع کشور را نشانه گرفته‌اند. معلمان و پزشکان گروه‌هایی هستند که مردم به خدمات این گروه‌ها بیشترین نیاز را دارند و ضربه زدن به این گروه‌ها، کاملا حساب شده است و به نفع مملکت نیست.»

دیگر خبرها

  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج