Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار و صنعت خودرو گفت: افزایش مصرف بنزین و سربه سر شدن تولید و مصرف بنزین، بیانگر اهمیت از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده است به صورتی که با تداوم روند بالای مصرف بنزین، قطعا واردات بنزین ضرروی است!

رسول سیلمانی؛ کارشناس بازار و صنعت خودرو در گفتگو با دانشجو در خصوص لزوم توجه هر چه بیشتر مسوولین دولتی به بحث اسقاط خودرو با توجه به آلایندگی خودرو‌های فرسوده و سایر مزایایی که از این موضوع ایجاد می‌شود، گفت: بحث اسقاط خودرو مزایای فراوانی دارد که دو مولفه از مهمترین مسائلی است که می‌توان به آن توجه کرد و به این دلیل اسقاط خودرو‌ها باید در دستور کار مسوولین امر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت دو مولفه بسیار مهم است که ضرورت اسقاط خودرو‌های فرسوده را دو چندان کرده است.

وی در این باره افزود: با توجه به افزایش آلودگی در سال‌های گذشته و تعطیلی‌هایی که به دلیل افزایش آلاینده‌ها ایجاد می‌شود که به لحاظ اقتصادی زیان‌های سنگینی به کشور وارد می‌کند و افزایش بیماری و مرگ و میر در کلانشهر‌ها این موضوع یکی از مقوله‌های جدی است که با تامل بیشتری باید ساز و کار‌های مربوط به آن فراهم شود.

کارشناس بازار و صنعت خودرو در خصوص افزایش نرخ مصرف بنزینی که بخشی از آن به دلیل وجود خودرو‌های فرسوده است، گفت: افزایش مصرف بنزین و سربه سر شدن تولید و مصرف بنزین، بیانگر اهمیت از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده است به صورتی که با تداوم روند بالای مصرف بنزین، قطعا واردات بنزین ضرروی است، در حالی که واردات بنزین در شرایط فعلی مالی و اقتصادی کشور به صلاح نیست.

رسول سلیمانی در این باره توضیح داد: در شرایط کنونی با مشکلات عدیده موجود، راه مطمئن برای کاهش مصرف بنزین، اسقاط خودرو‌های فرسوده است، چرا که این خودرو‌ها نسبت به خودرو‌های نو سوخت بیشتری مصرف می‌کنند بعضا تخمین زده شده که میزان مصرف خودرو‌های فرسوده در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵ لیتر بیشتر از خودرو‌های نو و غیرفرسوده است، به همین دلیل در ظرفیت‌های قانونی مثل طرح ساماندهی صنعت خودرو که خودروساز ملزم شده به ازاء تولید چهار خودرو یک خودرو را اسقاط کنند، این موضوع باید به منصه ظهور برسد، هر چند در حال حاضر برای تدوین آیین نامه مربوطه فرصت سه ماهه داده شده که از ۱۵ خرداد شروع شده است.

وی درباره چگونگی اجرای هر چه بهتر این آیین نامه گفت: برای اجرای درست این طرح نیازمند استفاده از مشوق‌هایی برای دارندگان خودرو‌های فرسوده هستیم؛ به این معنا که سیاستی باید تدوین شود که ضمن عدم فشار به کارخانه‌های تولید کننده خودرو، دارندگان خودرو‌های فرسوده نیز به اسقاط تشویق شوند تا خود به خود به سمت اسقاط خودروی خود حرکت کنند.

وی با ارائه راهکاری گفت: راهکار این موضوع اعطای گواهی صرفه جویی سوخت است، به این دلیل که با خروج هر خودروی فرسوده‌ای از زنجیره فعالیت، در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود. کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در این موضوع می‌تواند منابعی دراختیار دارنده خودرو قراردهد لذا دارندگان خودرو‌های فرسوده مایل می‌شوند که خودرو‌های خود ر ا به مراکز اسقاط تحویل دهند، در این شرایط عملا هم دارنده منتفع می‌شود و هم چرخه اسقاط شکل می‌گیرد و کارخانه‌ها نیز دچار مشکل نمی‌شوند.

سلیمانی افزود: به نظر می‌رسد وزارت نفت و صنعت در تحقق این موضوع نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند. این دو وزارتخانه با پیگیری اعطا گواهی صرفه جویی سوخت به دارندگان خودرو فرسوده، مشروط به اسقاط خودرو در تحقق این موضوع موثرخواهند بود، ضمن اینکه علاوه بر این، ظرفیت خوبی هم در بودجه امسال دیده شده که ۱۰ درصد از خودر‌های مشمول قرعه کشی به دارندگان خودرو‌های فرسوده مشروط به اسقاط خودرو اختصاص یابد. این موضوع می‌تواند بخشی از بار اسقاط را به دوش بکشد و عملا نگرانی‌هایی که برای بحث اجبار شدن هزینه بر دوش کارخانه‌ها ایجاد شده را پوشش دهد و این بار بر کارخانه‌ها وارد نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسقاط خودرو مصرف بنزین خودروهای فرسوده خودروسازان رسول سلیمانی صنعت خودرو دارندگان خودرو های فرسوده خودرو های فرسوده اسقاط خودرو ها واردات بنزین صنعت خودرو مصرف بنزین کارخانه ها کاهش مصرف صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

افزودن مواد غذایی زیر به برنامه غذایی روزانه، با دارا بودن پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی، به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند:

۱) گوشت گاو بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی یک گزینه مناسب و پروتئینی است که برای زمان طولانی سیر نگه‌تان می‌دارد و به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند. پروتئین احساس سیری بعد از غذا را افزایش می‌دهد، به حفظ عضلات کمک می‌کند و منجر به افزایش متابولیسم می‌شود. هم‌چنین پروتئین اثر حرارتی بالایی دارد، به این معنی که کالری بیشتری را در طول هضم می‌سوزاند.

۲) جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر بتا گلوکان و کربوهیدرات‌های پیچیده است که انرژی پایداری را برای بدن فراهم کرده و به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. مصرف جو دوسر، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و احتمال پرخوری یا هوس قند را در ساعات بعد از غذا کاهش می‌دهند. بر اساس مطالعات، بتا گلوکان موجود در جو دوسر علاوه بر تقویت سلامت روده، می‌تواند به افزایش سیری، هضم آسان و کاهش چاقی شکمی کمک کند.

۳) لیمو

مصرف لیمو به‌تن‌هایی شاید چندان رضایت‌بخش نباشد، اما استفاده از لیمو در دستور العمل‌های خوراکی و نوشیدنی می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. لیمو حاوی پلی فنل‌های قوی است که منجر به جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم و چاقی می‌شود. سعی کنید به جای استفاده از سس‌های پرچرب و ناسالم، روی سالاد‌ها و غذاهایتان چند قطره آبِ لیموی تازه بچکانید

۴) ماهی تن

ماهی تن (چه کنسرو شده و چه تازه) به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی سالم، یک غذای مغذی به شمار می‌آید. یک وعده ماهی تن کنسرو شده، ۲۴ گرم پروتئین و تنها ۱۶۸ کالری دارد و حاوی حدود ۹ گرم چربی سالم است. شواهد نشان می‌دهد که مصرف غذا‌های دریایی بدون چربی مانند ماهی تن، به پیشگیری از چاقی کمک می‌کند.

۵) لوبیا سیاه

علاوه بر مصرف پروتئین، دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی برای کاهش چربی شکمی مهم است. در میان حبوبات، لوبیا سیاه یک گزینه ایده‌آل برای این منظور است. در هر نصف فنجان لوبیا سیاه ۸ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین وجود دارد. به طور کل محتوای فیبر موجود در حبوبات برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن مفید است.

۶) چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی چربی‌سوز است و محتوای کافئین موجود در آن می‌تواند به بهبود متابولیسم و چربی‌سوزی کمک کند. مصرف مداوم چای سبز در کنار یک رژیم غذایی کم‌کالری و ورزش منظم باعث کوچک شدن شکم می‌شود.

۷) تخم مرغ

در حالی که غذا‌هایی مانند گوشت گاو بدون چربی و مرغ انتخاب‌های خوبی برای دریافت پروتئین هستند، تخم مرغ هم می‌تواند گزینه مفید دیگری باشد و در هر وعده غذایی مصرف شود. یک تخم مرغ متوسط، تقریباً دارای ۶ گرم پروتئین و کمتر از ۵ گرم چربی است. زرده تخم مرغ همراه با محتوای پروتئین بالایی که دارد، حاوی مقدار زیادی ماده مغذی به نام کولین است. مکمل کولین به طور بالقوه به کاهش BMI یا شاخص توده بدنی کمک می‌کند و هم‌چنین سطح لپتین موجود در آن، باعث افزایش حس سیری و کاهش تولید هورمون گرسنگی در بدن می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور