Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: برداشت و قطع درختان جنگلی بدون مجوز از این اداره‌کل غیرقانونی است.

شیرزاد نجفی اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برداشت و قطع درختان جنگلی بدون مجوز از اداره‌کل منابع طبیعی غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه هیزم خشک هیأت‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم عاشورای حسینی به صورت محدود تأمین شده است، عنوان کرد: بدون مجوز اداره‌کل منابع طبیعی هرگونه قطع، حمل و برداشت درختان جنگلی ممنوع بوده و مطابق وظایف سازمانی محوله، با افرادی که مبادرت به قطع درختان جنگلی کنند برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی با بیان اینکه کلیه پرسنل اداره‌کل منابع طبیعی جهت حفاظت از جنگل‌های لرستان در تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت آماده‌باش قرار دارند، بیان کرد: تشکیل اکیپ‌های گشت و مراقبت در مناطق حساس و بحرانی و همچنین استقرار چادر در مناطق حساس در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با یادآوری حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند: نزد من شکستن شاخه‌ای از درخت همچون شکستن بال فرشتگان است، افزود: با توجه به گرمای هوا که نیاز چندانی به تهیه هیزم هم نیست، انتظار می. رود هیأت‌های مذهبی همکاری لازم در خصوص حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و خودداری از قطع درختان جنگلی را با اداره. کل منابع طبیعی داشته باشند.

وی با یادآوری شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اراضی جنگلی، مراتب را به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قطع درختان تاسوعا عاشورا و تاسوعا قطع درختان جنگلی کل منابع طبیعی عاشورای حسینی بدون مجوز اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دریافت 10 MB کد خبر 6095015

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی