Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: با توجه به افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری در فصول گرم سال و خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان کلاس آموزشی-ترویجی با همکاری بخشداری بخش عقیلی شهرستان برای دهیاران و اعضاء شورا‌های اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

هادی احمدفخرالدین می گوید: آگاه سازی جامعه‌ی هدف و گروه‌های در معرض خطر در خصوص راه‌های انتقال و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از مهمترین روش‌های کنترل این بیماری‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو، بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای است که از طریق گزش کنه و تماس با خون یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین ظاهر و نام تب خونریزی دهنده برای آن انتخاب شد.

بیماری تب کریمه کنگو از طریق تماس با ترشحات خونی دام یا انسان آلوده و همچنین گزش توسط کنه آلوده به ویروس به انسان منتقل می‌شود و مبارزه با کنه‌های ناقل بیماری، نگهداری گوشت تازه حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال و آلایش خوراکی در همان شرایط به مدت ۴۸ ساعت، استفاده از لوازم حفاظت فردی در هنگام کشتار دام و تهیه گوشت قرمز از قصابی‌های مجاز و واجد مهر بهداشتی دامپزشکی در پیشگیری از بیماری موثر می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو دامپزشکی کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال