Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@22:45:08 GMT

مراسم کهن قرآن سعیدآباد امسال برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۰۲۶

مراسم کهن قرآن سعیدآباد امسال برگزار نمی شود

سرپرست بخشداری باغبهادران گفت: با توجه به مهیا نشدن شرایط ستاد کرونا برای برگزاری آئین کهن قرآن سعیدآباد و همچنین محدود بودن محل جایگاه قرآن در روستای سعید آباد و پیش بینی ازدحام جمعیت در این مکان، این قرآن بسیار نفیس در روز عاشورا به محل جایگاه منتقل نخواهد شد.

غلامحسین محمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از آئین‌های کهن عزاداری در شهرستان لنجان مراسم زیارت قرآن منتسب به دست‌خط مبارک امیرالمومنین (ع) در روستای سعید آباد با قدمتی بیش از ۱۵۰ ساله در روزهای عاشورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قدمت قرآن سعیدآباد به قرن اول یا دوم هجری قمری باز می‌گردد، افزود: قرآن سعیدآباد یکی از باارزش‌ترین آثار تاریخی ایران اسلامی به‌شمار می‌آید که شامل جز سوم قرآن کریم بوده و به خط کوفی بر روی پوست آهو تحریر شده است.

سرپرست بخشداری باغبهادران تصریح کرد: حواشی این با طلا تذهیب شده و توسط ناصرالدین شاه به پاس خدمات آقا سیدابراهیم مقدس معلم فرزندان دربار ناصرالدین شاه که وظیفه تعلیم و تربیت قرآنی شاهزادگان را به عهده داشت به وی اهدا شده است.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته با فرا رسیدن ایام محرم و روز عاشورا قرآن منتسب به دست‌خط مبارک امیرالمومنین (ع) به جایگاهی که برای آن در روستای سعیدآباد لنجان احداث شده منتقل شده و مردم از شهرهای مختلف کشور برای زیارت این قرآن به روستای سعید آباد سفر می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به مهیا نشدن شرایط ستاد کرونا برای برگزاری آئین کهن قرآن سعید آباد و همچنین محدود بودن محل جایگاه قرآن در این روستا و پیش بینی ازدحام جمعیت در این مکان این قرآن بسیار نفیس در روز عاشورا به محل جایگاه منتقل نخواهد شد.

کد خبر 594466

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان قرآن کریم عاشورای حسینی آداب و رسوم عزاداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قرآن سعیدآباد روستای سعید محل جایگاه سعید آباد قرآن سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه