Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه طی سخنرانی در مراسم یادبود صلح هیروشیما تاکید کرد که "تسلیحات هسته‌ای بی‌منطق هستند" و از قدرت‌های هسته‌ای خواست تا "گزینه‌ هسته‌ای را از روی میز بردارند."

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به سخنان گوترش در توییتر نوشت: «دبیرکل عزیز، جهان نباید فراموش کند که این آمریکا بود چنین جنایتی را مرتکب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا تنها کشوری است که بمب هسته‌ای را علیه غیرنظامیان استفاده کرد، بدون آنکه ضرورت نظامی داشته باشد. اگر در بیانیه‌های خودتان به این نکته هم اشاره می‌کردید، خوب می‌شد!»

ایالات متحده، اولین بمب اتمی جهان را در شهر هیروشیما ژاپن در ششم اوت ۱۹۴۵ و سه روز بعد در نهم اوت بمب اتمی دیگری را بر روی ناگازاکی انداخت. دلیل رسمی آن بمباران‌ها، وادار کردن امپراتوری ژاپن به تسلیم در جنگ جهانی دوم بود. این حملات تنها استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در تاریخ بشر تاکنون بوده است. ایالات متحده هنوز مسئولیت اخلاقی این بمباران‌ها را بر عهده نگرفته و آنها را با ضرورت نظامی توجیه می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوترش حمله هیروشیما سازمان ملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دانشجویان معترض آمریکایی که در دفاع از مردم فلسطین توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند بر خادمان حرم های شریف، شرف دارند.

دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.

کد خبر 849414 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!