Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی گفت: این شایسته نیست که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین کارخانه‌ای با این گستردگی و ظرفیت رو به تعطیلی باشد و در دهه‌ای که شعار‌های آن عمدتا اقتصادی بوده واحد‌های نرگس شیراز یک به یک تعطیل شود.

او گفت: خارج از بحث واگذاری مشکل دار و غیر قانونی این کارخانه در سال ۱۳۷۲ که باید توسط دستگاه قضایی بررسی شود افعالی مانند عدم پرداخت حق سهامداران، چوب حراج به املاک و اراضی مربوط به کارخانه به بهانه بدهی، فروش و انتقال ماشین الات و ادوات، عدم تولید متناسب باظرفیت نسبی و تحقق نیافتن انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی که از سال ۹۰ زمین آن محیا بوده است نشان میدهد مسئولین کارخانه نیت و اهتمامی برای بقای کارخانه ندارند و آن را روز به روز به سمت ورشکستگی کشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی گفت: نقش اساسی و تاثیرگزار این کارخانه در کمبود روغن سال‌های اخیر بخوبی قابل مشاهده است لکن با این حجم کم از تولید فعلی و تعطیلی چند واحد عملا میتوان آن را تعطیل فرض کرد.

او گفت: باید کارگروهی تخصصی با حضور نهاد‌های ذی ربط جهت بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در سی سال اخیر تشکیل شود و اجازه نداد این کارخانه به سرنوشت آزمایش و مجموعه‌های مشابه تبدیل شود.

به گفته احمدی، سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان فارس بیش از یک ماه بازرسان خود را بصورت ثابت و تمام وقت در کارخانه مستقر نمود و بر تولید و توزیع روغن بصورت مستقیم نظارت نمود.

به گفته این مسئول نجات روغن نباتی از وضعیت کنونی در دست یک سازمان و نهاد دولتی نیست و باید با هماهنگی و همفکری مشترک ارگان‌های ذی ربط این مهم تحقق یابد.

او با اشاره به اهمیت اقدامات در این زمینه از دستگاه قضایی خواست به مسئله نحوه واگذاری کارخانه و عدم پرداخت حقوق سهامداران ورود جدی پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله شیراز کارخانه روغن نباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام