Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه ادویه قیمه نذری طرز تهیه خورش قیمه جا افتاده نذری با گوشت نکات طرز تهیه خورش قیمه نذری

به گزارش اقتصادآنلاین، خورش قیمه یکی از آن غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و تقریبا معدود افرادی هستند که این غذا را دوست نداشته باشند. این خورش در بعضی از مناسبت‌های مذهبی از آن به عنوان غذای نذری بین مردم پخش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه پخت، استفاده از مواد غذایی سالم، گوشت تازه در خوشمزه شدن قیمه نذری تاثیر گذار است اما آنچه سبب خوشمزگی بیشتر این غذای لذیذ می شود، ترکیب ادویه‌هایی است که در آن به کار می‌رود. اگر می‌خواهید امسال در ایام عزاداری محرم قیمه نذری بپزید، حتما این ادویه را که در ادامه طرز تهیه آن را به شما می‌گوییم در خانه تهیه کنید و قیمه نذریتان را خوشمزه‌تر و خوشبوتر از سال‌های پیش بپزید.

طرز تهیه ادویه قیمه نذری

۱- ادویه‌ها را به صورت دانه یا چوب تهیه کنید و به صورت جدا جدا آسیاب کنید.

۲- پودر ادویه‌ها را همراه زعفران در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید.

۳- ادویه در شیشه ای خشک و در دار ریخته و در جای خنک نگه دارید.

۴- ادویه را در آخرین مرحله پخت قیمه نذری به آن بیفزایید تا عطر قیمه نذری شما در فضا بپیچد.

۵- به جز این ادویه می‌توانید از گلاب یا گل سرخ نیز استفاده کنید. نیم ساعت قبل از پخت کامل خورش از گلاب استفاده کنید و بگذارید خورش جا بیفتد.

۶- بیش از حد از ادویه‌ها استفاده نکنید.

۷- میزان مواد ذکر شده برای ۵۰ نفر است که با کم یا زیاد شدن تعداد نفرات می‌توانید این مقدار را محاسبه کنید.

طرز تهیه خورش قیمه جا افتاده نذری با گوشت

مرحله اول

برای تهیه یک خورش قیمه حرفه‌ای، لعاب‌دار و مجلسی باید لپه‌ها را از شب قبل در آب بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود. اما اگر یادتان رفت یا فرصت خیس دادن لپه‌ها را نداشتید هم اشکالی ندارد. پیشنهاد ما این است که لپه‌ را به صورت جداگانه در یک قابلمه کوچک بریزید و با آب روی حرارت قرار دهید تا به مدت یک ربع تا بیست دقیقه نیم‌پز شده و نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم

لیمو عمانی‌ها را نیز با چاقو یا چنگال سوراخ کنید و داخل یک کاسه آب قرار دهید تا نرم شده و تلخی آن‌ها گرفته شود و خورش‌تان را تلخ نکند. در همین حین که لپه‌ها در حال پختن هستند پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و  با یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن آفتابگران درون همان قابلمه که می‌خواهید خورش را داخل آن بپزید تفت دهید.

مرحله سوم

یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به پیازها اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب هم بزنید. پس از دو دقیقه زمانی که بوی خوش پیازداغ کل آشپزخانه‌تان را پر کرد و پیازها کمی نرم شدند گوشت‌هایی را که به صورت تکه‌های کوچک خرد کردید را به آن‌ها اضافه کنید و کمی آن‌ها را با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در این مرحله ادویه‌ها را هم اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

زمانی که رنگ گوشت نیز تغییر کرد لپه‌ را که حالا تقریبا نیم‌پز شده آبکش کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس حدود ۵ لیوان آب ترجیحا گرم روی موادتان بریزید. رب گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن درون یک ظرف جداگانه بریزید و تفت دهید. این کار باعث می‌شود تا رب گوجه‌فرنگی رنگ بهتری به خودش بگیرد و در نتیجه خورشت شما خوشرنگ‌تر شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب را با کمی روغن تفت دادید آن را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حرارت زیر آن را کمی زیاد کنید تا آب درون آن بجوشد و کمی از آن بخار شود. بعد از اینکه آب درون قابلمه جوشید زیر آن را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا خورش به آرامی شروع به پختن کند و کم‌کم جا بیفتد.

مرحله ششم

بعد از اینکه گوشت و لپه کاملا پخته شد لیمو عمانی‌ها را به خورش اضافه کنید و نمک و فلفل را نیز درون آن بریزید. برای خوشرنگ شدن خورش‌تان می‌توانید کمی زعفران نیز به آن اضافه کنید. بعد از اینکه چاشنی‌های مورد نظرتان را به خورش اضافه کردید باید حدود یک ساعت به خورش‌تان زمان دهید تا خوب جا بیفتد.

مرحله هفتم

در همین حین که خورش‌تان در حال جا افتادن است سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی برش دهید و سرخ کنید و زمان سرو آن را در کنار بشقاب خورش قیمه خود به عنوان دورچین قرار دهید. خورش قیمه با گوشت تکه‌ای شما آماده است و می‌توانید آن را با برنج کته یا برنج دمی زعفرانی نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه خورش قیمه نذری

۱- دقت کنید که اگر لپه‌ها را جداگانه می‌پزید حتما آن را ابتدا آبکش کرده و سپس به خورش خود اضافه کنید.

۲- لیمو عمانی‌های را نیز از یک ساعت قبل با چنگال یا چاقو سوراخ کنید و داخل آب بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود و خورش‌تان را تلخ نکند.

۳- برای اینکه خورش قیمه‌تان رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد می‌توانید یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید.

۴- شما همچنین می‌توانید خورش قیمه را با پنیر کبابی تهیه کنید و این غذای خوشمزه را بدون گوشت امتحان کنید.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آشپزی قیمه نذری اخبار مرتبط طرز تهیه خورش قیمه نذری / فوت و فن جا افتادن و مجلسی شدن قیمه ۱۴۰۱/۵/۹ سرخ کردن سبزی خورش قورمه سبزی به شکل حرفه ای ۱۴۰۱/۵/۱۵ آموزش خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن + فیلم ۱۴۰۱/۵/۱۵ دستور پخت قیمه در دوره قاجار + عکس ۱۴۰۱/۵/۱۵ طرز تهیه صبحانه ای که فقط در رستوران های بین المللی سرو می شود ۱۴۰۱/۵/۱۵ طرز تهیه مربای هلو + روش نگهداری ۱۴۰۱/۵/۱۵ آخرین ویدیو ها سقوط مرگبار سنگ روی چادر کوهنوردان در دماوند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۶:۲۹ سینه زنی شاهرخ خان در عزاداری عاشورا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۶:۰۰ خواستگاری مهران مدیری از حامد آهنگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۴۴ مخفی کردن الماس داخل سکه ۱ دلاری + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۹ چه شد که قاره های امروزی بدین شکل درآمدند؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۲۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۳۸ راز خوشمزه و خوش عطر شدن قیمه نذری + دستور پخت خورش قیمه جا افتاده و مجلسی ۱۶:۱۹ روسیه از پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد ۱۶:۱۶ روز چهارم مذاکرات برای احیای برجام در وین ۱۶:۱۲ بحران ماشین آلات معدنی با ادامه ممنوعیت واردات ۱۵:۵۰ بورس و برجام؛ واکنش شاخص کل به توافق احتمالی چگونه خواهد بود؟ +نمودار ۱۵:۳۹ مخفی کردن الماس داخل سکه ۱ دلاری + فیلم ۱۵:۲۵ چه شد که قاره های امروزی بدین شکل درآمدند؟ + فیلم ۱۵:۲۱ اگر گوشی اندرویدی را به روز رسانی نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ ۱۵:۱۱ مراسم عزاداری تاسوعا در حرم امام (ره) + عکس ها ۱۴:۵۱ تردد کامیون در تهران ممنوع شد ۱۴:۴۸ تلاش های میمون مهربان برای نجات بچه گربه + فیلم ۱۴:۴۶ آخرین آمار کرونا در ایران / ۶۳ نفر فوت شدند ۱۴:۳۹ شرکت های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارند ۱۴:۲۸ روایت رهبر معظم انقلاب از شفا گرفتن فرزند مرحوم الهی قمشه ای + فیلم ۱۴:۰۵ فروش گوشت قرمز از پرداخت عوارض و مالیات معاف شد ۱۴:۰۰ دختر ملک الشعرای بهار درگذشت ۱۴:۰۰ قیمت لپ تاپ ایسوس چند؟ (جدول مشخصات) ۱۳:۴۳ چگونه پیام اینستاگرامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟ ۱۳:۳۴ سینه زنی محسن رضایی در یوم‌ العباس زنجان + عکس ۱۳:۲۸ شهید ایرانی واقعه کربلا که بود؟ ۱۳:۱۳ ناصر حجازی در مراسم عزاداری محرم + عکس ۱۲:۵۵ سینه زنی امیر قلعه نویی در ترکیه + فیلم ۱۲:۵۰ اذان ظهر به افق تهران یکشنبه شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷ احمدی نژاد در مراسم شب تاسوعای حسینی + عکس ۱۲:۲۲ یارانه نقدی حذف می شود؟ ۱۲:۱۲ آیا می توان در دو رشته دانشگاهی تحصیل کرد؟ ۱۲:۰۵ مراسم عزاداری مقام معظم رهبری در شب تاسوعای حسینی + عکس ۱۱:۵۱ حلقه طلایی که بعد از ۴۳ سال پیدا شد + عکس ۱۱:۴۱ یارانه مرداد نقدی است؟ ۱۱:۳۶ بزرگ ترین ساختمان های جهان کدامند؟ ۱۱:۲۰ تست بینایی؛ فقط افراد نابغه می توانند حیوان پنهان شده را پیدا کنند! ۱۱:۱۷ ایران در تاسوعای حسینی+ فیلم ۱۱:۱۱ هوای کدام استان ها بارانی است؟ ۱۰:۵۹ میز کار «رتبه بندی معلمان» آغاز به کار کرد ۱۰:۲۷ شروع طوفانی مسی با گل تماشایی + فیلم ۱۰:۲۴ اعمال روز تاسوعای حسینی ۱۰:۱۷ این ۷ ماده غذایی‌ رو هیچ‌وقت ۲ بار گرم نکنید + عکس ۱۰:۰۳ دیدار دوستانه ایران و سنگال قطعی شد ۱۰:۰۰ آپارتمان های منطقه ۴ تهران چند؟ ۰۹:۵۰ آیین نامه استانداردسازی قطعات لوازم خانگی به روز شد ۰۹:۴۷ اقتصاد در رکود است؛ منتظر آمار نباشید ۰۹:۳۸ ​کدام کشورها بیشترین گاز طبیعی را تولید می کنند؟ ۰۹:۰۹ جاده های شمال یک طرفه شد ۰۹:۰۰ اعتبار شبکه سولانا زیر سوال رفته است ۰۷:۴۸ ثروتمندترین زن روی کره زمین چه شغلی دارد؟ + عکس ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر هوایی به شیراز و زیارت شاهچراغ (ع) چقدر هزینه دارد؟ + جدول ۰۷:۲۷ علائم رقیق شدن خون و دلایلی که باید نگرانشان بود ۰۳:۲۹ روبوتاکس خودروی بدون فرمان + عکس ۰۳:۲۱ می دونی متولدین هر ماه چطور عصبانی می شن؟ ۰۲:۲۷ ۴ ترفند بی نظیر برای زندگی روزمره! + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آشپزی قیمه نذری طرز تهیه خورش قیمه تاسوعای حسینی اضافه کنید قیمه نذری ۱۴۰۱ ۵ ۱۵ ادویه ها شدن قیمه تفت دهید فیلم ۱۴ لپه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز خوشمزه شدن ماکارونی

خیلی‌ها ماکارونی درست کردند، ولی برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه مطلب آورده شده است.

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

۱ – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه‌تر می‌شود، چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می‌رود و مزه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته‌ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی‌ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

۲ – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه‌ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی‌ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیب زمینی‌ها خوش رنگ‌تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

۳ -به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

۴ – سعی کنید از ماکارونی‌های با قطر کم استفاده کنید، چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن‌ها کمتر است.

۵ – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی‌ها را اضافه کنید این کار باعث می‌شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

۶ – قابلمه‌ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته‌های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

۷ – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه‌ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

۸ – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می‌توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی‌ها بدهد.

۹ – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

۱۰ – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می‌ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی‌ها را زیاد هم بزنید، چون باعث می‌شود ماکارونی شما خمیر شود.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه