Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صفدری گفت: به طور حدودی بیش از ۴۰۰ خبرنگار در حوزه رسانه استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۱۵۵ رسانه دارای مجوز هستند که غالب آنها را رسانه های مکتوب و برخط اعم از پایگاه های خبری، هفته نامه ها، فصل نامه ها، دو هفته نامه ها و ماهنامه ها تشکیل می دهند البته دو روزنامه و  حدود ۱۰۰ نمایندگی خبرگزاری ها در استان کرمانشاه نیز فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آمار خبرنگاران، افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مرجعی است که صلاحیت معرفی و شناسایی خبرنگاران را دارد که برای استخراج آمار دقیق خبرنگاران درحال رایزنی با آنها هستیم.

صفدری تصریح کرد: به طور حدودی بیش از ۴۰۰ خبرنگار در حوزه رسانه استان کرمانشاه فعالیت می کنند که ۱۵۵ نفر از آنها مدیران مسئول دارای مجوز هستند و با احتساب اینکه در هر رسانه دو تا سه نفر و گاهی تعداد نفرات بیشتری فعالیت می کنند به همین عدد ۴۰۰ نفر می رسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درباره ملاک های  تعیین کننده خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگاران و فعالین رسانه، اطلاعات خود را در سایت "ای رسانه" ثبت می کنند و یکی از ملاک‌های انتخاب خبرنگار هم، همین سایت است.

صفدری گفت: همچنین صندوق هنر شرایطی برای اهالی رسانه در نظر گرفته‌ که خبرنگاران در صورت برخورداری از آن شرایط و عضویت در صندوق مذکور از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: مدیران مسئول رسانه های دارای مجوز و افرادی که از بیمه رسانه برخوردار هستند هم ملاک های بدیهی تعیین کننده  خبرنگاران است‌.

صفدری درباره برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری، تصریح کرد: دوره  مذکور با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار از پنجشنبه هفته جاری توسط اساتید مطرح در سطح کشور برگزار می شود و طی پنج هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از گذراندن دوره آموزش خبرنگاری مدرک معتبری از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد به افراد شرکت کننده داده خواهد شد.

صفدری خاطرنشان کرد: دوره آموزش خبرنگاری آغازی برای رشد کیفی و کمک به ایفای نقش حرفه ای، فنی، اخلاقی و صحیح رسانه ها و خبرنگاران است که وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه وظیفه کمک در این رابطه را دارد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش خبرنگاری به صورت رایگان برای اهالی رسانه برگزار می شود، عنوان کرد: امیدواریم پس از برگزاری این دوره شاهد ارتقای عزیزان در این حوزه ها و افزایش سطح معلومات آنها باشیم.

صفدری گفت: این دوره ها در آینده هم به صورت متوالی و پی در پی در قالب آموزش های مقدماتی و پیشرفته برگزاری خواهد شد تا به رشد محتوایی و کیفی اهالی رسانه کمک شود.

استقبال خبرنگاران از دوره آموزشی ویژه فعالین رسانه

وی افزود: با توجه به برگزاری دوره های آموزشی مذکور  به صورت کارگاهی، سقف ثبتنام ۵۰ نفر بود که پس از اطلاع رسانی ظرف دو تا سه روز این ظرفیت تکمیل شد و ۱۵ نفر هم به عنوان ذخیره ثبت‌نام شدند اما از آنجا که دوره ها دارای ظرفیتهایی هستند، حضور بیش از ظرفیت باعث کاهش سطح علمی کارگاه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر پیگیر ساماندهی بیمه خبرنگاران هستیم و در این زمینه مکاتبات و رایزنی هایی انجام شده تا اهالی رسانه هم بتوانند از تخفیف بیمه ای و قانونی خود بهره مند شوند و خود و خانواده هایشان راحت تر بیمه شوند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه آموزش خبرنگاری فعالیت می کنند اهالی رسانه دوره آموزش خواهد شد دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی