Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:23:44 GMT

عزاداری‌ها هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین (ع) باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۲۳۵

عزاداری‌ها هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین (ع) باشد

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: عزاداری‌ها باید هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین (ع) و همراه با معرفت باشد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شایعه‌پراکنی یکی از راهکارهای دشمن برای متفرق کردن مردم از دور امام حسین (ع) بود به بیان نمونه‌هایی از شایعات در زمان قیام امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: از مهم‌ترین این شایعات می‌توان به قدرت‌طلب و خارجی نامیدن امام حسین (ع)، تنها ماندن حضرت مسلم‌بن عقیل با شایعه ابن زیاد مبنی بر، در راه بودن لشگر شام و متواری شدن قبیله هانی‌بن عروه از مقابل دارالاماره با شایعه سلامتی هانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واقعه عاشورا نشان می‌دهد اگر جامعه تسلیم شایعه شود و مردم شایعات را بر واقعیت‌ها ترجیح دهند و اگر مردم بدون فکر و تامل و بررسی، پیام‌ها را به دیگران ارسال کنند، امام به تنهایی راهی قتل‌گاه می‌شود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امام حسین (ع) به یزید فرمود مثل من با مثل تو بیعت نمی‌کند، متذکر شد: یزید بیش از هزار سال است که مُرده اما نکته‌ای که در برهه کنونی باید به آن توجه داشت، این است که باید یزید زمانه خود را شناخت.

این کارشناس دینی با بیان اینکه پیام نهضت عاشورا برای جامعه امروز ما این است که سازش و تسلیم در برابر ظالمان و مستکبران در قاموس اسلام پذیرفتنی نیست، افزود: ایستادگی در برابر دشمنان هزینه دارد و امام حسین (ع) با بذل جان، هزینه ایستادگی را پرداخت کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه انسان‌ها یا اهل رشدند و حرکت رو به جلو دارند و یا اهل رکودند و درجا می‌زنند یا اهل انحطاط‌اند و سقوط می‌کنند، اضافه کرد: در کربلا از هر سه نوع انسان وجود داشت حر رشد کرد، عبیدالله‌بن جعفر رکود و شمر و عمربن سعد سقوط کردند.

وی با بیان اینکه کربلا مدرسه درس است و باید از کربلا درس گرفت تا عزاداری‌ها بامعرفت باشد، افزود: عزاداری، همراه با فطرت انسان و هماهنگ با آفرینش است و خداوند اولین روضه‌خوان امام حسین (ع) بود، پس عزاداری‌ها باید هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین (ع) و همراه با معرفت باشد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امید و امیدواری از درس‌های کربلاست، گفت: قیام امام حسین (ع) در شرایطی انجام شد که مردم امیدی به احیای ارزش‌های دینی نداشتند اما امام با قیام خود امید را در جامعه احیا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان عزاداری محرم قیام امام حسین عزاداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد