Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@18:47:07 GMT

«حمله روز صفر» به حساب بیش از ۵ میلیون کاربر توئیتر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۵۱۰

«حمله روز صفر» به حساب بیش از ۵ میلیون کاربر توئیتر

ایتنا - توئیتر گفته است که رمز کاربران فاش نشده است ولی با این حال به همه توصیه کرد که کلید‌های امنیتی سخت‌افزار یا تایید هویت دو مرحله‌ای را در حساب های توئیتر خود فعال کنند. شبکه اجتماعی توئیتر، تایید کرد که یک تهدید کامپیوتری موسوم به «حمله روز صفر» امکان دسترسی به اطلاعات شخصی ۵.۴ میلیون کاربر را به حمله‌کنندگان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش صدای آمریکا، پروفایل‌های در معرض خطر که قبلاً در یک انجمن جرایم سایبری به حراج گذاشته شده بودند، پس از یک اشکال فنی که اکنون اصلاح شده، به هر کسی اجازه می‌داد که شماره تلفن یا آدرس ایمیل کاربران را وارد کرده و بفهمد که آیا اطلاعات یک کاربر به حساب توئیتر وصل شده یا نه، و اگر وصل شده به کدام حساب خاص متصل است.

گروه امنیت اطلاعات رسانه‌ای تاکنون نتوانسته است به طور مستقل تعداد حساب‌های کاربری که تحت تاثیر حمله سایبری قرار گرفته‌اند را تایید کند ولی ظاهراً حدود ۵.۴ میلیون حساب کاربری طی این حمله در معرض خطر قرار گرفته بود.

توئیتر در بیانیه‌ای که روز جمعه ۵ اوت (۱۴ مرداد) منتشر شد، اعلام کرد که «درباره اتفاق رخ داده، اقدامات لازم صورت داده شده است.»
شرکت توئیتر همچنین گفته است که رمز کاربران فاش نشده است ولی با این حال به همه توصیه کرد که کلید‌های امنیتی سخت افزار یا تایید هویت دو مرحله‌ای را در حساب های توئیتر خود فعال کنند تا خطر دسترسی غیر مجاز هکرها به حداقل برسد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: توییتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟