Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان عصر یکشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در اجتماع عزاداران حسینی (روضه در صحرا) در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا(س) گفت: شهادت حسین(ع) داوطلبانه بود و در واقع مُعرف شهادت، همین نحوه شهادت اباعبدالله است.

وی ادامه داد: اگر چنین شهادتی رخ نمی داد و سیدالشهدا نبود همین امروز برخی نمی گذاشتند اثری از شهادت در جامعه ما باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پناهیان، امروز ۲۵۰هزار شهید دادیم برای اینکه شهادت را حسین آبرو داد و با جان و دل خود جلا داد.

وی تصریح کرد: اگر حسین(ع) تن به شهادت نمی داد امروز همه از شهادت فراری بودند و بندگی و بردگی قطعی می شد و قدر مسلم بدانید که در دوران دفاع مقدس شهدا و خانوادشان را مذمت می کردند و بردگی گرفته شده بودیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به پذیرش قطعنامه پایان جنگ تحمیلی توسط امام راحل گفت: حضرت امام خمینی(ره) بعد از قبول قطعنامه که در واقع جنگ تمام شده بود، یک دعای عجیبی کردند که "خدایا توفیق شهادت را از بین عاشقان شهادت جمع نکن". خط امام نابود می شد اگر بچه پیامبر تن به شهادت نداده بود.

وی اضافه کرد: اگر شهادت حسین(ع) نبود، مقاومت فلسطین و لبنان هم به نتیجه نمی رسید و امروز امنیت و آرامش نداشتیم.

پناهیان ادامه داد: شهادت سیدالشهدا راه ها را هموار کرد و خیال نکنید که با ۴ آیه قرآن و حدیث شهادت تداوم پیدا می کرد؛ و اگر شهادت ایشان نبود، نوبت به بقیه دین و امامان نمی رسید تا معرفتی به آنها پیدا کنیم.

وی افزود: اگر حسین(ع) شهادت را به ما نمی آموخت شهدای دفاع مقدس کشته شدگان جنگ تحمیلی نام می گرفتند.

پناهیان خاطرنشان کرد: شهادت سیدالشهدا با شهادت مادرشان نیز فرق داشت و حسین(ع) با شهادتش، شهادت را نگه داشت؛ شهدا را عزتمند کرد و انگیزه به شهادت در دل ها ایجاد کرد.

وی یادآور شد: اگر چه خانواده حسین(ع) را پس از شهادتش به غربت و اسارت بردند اما ایشان خانواده ی شهدا را عزیز کرد و اگر شهادت ایشان نبود، قرآن، عترت و امنیتی باقی نمی ماند.

روضه در صحرا با نوای حاج امیر عباسی، حاج حسین خلجی و کربلایی جواد حقیقت عصر تاسوعا و عاشورای حسینی و با همراهی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، از امام باقر(ع) نقل است در روز عاشورا اگر کسی نتواند به زیارت امام حسین(ع) برود، به صحرا رفته و اشاره به سمت کربلا کند و سلام دهد، ثواب آن همانند ثواب زیارت امام حسین(ع) است.

برچسب‌ها شهرستان ری بهشت زهرا تاسوعای حسینی علیرضا پناهیان پروندهٔ خبری تکیه ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری بهشت زهرا تاسوعای حسینی شهرستان ری بهشت زهرا تاسوعای حسینی علیرضا پناهیان اگر شهادت حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم