Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار می‌شود که دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است. جنوب نیوز: اهالی استان بوشهر مراسم عزای حسینی را در شهرها و روستاهای مختلف این استان برگزار کرده‌اند و این برنامه‌ها در روز تاسوعا به اوج خود رسیده است.

بخش عمده مراسم عزاداری استان بوشهر به صورت سنتی برگزاری می‌شود و آئین‌هایی همچون سنج و دمام، سینه‌زنی سنتی بوشهری، مقتل خوانی، پامنبری، روضه‌خوانی، زنجیرزنی، تعزیه‌خوانی و… را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخت و توزیع غذای نذری نیز از دیگر برنامه و رسوم مردم استان بوشهر در ایام محرم و صفر است که در عاشورا و تاسوعا این برنامه‌ها به اوج خود می‌رسد.

طی روزهای اخیر گرما و شرجی هوا در استان بوشهر به اوج خود رسیده و با این حال، مراسم و برنامه‌های عزاداری محرم نیز گسترده‌تر و پرشورتر شده است.

دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با وزش جریانات جنوبی، ضمن افزایش تلاطم دریا، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

پیام مساعدی اضافه کرد: همچنین پیش بینی می‌شود از روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در فراساحل شمالی و مرکزی استان با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: طی این هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و در روزهای انتهای هفته دمای هوا در برخی نقاط، عمدتاً مناطق غیر ساحلی، به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از ظهر تا شب در مناطق شرقی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

اوج عزاداری‌ها در استان بوشهر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های عزاداری دهه اول ماه محرم با حضور گسترده و پرشور مردم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

حسین حیدری اضافه کرد: گرمای هوای استان بوشهر موجب کاهش حضور مردم در این برنامه‌ها نشده است و در گرم‌ترین روزهای سال شاهد برگزاری پرشورترین مراسم و برنامه‌ها هستیم.

وی از برگزاری تجمع عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و افزود: مردم استان بوشهر عاشق اهل بیت هستند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: استان بوشهر برنامه ها دمای هوا ۵۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سید نصیر رئیسی در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: شهدا جان خود را برای حفاظت از جان، مال و خاک نثار کردند تا امروز امنیتی مثال زدنی بر این مرز و بوم حاکم شود و آنها به ما آموختند که چگونه راه عزت و افتخار را در پیش گیریم .  وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب و صدای شهیدان در دانشگاه‌های امریکا به گوش می‌رسد، افزود: مجریان و تریبون های امریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاه‌های امریکا شعار اسلام، عدالت، عزت و اخلاق سر می‌دهند.  امام جمعه یاسوج ادامه داد: دیروز فریاد رهایی قدس و مرگ بر استکبار سردادیم اما امروز به برکت مقاومت شهیدان امروز همه شعار‌های که انقلاب داد در تمام کشور‌های جهان از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر صدایی ک راه شهیدان را به فراموشی بسپارد صدای شیطان است. هر قلمی، هر بیانی و هر اندیشه‌ای که مردم را به ولنگاری دعوت کند صدای شیطان است و پرچم اسلام به زودی در سراسر جهان برافراشته خواهد شد.  نماینده ولی فقیه در استان احداث سد آبریز را مطالبه مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان کهگیلویه دانست و تاکید کرد: از دولت انقلابی رئیسی انتظار می رود به این مطالبه مردم توجه ویژه داشته باشد تا مردم این شهرستان بتوانند برای خود شغل پایدار ایجاد کنند چرا که احداث سد آبریز انقلابی در کشاورزی کهگیلویه ایجاد می کند. 

دیگر خبرها

  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند