Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@06:00:13 GMT

غذادهی مردم موجب افزایش گله‌ سگ‌ها شده

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۰۶۳

غذادهی مردم موجب افزایش گله‌ سگ‌ها شده

به گزاش «تابناک» به نقل از تسنیم از ارومیه، سگ‌های ولگرد امروزه به معضلی بزرگ برای محیط زیست و شهروندان تبدیل شده، به گونه‌ای که روزانه حدود ۸ الی ۱۵ شکایت شهروندان از این سگ‌ها در سامانه ۱۳۷ شهرداری ارومیه ثبت می‌شود.

علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان، ازدیاد جمعیت سگ‌ها برای چرخه اکو سیستم نیز بسیار زیان‌بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی هم غذادهی بعضی از شهروندان به سگ‌های ولگرد باعث ازدیاد جمعیت آن‌ها شده و کار شهرداری را برای کنترل و مدیریت سگ‌های ولگرد سخت‌تر می‌کند.

از این رو، خبرنگار تسنیم در ارومیه، روند کنترل و مدیریت سگ‌های ولگرد در سطح را در گفتگو با رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بررسی کرد.

«هادی بصاری» در گفتگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در رابطه با اقدامات انجام شده توسط شهرداری ارومیه برای کنترل و مدیریت سگ‌های ولگرد، گفت: تمامی اقدامات شهرداری ارومیه مطابق دستورالعمل کنترل حیوانات بی سرپرست که ابلاغیه وزارت کشور است، انجام می‌پذیرد.

وی افزود: طبق ماده ۵۵ این دستورالعمل شهرداری‌ها موظف به جمع آوری سگ‌های ولگرد است. در راستای این دستورالعمل، شهرداری ارومیه یک پناهگاه مجهز به مساحت ۳ هکتار برای جمع آوری و طی مراحل واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌های ولگرد اختصاص داده که یکی از بزرگترین پناهگاه‌های شمالغرب کشور است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، ضمن اشاره به روند جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر، خاطرنشان کرد: جمع آوری سگ‌های ولگرد یا با شکایت شهروندان یا توسط اکیپ گشت زنی مدیریت پسماند شهرداری صورت می‌پذیرد. جمع‌آوری این سگ‌ها با روش زنده گیری و بی هوشی است و مطابق دستورالعمل وزارت کشور است. بعد از زنده گیری، این سگ‌ها برای طی مراحل واکسیناسیون قرنطینه به پناهگاه منتقل می‌شوند. بعد از پایان یافتن دوره قرنطینه و اطمینان از عدم انتقال برخی از بیماری‌ها و به منظور کنترل جمعیت، این سگ‌ها شروع به عقیم سازی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر معدوم سازی سگ‌ها در شهرستان ارومیه، گفت: فعلا هیچ معدوم سازی بر اساس دستورالعمل وزرات کشور در سطح شهر نداریم و شهرداری فقط از طریق زنده‌گیری و انتقال به پناهگاه با سگ‌های ورد مقابله می‌کند، مگر در شرایطی که بیماری غیرقابل کنترلی در آن سگ‌ها مشاهده شود که البته در این صورت طبق دستورالعمل وزارت کشور نسبت به معدوم سازی سگ‌ها اقدام می‌شود.

بصاری با اشاره به تعداد افراد درگیر در پناهگاه شهرداری ارومیه برای اسکان و نگهداری سگ‌های ولگرد، بیان داشت: در این پناهگاه حدود ۲۵ نفر به طور مستقیم درگیر هستند. همه اقدامات از جمله زنده گیری، نگهداری، غدادهی، واکسیناسیون و عقیم سازی این سگ‌ها هزینه‌های بسیار هنگفتی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی در مورد تعرفه‌های دامپزشکی برای عقیم سازی سگ‌های ولگرد نیز گفت: طبق تعرفه‌های امسال دامپزشکی، مبلغی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون ریال برای واکسیناسیون و عقیم سازی هر سگ نیاز است. علاوه بر هزینه‌های دامپزشکی، مبلغی حدود ۲۰ میلیون ریال نیز برای نگهداری و تغذیه این سگ‌ها صرف می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به ظرفیت محدود پناهگاه سگ‌های ولگرد، گفت: ظرفیت پناهگاه در حدود ۳ هزار قلاده سگ است. با این ظرفیت محدود و افزایش روزافزون جمعیت سگ‌های ولگرد که بیشتر به دلیل غذارسانی اشتباه مردم است، این پناهگاه دیگر ظرفیت پذیرش سگ‌های ولگرد را نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به مرحله پلاک کوبی و رهاسازی سگ‌های ولگرد، ادامه داد: بعد از اینکه سگ‌ها مراحل واکسیناسیون و عقیم سازی را طی کردند، باید وارد مرحله پلاک کوبی و رهاسازی شوند و به چرخه طبیعت بازگردند.

بصاری عنوان کرد: بحران سگ‌های ولگرد نیازمند همکاری برخی ارگان‌ها همانند محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت، نیروی انتظامی و دهیاران است.

وی با اشاره به همکاری شهرداری ارومیه با سازمان‌های مردم نهاد و کمپین‌های حمایت از حیوانات، گفت: شهرداری ارومیه با سازمان‌های مردم نهاد وکمپین‌های حمایت از حیوانات همکاری‌های بسیار خوبی دارد و در بسیاری از موارد این سازمان‌های مردم نهاد کمک‌های زیادی برای شفاف سازی و اطلاع‌رسانی اطلاعات درست به مردم انجام داده اند.

بر اساس این اظهارات رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و نیز مشاهدات میدانی در خصوص وضعیت افزایش روزافزون جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر ارومیه، به نظر می‌رسد تدوین قوانین و نیز انجام وظایف سازمان‌های مختلف در راستای اصلاح و بهبود روند مقابله با جمعیت این سگ‌ها ضروری و الزامی باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا ارومیه سگ های ولگرد غذادهی جمعیت سگ ها محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا واکسیناسیون و عقیم سازی سگ های ولگرد سازی سگ ها زنده گیری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»

رادیو صبا با برنامه‌ای جدید تحت عنوان «دخل و خرج» با موضوع مدیریت مالی بهتر مخاطبانش را همراه می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است که در فضایی متفاوت مخاطبان را دعوت به مدیریت مالی می‌کند.

امیر اکبری، تهیه‌کننده و مجری این برنامه در توضیح «دخل و خرج» خاطرنشان کرد: امروزه با افزایش تورم و تغییر شرایط اقتصادی به خصوص افزایش هزینه‌های اقتصادی نمی‌توانیم براساس آنچه خواسته‌ ما هست و مد نظر داریم، خرج کنیم به همین دلیل ممکن است با مسائل مالی مواجه شویم که برای برطرف کردنشان نیاز داریم روش‌های مدیریت هزینه زندگی را بشناسیم.

وی ادامه داد: پول، عامل مهمی است که می‌تواند در خوشبخت بودن یا نبودن انسان‌ها موثر باشد و همه افراد به دنبال افزایش پول خود هستند تا بتوانند کارهایی را که دلشان می‌خواهد، انجام بدهند تا در نهایت احساس رضایت و خوشبختی کنند. ما در این برنامه به دنبال این نیستیم که به مردم بگوییم خرج نکنید و پس‌انداز کنید، این برنامه راهکارهای ساده‌ای برای ترک عادت‌های بد اقتصادی ارائه می‌کند تا با درآمدی که داریم زندگی خوبی داشته باشیم.

این برنامه‌ساز یادآور شد: در این برنامه مردم را به مشارکت‌های اقتصادی دعوت می‌کنیم و به آنها راهکارهایی پیشنهاد می‌کنیم تا با سرمایه‌های اندکی که دارند کسب و کار راه بیندازند و به دنبال کسب درآمد باشند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» در هر قسمت یک موضوع اقتصادی را بیان می‌کند و از نگاه‌های متفاوت به نقد و بررسی آن می‌پردازد و در پایان نظر کارشناسان اقتصادی و روانشناسی را پخش می‌کند.

«دخل و خرج» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تهیه‌کنندگی و اجرای امیر اکبری از رادیوصبا پخش می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند