Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:26:05 GMT

سردار شهید کابلی اطاعت محض از ولایت فقیه داشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۸۲۰

سردار شهید کابلی اطاعت محض از ولایت فقیه داشت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی روز یکشنبه و همزمان با تاسوعای حسینی در مراسم تشییع شهید کابلی در بهشهر افزود: امروز روزی است که مردم بهشهر برای استقبال و بدرقه از پیکر مطهر یکی از اولیای خدا و مدافعان اهل بیت(ع) و حریم عاشورا و زینب کبری به این مراسم تشییع آمده اند.

وی با بیان اینکه حرکت خودجوش مردم در مراسم استقبال و تشییع شهدای مدافع حرم بسیار ارزشمند است ، ادامه داد : پیکر این شهید یک هفته از مشهد در جوار حرم امام رضا (ع) به سمت تهران و مازندران تشییع شد و حضور پرشور مردم در این مراسم در نقاط مختلف شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بهشهر قدمگاه ۸۰۰ گل پرپر شده است و امروز مردم این دیار با حضور پرشور در مراسم تشییع و تدفین این شهید بار دیگر سنگ تمام گذاشتند و ارادت خود را به شهدا ابراز کردند.

به گفته حجت‌الاسلام گواهی با همه مشکلات اقتصادی ، محرم امسال به برکت خون سیدالشهدا برتر و بالاتر شد و شاید ورود پنج شهید مدافع حرم اینچنین کرد و محرم دیگری شد.

وی ادامه داد : شهدا هر از گاهی به داد انقلاب و مردم رسیدند و شهید کابلی توفیق داشت که ترک اولا نداشته باشند و عرفان واقعی داشت و عارف بود.

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید کابلی عارف مسلک بود و و نماز شب و زیارت عاشورایش ترک نشد و در رکاب رهبر معظم انقلاب بود؛ او پاسدار انقلاب با تمام قامت بود.

حجت الاسلام گواهی افزود: شهید کابلی  برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) بی صبرانه تلاش می کرد و ایشان هر بار می گفت که من در دفاع از زینب(س) باید به سوریه بروم و همراه فرزند راهی می شود.

وی ادامه داد: شهدا مدافع حرم و حریم و اسلام و منبر حضرت سجاد(ع) و سه ساله حسین(ع) بودند و در دفاع از حریم رفتند و مسائل مادی برایش مهم نبود.

وی گفت: اگر شهید کابلی ها و همدانی ها در سوریه نمی‌جنگیدند باید در کف خیابان با داعش می‌جنگیدند.

شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی یکی از ۱۳ شهید مازندران بود که ۱۷ اردیبهشت ۹۴ در جبهه خان‌طومان سوریه آسمانی شد و با سابقه ۸۰ ماه رزمندگی در دفاع مقدس و با اینکه ۵۳ سال از عمرش می‌گذشت و بازنشسته شده بود،  این بار عزم میدان سوریه و دفاع از حرمت و حریم اهل بیت (ع) کرد و به شهادت رسید.

برچسب‌ها سوریه شهدای مدافع حرم مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه شهدای مدافع حرم مازندران سوریه شهدای مدافع حرم مازندران شهید کابلی مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس

 در این مراسم از ۵۰ خانواده شهید جامعه اطلاعاتی استان تجلیل شد.

علی اکبر بوستانی مدیرکل اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات هرمزگان در این مراسم گفت: زندگی و منش مؤمنانه شهدا در تاریخ جاودانه و الگوی مردم است.

 بوستانی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی شد تا یاد و نام شهدایی که همیشه گمنام برای حفظ و صیانت از کشورمان مجاهدت کردند، گرامی داشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت: شهدا چراغ راه جوانان امروز هستند که با از خود گذشتگی، امنیت و اقتدار را برای جامعه به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شهیدان نور هستند و ما به دنبال تربیت نیرو‌های مؤمن و میثاق مجدد با آنان هستیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای معرفی آنان عنوان کرد و گفت: مصداق بارز جهاد تبیین را باید در برگزاری این یادواره‌ها جستجو کرد.

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضای سپاه هم در این مراسم گفت: ۸۷ کشور در جنگ تحمیلی مستقیم و غیر مستقیم به صدام کمک کردند و بین اسرای عراقی افرادی از ۱۱ ملیت حضور داشتند.

سردار بلالی افزود: امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت و صیانت از منطقه در دستان نیرو‌های سپاه و ارتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است