Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:24:55 GMT

نیاز فوری مسیل‌های بجنورد به لایروبی/ خطر نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۲۶۶

دریافت 82 MB

به گزارش خبرنگار مهر، بارش‌های اخیر در کشور که منجر به وقوع سیل و خسارات در برخی نقاط شد، لزوم لایروبی مسیل‌ها را بیش از پیش آشکار کرد.

از سوی دیگر هواشناسی خراسان شمالی با صدور هشدارهایی نسبت به بارش‌های سیل آسا در استان تذکر داده است.

اما حضور میدانی خبرنگار خبرگزاری مهر در مسیل هایی از جمله پل کشاورز بجنورد نشان می‌داد هیچ اقدام خاصی در این حوزه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه شهرداری بجنورد و شرکت آب منطقه‌ای استان اختلاف نظرهایی دارند و معتقدند وظیفه لایروبی با نهاد دیگری است.

هرچند شب گذشته شهرداری اقدام به لایروبی سطحی این کانال کرد اما به نظر می‌رسد همچنان اقدامات جدی و موثرتری برای پیشگیری از خطرات احتمالی سیلاب باید انجام شود.

مجید گریوانی، شهردار منطقه یک بجنورد در گفتگو با مهر اظهار کرد: وظیفه اصلی بر عهده آب منطقه‌ای است و ما بر حسب دستور فرماندار در منطقه حاضر شدیم.

وی افزود: آب منطقه‌ای هیچ وسیله‌ای را برای انتقال خاک ارائه نداد و ما فقط مسیر را باز کردیم.

گریوانی گفت: مسیل و حریم آن متعلق به آب منطقه‌ای است و این نهاد موظف به لایروبی می‌باشد.

وی بیان کرد: آب منطقه‌ای مسئولیت مستقیم خود را بر گردن دیگری می‌اندازد.

وظیفه لایروبی بر عهده شهرداری است

محمد باقر باقرپور، فرماندار بجنورد نیز در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار کرد: به استناد قوانین لایروبی تمامی مسیل های محدوده شهر بر عهده شهرداری است از این رو شهرداری را موظف به انجام اقدامات فوری در منطقه مورد نظر کردیم.

وی افزود: البته لازم است اعتباراتی به شهرداری برای این موضوع اختصاص یابد.

باقرپور با تاکید بر اینکه آب منطقه‌ای نقش قانونی در مسیل های درون شهری ندارد، گفت: البته نقش مشاوره‌ای این نهاد پابرجا است که این نهاد آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده است.

فرماندار بجنورد گفت: در صورت نیاز آب منطقه‌ای حاضر است عدوات خود را نیز ارسال کند اما در منطقه مورد نظر نیاز به جابجایی خاک نبود لذا کامیون‌های این نهاد اعزام نشد.

کد خبر 5557870

منبع: مهر

کلیدواژه: لایروبی سیل شهرداری بجنورد محرم 1401 بوشهر ماه محرم مراسم عزاداری ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه مهر کرمانشاه عکس استانها خطبه های نماز جمعه سیلاب اردبیل آمار کرونا گرگان آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید طرح ساماندهی رودخانه بابلک سوادک. ه با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، اظهار کرد: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تأسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

به گفته موسوی با انجام این اقدامات جریان سیلاب روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 6088314

دیگر خبرها

  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود