Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@17:09:05 GMT

مازندران در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۵۷۵

مازندران در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد

استان مازندران امروز همزمان با تاسوعای حسینی، سیاه‌پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا ابوالفضل(ع) به گوش می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، استان مازندران با قدمتی دیرینه در علوی تباری و شیعه‌پروری از استان‌هایی بوده که همه ساله ایام محرم و صفر آن دارای سوز و گداز و عشق و حماسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمامی شهرهای مازندران ، بویژه حرم های مطهر امامزاده ها و اماکن زیارتی و مذهبی این استان در شب و روز تاسوعای حسینی یکپارچه سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شده است.

در روز تاسوعا، هیئت های عزاداری در معابر منتهی به حرم های امام‌زادگان (ع) از جمله صحن و سراهای حرم های مطهر در حال سوگواری هستند.



مساجد، تکایا و هیئت های عزاداری نیز در شب تاسوعا شاهد حضور انبوهی از افشار مختلف اعم از پیر و جوان، زن و مرد و نوجوانان و خردسالان بودند که با عشق به خاندان اهل بیت (ع) نشان دهند که یاد وخاطره حماسه حسینی را زنده نگه می دارند.

شور حسینی در جای جای مازندران با وجود باران که هم اکنون در حال باریدن است ، در روز تاسوعای امام حسین (ع) به چشم می خورد و نوای یا حسین و ابوالفضل به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج در فضای شهری و روستایی مازندران طنین انداز شده است.



از صبح امروز هیئت‌های عزاداری در شهرها و روستاهای این استان به خیابان‌ها آمده‌ و با نوای "انا العباس واویلا،حسین تنهاست واویلا" بر سر و سینه‌زنان برای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)عزاداری کردند.

در مرکز مازندران ساری هم هیئت‌های عزاداری و عزاداران حسینی با حضور در حسینیه  ها،تکایا و امام زاده یحیی (س) گرد هم آمدند و به سوگواری برای سیدالشهدا(ع) پرداختند.



شور و شعور حسینی در مازندران نسبت به سال‌های گذشته پررنگ تر بوده است به طوریکه مازندرانی ها زودتر از سال قبل به استقبال ماه محرم رفته  و ازنخستین روزهای محرم با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری در مجالس روضه‌خوانی حضور یافتند.

نقالی، مناقب‌خوانی، تعزیه‌خوانی اشعار شاعران آیینی مازندران نیز در حاشیه مراسم‌های عزاداری در شهر و روستاهای مازندران نیز دیدنی است.

 

مراسمات عزاداری و دسته‌روی هیئت‌های مذهبی شهرهای مازندران عصر امروز، امشب و فردا تا شام غریبان عاشورا در جای جای این استان علوی تبار ادامه دارد.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هیئت های عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

اسامی منتخب بخش گزینش فنی بزرگسالان و نحوه برگزاری رقابت‌های انتخابی مربوطه به این گروه از سوی سازمان تیم‌های ملی اعلام شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، سازمان تیم‌های ملی کاراته اسامی نفرات دعوتی از بخش گزینش فنی را جهت شرکت در انتخابی تیم ملی که  18 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود را اعلام کرد.

شایان ذکر است نفرات اول هر رده‌ی وزنی این انتخابی به همراه مدال‌آوران قهرمانی کشور و اعضای تیم‌ ملی سال گذشته که در قهرمانی کشور حضور داشته‌اند و نفراتی که عضو تیم ملی بوده‌اند ولی با ارائه گواهی پزشکی در قهرمانی کشور شرکت نداشته‌اند در انتخابی 2 خرداد شرکت خواهند کرد.

وزن 55- کیلوگرم
طاها خراسانی(اصفهان)، حسین خاکدامن منفرد(قم)، فرزام صادقی لیچانی(گیلان) و محمد حسین شیرصفت(فارس)

وزن 60- کیلوگرم
دانیال نادری، محمدطاها عبداللهی(مازندران)، مرتضی کریمی (البرز)، علی‌اکبر بختیاری(قم)، امیرحسین حیدری(زنجان)، محمد اللهیاری(آذربایجان غربی) و دانیال نادری(همدان)

وزن 67- کیلوگرم
رضا تقی‌خانی(همدان)، عبدالله ولدی(کرمانشاه)، امیرحسین زینعلی(قزوین)، علی زینعلی(قزوین)، مهدی چوبکزن(مازندران)، رضا عنایتی(مازندران)، علیرضا فرجی(مازندران) و سید علی کریمی(آذربایجان‌غربی)

وزن 75- کیلوگرم
محمدعرفان عسگری(کرمان)، سجاد شفیعی علویچه(اصفهان)، علیرضا حیدری(مرکزی)، ابوالفضل صفر‌ی‌نژاد(گیلان)، محمدمهدی مهاجری(کرمان)، امیرعباس بیگ‌محمدلو(تهران) و علیرضا رحیمی(اصفهان)

وزن 84- کیلوگرم
اسماعیل معتمدی(البرز)، علیرضا اکبری(زنجان)، حسین غیاثوند(لرستان)، امیرحسین کولانی(کرمانشاه) و محمد صالح فارسی(تهران)

وزن 84+ کیلوگرم
محسن صفرنژاد(گیلان)، سامان صفر بیرانوند(لرستان)، امیرمحمد کاظمی(ایلام) و مهدی قلیچ‌زاده(خراسان رضوی)

همچنین ارفاق وزنی برای اوزان زیر 55-، 60- ، 67-  به میزان یک و نیم کیلوگرم و برای اوزان 75-، 84- کیلوگرم، دو کیلوگرم خواهد بود.

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا