Web Analytics Made Easy - Statcounter

از چند ماه گذشته فعالیت کارخانجات تولید خوراک دام در کرمانشاه متوقف و ۲۵ هزار تن نهاده دامی دپو شده بود و این واحدها مجاز به تولید خوراک دام و عرضه به دامداران نبودند که توزیع آن براساس ارز ترجیحی از چند روز گذشته آغاز شده است. مشکل مهم ۲۵ هزار تن نهاده‌های مانده در انبارهای این کارخانه‌ها بود که به دلیل جلوگیری از توزیع و گرمای هوا در حال فاسد شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکان این کارخانه‌ها می‌گویند براساس دستورالعمل ابلاغ شده حق فعالیت با استفاده از نهاده دولتی یا آزاد را ندارند و دلیل مشخصی هم برای این تعطیلی وجود ندارد و این در حالی است که مقدار زیادی نهاده در انبارها باقی مانده و علاوه بر آن تعداد زیادی از افراد شاغل در این کارخانه‌ها نیز بیکار شده‌اند.

از طرف دیگر در کنار مشکلات خشکسالی نبود یا کمبود نهاده و جلوگیری از توزیع نهاده‌های موجود سبب افزایش قیمت آن و ورشکستگی دامدار می‌شود و دامداران می‌گویند برای یافتن مقداری نهاده باید چندین روز در بازار جستجو کنند. اما به نظر می‌رسد مسئولان هرچند دیر اما برای این مشکل چاره‌اندیشی کرده و از چند روز پیش فعالیت برخی از این کارخانه‌ها شروع شده تا شاید مشکلات دامداران نیز کاهش یابد.

نادر پرور، در این باره اظهار داشت: ۲۵ هزار تن نهاده دامی مربوط به قبل از 21 اردیبهشت ماه و آخرین روز استفاده از ارز ترجیحی در کشور بود که این نهاده‌ها دیر بارگذاری شدند. این نهاده‌ها در سراسر کشور در سامانه دیر خریداری و در نهایت دیر هم به کارخانه‌ها منتقل شدند تا حدی که حدود 5000 تن از این نهاده‌ها هنوز به استان واصل نشده است.

وی افزود: براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی قرار شد این نهاده‌ها با ارز نیمایی یعنی با قیمت آزاد به دست دامداران برسد. در واقع پس از حذف ارز ترجیحی و جایگزینی ارز نیمایی برای واردات نهاده‌های دامی، شاهد وقفه‌ای در تولید و فعالیت بخش بزرگی از کارخانجات خوراک دام کشور و استان کرمانشاه بودیم که در استان کرمانشاه عمده علت وقفه در تولید کارخانجات خوراک دام به تلاش مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت قیمت‌گذاری این نهاده‌ها با ارز ترجیحی برمی‌گردد.

نادرپور گفت: از طریق مسئولان استانی پیگیری‌هایی انجام شد که با حضور هیئت وزیران در استان موفق شدیم دستور تولید و توزیع این نهاده‌ها را با ارز ترجیحی یا یارانه‌ای برای دامداران بگیریم. در نهایت در جلسه روز پنجشنبه مصوبات مورد نیاز از جمله حاشیه سود کارخانجات، عاملان توزیع و تیم‌های رصد و نظارت بر تولید و توزیع بر تمام شهرستان‌ها ابلاغ شد.

به گفته نادرپور، از روز پنجشنبه کارخانه‌های هفت شهرستان تولید را شروع کرده‌اند و مابقی شهرستان‌ها نیز بعد از تعطیلات روند تولید و توزیع با ارز ترجیحی را ادامه می‌دهند. این پیگیری‌ها سبب شد 25 هزار تن از نهاده‌های دامی حمل شده به کارخانجات خوراک دام استان با ارز ترجیحی در اختیار دامداران استان کرمانشاه قرار گیرد. از طرف دیگر روند بارگذاری، تحویل و انتقال نهاده‌ها از بندر به استان با تأخیر انجام شد که تمام دستگاه‌های نظارتی در جریان این موضوع هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی در کرمانشاه خوراک دام در کرمانشاه کارخانجات خوراک دام استان کرمانشاه کارخانه ها ارز ترجیحی نهاده ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت