Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام هواشناسی، سومین دمای ۵۳ درجه سلسیوس آبادان طی ۷۰ سال اخیر ثبت شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، طی شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوای آبادان به ۵۳ درجه سلسیوس رسید و رکورد ۷۰ ساله بیشینه دمای این شهر برای سومین مرتبه تکرار شد.

ایستگاه هواشناسی آبادان پیش از این دمای ۵۳ درجه را طی روز‌های ۱۸ مرداد ۱۳۶۰ و ۱۹ تیرماه سال ۱۳۳۰ ثبت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی آبادان از قدیمی‌ترین ایستگاههای هواشناسی کشور است که بیش از ۷۰ سال قبل تاسیس شده است.

در همین راستا اداره کل هواشناسی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد و از پیشبینی ادامه ثبت دما‌های بالاتر از ۵۰ درجه تا پایان هفته در بیشتر مناطق استان خبر داد.

این پدیده روز‌های یکشنبه و دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی و بخش‌هایی از مرکز و شمال، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی، بخش‌هایی از شمال و جمعه هم در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان خوزستان شاهد وقوع دما‌های ۴۹ و بالاتر درجه و بالاتر خواهیم شد.

بر این اساس گرمای و رطوبت بالای 90 درصد شنبه 15 مرداد ماه سبب تعطیلی زود هنگام اداری و قطع برق حدودا 10 منطقه شهرستان شادگان و مناطقی در خرمشهر شد./انتهای پیام

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آبادان بیشینه دما هوا درجه سلسیوس ایستگاه هواشناسی آبادان ثبت ایستگاه تاسیس هشدار سطح نارنجی صادر پیشبینی مناطق پدیده رطوبت تعطیلی قطع برق منطقه شادگان خرمشهر رطوبت هوا هواشناسی خوزستان هشدار سطح نارنجی سلسیوس ایستگاه هواشناسی آبادان ۵۳ درجه ۷۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه‌ی بارشی فعال از روز پنجشنبه به استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: نفوذ سامانه بارشی فعال از روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر بارش‌های رگباری موجب وزش باد گاهی تا نسبتا شدید می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه‌ی بارشی مذکور تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد که شدت فعالیت این سامانه از شب پنجشنبه تا شب شنبه بیشتر خواهد خواهد بود.

وی افزود: از لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی وجود نخواهد داشت اما طی روزهای پنجشنبه تا شنبه به طور نسبی دمای هوا کاهش خواهد یافت.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی آن نیز ۲۲ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته پنج درجه کاهش یافته است.

وی در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای سه درجه بالای صفر خنک‌ترین و جلفا با دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در اروند
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما