Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردبیل گفت: پیام عاشورا در جامعه باید به شکلی تبیین شود تا از بدعت‌ها دوری شود و اندیشه سیدالشهدا(ع) برای نسل امروز و آینده ماندگار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل صبح امروز در بازدید از نمایشگاه لب‌های عطشان در اردبیل اظهار داشت: پیام عاشورا در جامعه باید به شکلی تبیین شود تا از بدعت‌ها دوری شود و اندیشه سیدالشهدا(ع) برای نسل امروز و آینده ماندگار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انتظار ما از عزاداران واقعی این است تا از بدعت‌ها و خرافه‌ها به پیام عاشورا به دور باشند و امری لازم و ضروری است تا عزاداران این مهم را به خوبی بشناسند و اجازه ندهند هیچ موضوع غیرواقعی چهره مکتب اسلام را خدشه‌دار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: آیین‌ها و مناسک معنوی دارای پیام اصیل و عمیق است و بهتر است با پرهیز از اقدامات سطحی فرهنگ و پیام عاشورایی تفکر و اندیشه‌های صحیح در جامعه ترویج یابد تا بتوانیم راه عزتمند امام حسین(ع) را برای ادامه نهضت کریلا ادامه دهیم.

عاملی عنوان کرد: از اصلی‌ترین پیام‌های عاشورا بیان شفاف واقعیت‌های ارزشی و دینی در جامعه است تا از کسانی که تلاش می‌کنند به فرهنگ حسینی لطمه بزنند تاریخ گذشته را مرور کنند و نسبت به شایستگی‌های روز عاشورا اطلاعات کاملی را به دست آورند.

وی تصریح کرد: عزاداری‌های مردم اردبیل زبانزد عام و خاص است و ارادت به اهل بیت و پیام آموزنده مکتب حسینی حرکت‌های ملت ایران به ویژه مردم را در ادامه این مسیر تحقق بخشیده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امام حسین(ع) با عدالت و حق نسبت به احیای ارزش‌های دینی اقدام کرده که باید در این راستا جوانان با الگو قرار دادن پیام‌ها و فرهنگ ارزشی در مسیر تعالی گام بردارند.

3 شب عزاداری برای سیدالشهدا در فضای باز در فرهنگسرای رسانهسلام بر محرم| تمام شهر بیرجند حسینیه  سیدالشهدا(ع) شده است امام جمعه اردبیل: عزاداری سیدالشهدا لبیک‌گویی به فرمان الهی است
در ادامه حجت‌الاسلام حسین علیه، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: توجه به ابعاد مختلف از منظر اخلاقی و به عنوان فریضه واجب الهی جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه اقامه این فریضه تضمین‌کننده سلامت آن است.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین حرکت جهاد تبیین را در مدینه رقم زده و درصدد است تا روشنگری را به شایستگی انجام دهد و همان طور که به نامه امام حسین(ع) اشاره شده نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح سیره نبی مکرم اسلام در این قیام تبیین شده است.

علیه تصریح کرد: دشمنان به دنبال تضعیف نظام ما هستند و در این راستا باید با خودنمایی و جبهه‌آرای اسیر دشمن نشویم و با توجه به این که بزرگ‌ترین منکر در شرایط کنونی تضعیف نظام و ولایت است باید در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی باید آگاه باشیم و ارکان حاکمیت را به شایستگی صیانت کنیم.

انتهای پیام/142/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل سیدالشهدا ع پیام عاشورا امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد