Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:14:41 GMT

قم در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۲۰۷۹

قم در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

به گزارش ایرنا، این روزها در هر کوی و برزن قم که قدم برداریم، نوای روح‌بخش نوحه و مرثیه از مساجد و حسینیه‌ها گرفته تا بیوت مراجع و روضه‌های خانگی بلند است و حال و هوای معنوی ویژه‌ای بر شهر قم حکمفرماست. 

 تاسوعای حسینی در شهر قم به‌واسطه جهانشهر بودن آن حال و هوای دیگری دارد؛ دسته‌جات و محافل عزاداری از اقوام مختلف ایرانی و ملیت‌های مختلف مسلمان مقیم قم، به زبان، فرهنگ و آیین مختص خود مشغول عزاداری و ابراز ارادت به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسوعای حسینی از ایامی است که در آن بیش از گذشته برخی مرزبندی‌های جغرافیایی رنگ می‌بازد و همه عزاداران از هر قومیت و فرهنگی خود را عزادار و پیرو مکتب سید و سالار شهیدان خطاب می‌کنند و همین ویژگی بارز موجب افزایش محبت و برادری، تقویت روحیه جمعی و شکوه مجالس عزاداری شهدای کربلا می‌شود.

خیابان‌ها و معابر منتهی به حرم مطهر از شب گذشته مملو از عزاداران، زائران و دسته‌ های عزاداری است همانطور که از ابتدای ورود به ماه محرم نیز، با تبلیغات و فضاسازی‌های محیطی، فضای شهر قم سیاه‌پوش بوده و پرچم و بیرق‌های مشکی در نقاط مختلف شهر به اهتزاز درآمده است.

در نقاط مختلف شهر نیز شاهد حضور پررنگ‌تر دسته‌ها و هیات‌های مذهبی هستیم و بالغ‌بر ۱۵۰ ایستگاه صلواتی بزرگ نیز در معابر شهری به‌خصوص در اطراف حرم مطهر و مسجد جمکران مشغول خدمات‌رسانی به عزاداران و زائران هستند.

همزمان با اذان ظهر تاسوعا، نماز جماعت با حضور پرشور عزاداران از حرم مطهر و مسجد جمکران  و مساجد و تکایا تا خیابان‌ها و معابر شهری اقامه شد تا شور و شعور حسینی دوباره به دیگر پیوند بخورد و آرمان‌های بلند قیام کربلا در امربه‌معروف، اصلاح جامعه، ظلم‌ستیزی، اقامه نماز و آزادی دوباره تکرار شود.

برچسب‌ها کربلا تاسوعای حسینی عاشورای حسینی قم پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا تاسوعای حسینی عاشورای حسینی کربلا تاسوعای حسینی عاشورای حسینی قم تاسوعای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی شدید معابر تبریز بعداز بارش شدید باران

دریافت 31 MB کد خبر 6099376

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی شدید معابر تبریز بعداز بارش شدید باران
  • آبگرفتگی معابر در سنندج
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس