Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ماه محرم به نهمین روز خود رسید و مردمان پایتخت شور و شعور حسینی همچنان عزادارند، عزادار سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفای ایشان.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در مساجد و تکایا با چشمانی اشکبار فریاد یا حسین و لبیک یا حسین سردادند و با راه‌اندازی هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در رثای شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آئین‌‌های عزاداری روز تاسوعا پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها  آغاز شده و مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا آمده‌اند تا ارادت خود را به سقای عطشان کربلا و بزرگ معلم آزادگی و حریت، حسین ابن علی(ع) بار دیگر متجلی سازند.

امروز نیز همانند روزهای قبل در جای جای استان زنجان صدای دسته و عزاداری به گوش می‌رسد و هر کس به اندازه توان و بضاعت خود در عزای سومین امام شیعیان عزاداری می‌کنند.

از نخستین ساعات امروز یعنی تاسوعای حسینی آیین‌های عزاداری در قالب دستجات سینه‌زنی، زنجیر زنی با حضور پرشور عزاداران مومن و خداجوی استان برگزار و در ظهر عاشورا به اوج خود می‌رسد.

برگزاری مراسم عزاداری روز تاسوعا در استان زنجان شور و حال خاصی دارد، باید در زنجان بود و دید عاشقان اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) با عزاداری خود چه غوغایی برپا کرده‌اند.

عده‌ای از مردم در گوشه گوشه از شهر ایستگاه صلواتی برپا کرده است، عده‌‌ای دیگر زنجیر به دست و سینه‌زنان پا به پای مراسم‌های عزاداری در شهر عزاداری می‌کنند، عده‌ای هم خدمت عزاداران امام حسین (ع) را می‌کنند، برخی به واسطه نذری که دارند و کرامتی که از امام حسین (ع) دیدند، پابرهنه در مراسم حضور دارند که نذر خود را ادا کنند، برخی از رانندگان تاکسی به صورت صلواتی مسافران را جابه‌جا می‌کنند، برخی نیز به صورت صلواتی غبار از کفش عزاداران می‌زدایند.

خدمت برای امام حسین (ع) امروز زن و مرد، پیر و جوان، کودک و جوان نمی‌شناسد و هر کس به اندازه ارادت خود عزادار است.

همچنین مردم متدین دیگر شهرستان‌های استان ابهر، خرم‌دره، خدابنده، سلطانیه، طارم، ایجرود و ماهنشان با برگزاری آئین‌های باشکوه عزاداری همراه با شیعیان دیگر مناطق جهان در عزای شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم ریخته و به سوگ نشستند.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: تاسوعای حسینی عزاداری غم ماتم پابرهنه زنجیرزنان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.
عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است. 


منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!