Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انتظار ۶ ساله دوری از شهید کابلی نه تنها برای خانواده بلکه برای همه دوستان و آنانی که میشناختنش به سرآمد و شهید، خوشنام‌تر از همیشه آمد، شهر شیدایی شهید کابلی شد و بغض‌ها شکسته و دلبری‌ها آغاز شد.

امروز در تاسوعای حسینی با حضور پیکر پاک شهید کابلی، یک شهر به استقبال شهید کابلی جانانه ایستاد و مردم بهشهر با مردی از تبار پاکی‌ها و نیکی‌ها آمدند تا با تشییع پیکر پاکش ادای دین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز در تاسوعای حسینی، مردم بهشهر میزبان‌مردی دلداده سید و سالار شهیدان بودند، سردار شهید کابلی شهیدی که شهید محرمی نام گرفت و به عشق اباعبدالله الحسین(ع) بعد از ۶ سال گمنامی در محرمی آمد که به‌ اذعان‌ همگان محرمی‌مان را محرم دیگری کرد.

آیین تشییع با پیکر پاک سردار شهید حاج رحیم کابلی در میان اشک و آه و دود اسپند و بوی گلاب با حضور مردان و زنانی از بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر برگزار شد که مردم ساعت‌ها قبل از تشییع در محل حاضر بودند تا با شهیدشان وداع کنند، شهیدی که امروز و برای همیشه متعلق به همه ایران اسلامی است و چه خوب مردم قدرشناس بهشهر قدر دانستند و با شکوه و احترام با شهید کابلی وداع کردند و از حضورش تبرک جستند.

امسال مردم بهشهر محرمی متفاوت را تجربه کردند و در کنار سردار شهید عبدالله اسکندری که بی سر برگشت، میزبان سردار کابلی بودند که علمدار بود و در روزی که متعلق به علمدار دست کربلاست تشییع شد.

امروز بهشهر یک‌ حسینیه شد و همه به احترام شهید کابلی جانانه آمدند تا وداع کنند، تشییع کنند و به خاک بسپارند مردی را که یک عمر برایشان از حسین گفت و حسینی شد و عاشورایی رفت.

یکی از شهروندان بهشهری با حضور در آئین تشییع شهید کابلی از این شهید با عنوان نور یاد می کند که در محرم امسال نور و آبرو به جامعه بخشید و همه را به میدان آورد.

مجتبایی می گوید: شهید را از دور می‌شناختم ولی تا این اندازه که امروز از ایشان فهمیدم، نمی دانستم و امروز آمدیم تا با بدرقه شهید انسجام و وحدت خود را و ولایت‌مداری را به عنوان دغدغه مهم شهید ثابت کنیم.

او ادامه داد: آمدیم تا شهدا دستمان را بگیرند و هدایت مان کنند تا راه را گم نکنیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم و وحدت و انسجام و ولایت‌مداری را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

شهید کابلی آمد تا در همه بی‌قراری‌ها قرارمان شود
مصطفی روشنعلی از دیگر افراد شرکت کننده در این مراسم هم می گوید: آمدیم تا ادای دین کنیم و اعلام‌کنیم که اگر در مسیر شهدا و ولایت باشیم انقلاب پابرجا خواهد ماند و شهید کابلی آمد تا در همه بی قراری ها قرارمان شود.

شهبازی هم تبرک جستن به شهدا را بیمه زندگی خود می داند و به خبرنگار ایرنا می گوید: آمدیم تا شهدا عنایت کنند تا از مسیرمان خارج نشویم، تا ولایت را گم‌نکنیم و حضور با بصیرت و با غیرت شهدا موجب شد تا بار دیگر نظاره گر حاصل برکات انقلاب با این حضور میلیونی مردم در تشییع شهدا باشیم.
مردم شهیدپرور و ولایتمدار بهشهر امروز در روز تاسوعای حسینی با دود کردن اسفند، پاشیدن گلاب، گل و قربانی کردن گوسفند و گاو به استقبال شهید کابلی آمدند و همچنین با برپایی ایستگاه صلواتی از مردم پذیرایی کردند تا دین شان را به شهیدی که برایشان حجت بود ادا کنند.

تمام شهر چند روزی است که پر شده از عکس‌های شهید کابلی، شهیدی که اگر چه میشناختیمش اما حالا بیشتر از همیشه از او شناخت داریم و به روح بلند او پی بردیم و چه خوب که این روزها به هر کجا که نظر میکنیم عکسهای این شهید با همان لبخند همیشگی اش را می‌بینیم و حتی یک عکس بدون لبخند از او ندیدیم.

به راستی باید به شهید کابلی بگوییم تو چه کردی با دلها حاج رحیم که اینچنین مردم دلداده و شیدا از ساعتها قبل از مراسم وداع و تشییع ات آمدند و این روزها "آب زنید راه را پیکر یار می رسد" ورد زبانها شده است.

چه خوب گفته اند که " شهادتت زیبا بود و آمدنت زیباتر" و چه زیبا در محرمی که دوستش می داشتی آمدی و دوباره علم بدست گرفتی تا راه نشان‌مان دهی.

امروز همه و همه بهشهر و مازندران برایت با سر آمدند تا در رکابت باشند فرمانده، همه دلدادگان و مداحان اهل بیت برایت نوحه سرایی کردند و مردم جانانه در روز تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند و زمزمه کردند: " ای اهل حرم سید و سالار نیامد ؛ علمدار نیامد، علمدار نیامد..."

در کنار همه عزاداری ها و اشک ها و سینه زنی ها همچنان که حاج رحیم کابلی وصیت کرده بود، اقامه‌نماز بر پیکر شهید کابلی توسط حجت الاسلام سیدعربعلی جباری امام‌جمعه بهشهر برگزار و مردم‌ مسیر پنج کیلومتری تا گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) بهشهر را با پای پیاده با شهید خود وداع و آیین خاکسپاری را انجام دادند.

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، آیین پرشکوه تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی از بیمارستان امام خمینی بهشهر آغاز و پس از بدرقه در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

مردم شهیدپرور و ولایتمدار بهشهر امروز در روز تاسوعای حسینی با دود کردن اسفند، پاشیدن گلاب، گل و قربانی کردن گوسفند و گاو به استقبال شهید کابلی آمدند و همچنین با برپایی ایستگاه صلواتی از مردم پذیرایی کردند.

پیکر مطهر شهید حاج رحیم کابلی هفته گذشته پس از ۶ سال از زمان شهادتش  در منطقه خانطومان شهر حلب سوریه همراه با چهار شهید دیگر  کشف و به میهن اسلامی  بازگشت.

آری همه آمدند تا هزاران حرف نگفته خود را با شهیدشان بگویند و در روز تاسوعای حسینی باشکوه بدرقه عشق را به یادگار بگذارند.

شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی یکی از ۱۳ شهید مازندران بود که ۱۷ اردیبهشت ۹۴ در جبهه خان‌طومان سوریه آسمانی شد و با سابقه ۸۰ ماه رزمندگی در دفاع مقدس و با اینکه ۵۳ سال از عمرش می‌گذشت و بازنشسته شده بود،  این بار عزم میدان سوریه و دفاع از حرمت و حریم اهل بیت (ع) کرد و به شهادت رسید.

برچسب‌ها شهدای مدافع حرم مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم مازندران شهدای مدافع حرم مازندران روز تاسوعای حسینی استقبال شهید کابلی تاسوعای حسینی حاج رحیم کابلی مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد