Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی و ولایت‌مدار شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، روز تاسوعای حسینی با حضور در میادین اصلی، مساجد، حسینیه‌ها و صحن مطهر امامزادگان مدفون در این بخش از استان تهران، به یاد سقای دشت کربلا به عزاداری پرداخته و در قالب هیأت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود با قمربنی هاشم حضرت عباس(ع) ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم عزادار شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت که در روزهای گذشته از محرم را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) شرکت کرده بودند، شب گذشته نیز در شب تاسوعا پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حالی که علم و کتل‌ها را برافراشته بودند، به یاد علمدار دشت کربلا، به خیابان‌ها آمده و با ندای " یا عباس" به یاد ادب و ولایتمداری ماه منیر بنی‌هاشم عزاداری کردند.

عزاداران با سردادن نوحه " ای اهل حرم میر و  علمدار نیامد، علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد" به عزاداری پرداخته و در عم شهادت حضرت عباس به سر و سینه زدند.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری که طی دو سال گذشته و به دلیل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از بیماری کرونا، حضور میدانی در برپایی مراسم عزاداری نداشتند، از فرصت ایجاد شده به دلیل فروکش کردن شیوع این بیماری استفاده کرده و در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، خود را به اماکن مقدس و امامزادگان مدفون در این شهرستان‌ها رسانده و به عزاداری پرداختند.

شهرستان پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن‌موسی الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان، میزبان صدها هیأت عزاداری از جای جای شهرها و روستاهای جنوب‌شرق استان تهران بود که برای عرض تسلیت محضر حضرت ولی عصر(عج)، خود را به این مکان مقدس رسانده و در صفوفی منسجم و از مسیری طولانی خود را از خیابان حرم به صحن و سرای این امامزاده واجب التعظیم رسانده و با حضور در مقابل بارگاه ملکوتی ایشان، همنوا با کاروان دشت کربلا، در غم شهادت برادر امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.

اغلب عزاداران حسینی حاضر در دسته‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک در این مراسم مذهبی شرکت کردند تا سلامتی خود و دیگران را در هنگام برپایی مجالس حسینی حفظ کنند.

برخی از عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت نیز با برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، از عزاداران پذیرایی کرده و برخی نیز به رسم ادب سقای دشت کربلا، پای برهنه، به عزاداران حسینی آب می‌رساندند.

امروز همزمان با تاسوعای حسینی، هم به رسم هرساله مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با اجتماع عظیم در میادین اصلی و مساجد جامع، در سوگ علمدار دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

عباس بن علی مشهور به ابوالفضل در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود. پدر ایشان حضرت علی (ع) و مادرش ام‌البنین نام داشت.

حضرت عباس رابا کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج می‌شناسند
 

برچسب‌ها حضرت عباس (ع) تاسوعای حسینی ورامین پیشوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حضرت عباس ع تاسوعای حسینی ورامین حضرت عباس ع تاسوعای حسینی ورامین پیشوا تاسوعای حسینی شهرستان ها دشت کربلا حضرت عباس جنوب شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند