Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:54:29 GMT

افزايش سطح آلاينده هاي شرکت آمازون

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۳۱۱

خبرگزاری آریا-شرکت آمازون ، سال 2021 ، معادل 180 نیروگاه گازسوز ، دی اکسید کربن تولید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آمازون با وجود تمامی تلاش‌هایش مبنی بر اینکه خود را یک شرکت پیشگام در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی نشان دهد،  اما در سال 2021  با تولید معادل 71.54 میلیون تن دی‌اکسیدکربن نسبت به سال 2020 ، با افزایش چشمگیر 19 درصدی میزان گاز‌های گلخانه‌ای رو به رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سال 2019، زمانی که آمازون متعهد به حفظ محیط زیست شد، این دومین سال متوالی است که آلاینده‌های آمازون رشدی 2 رقمی را تجربه می‌کنند.
در همان سال 2019 ، «جف بزوس» مدیرعامل وقت آمازون، اعلام کرد این شرکت قصد دارد تا سال 2040 میزان دی‌اکسیدکرین منتشر شده‌اش را به صفر برساند. با این حال متاسفانه اینگونه تعهدات به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از مسئولیت برخی موارد شانه خالی کنند.
این شانه خالی کردن بدین گونه است که شرکت‌های دارای هدف به صفر رساندن آلاینده‌ها، پس از تعهدات این چنینی دست به خرید تعدیل‌کننده‌های کربن می‌زنند تا تاثیرات مخرب آلودگی‌های ایجاد شده توسط خودشان را از طریق پروژه‌های دوست‌دار محیط زیست بی‌اثر کنند.
تعدیل‌کننده‌های مذکور اغلب اوقات تاثیر چندانی در میزان آلودگی دنیای واقعی ندارند،  با این وجود آمازون در همین راستا سال 2019 در صف بنیان‌گذاران ابتکار «تعهد اقلیمی» قرار گرفت، تعهدی که سایر کسب و کار‌ها را تشویق می‌کرد تا به جریان اقدامات حفظ محیط زیست بپیوندند.
گفتنی است آمازون به جای پذیرفتن مسئولیت خود در آلودگی‌های متصاعد شده (در قبال افزایش 18 درصدی آلاینده‌ها) ، بیشتر ترجیح می‌دهد تا عمده توجهات را به سوی برخی از اعداد و ارقام موجود در گزارش پایداری خود معطوف کند.
در بخشی از این گزارش چنین آمده است که نباید تمامی تمرکز را روی ردپای کربنی موجود در چهارچوب آلاینده‌ها گذاشت، بلکه باید همچنین روی کاهش «ضریب نشر» آلاینده‌ها نیز تمرکز داشت.
این کمپانی در ادامه مدعی می‌شود که توانسته است ضریب نشر خود را به میزان ناچیز 1.9 درصد کاهش دهد، به بیان ساده‌تر آلاینده‌های تولید شده به ازای هر یک دلار از کالا‌های فروخته شده، کمی کاهش پیدا کرده است.
همچنین می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد با رونق گرفتن تجارت الکترونیک در دوران همه‌گیری کووید 19، همزمان با افزایش سود آمازون، میزان تولید آلاینده‌های این شرکت نیز افزایش یافت.
حال با گذشت 2 سال از تعهد اقلیمی، همچنان می‌بینیم که نه تنها اقدامات آمازون تاثیر چشمگیری در بر نداشته بلکه اوضاع وخیم‌تر هم شده و این شرکت همچنان به روش‌های مختلف از قبول مسئولیت سر باز می‌زند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمازون آلاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی در سه استان کشور خبر داد و نسبت به افزایش مسمومیت با این نوع از قارچ هشدار داد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار مسومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت افزایش یافته است و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند. درحال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه این مسومیت تاکنون کشته برجای نگذاشته اما لازم است که مردم و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند.

وی افزود:متاسفانه میزان مسمومیت ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته بنابراین مسئله باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت