Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاد حوزه علمیه کرمان گفت: هر کس وظیفه دارد در محدوده ولو یک نفر کنارش که حرفش اثر می کند، یک پیام در فضای مجازی بگذارد و یک حرکت انجام دهد، باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم.

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: حادثه کربلا یک حادثه موقت نیست که در تاریخ خاصی صورت گرفته و تمام شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت یک نماد از یک حرکت جهادی است که از اول خلقت آدم تا روز قیامت ادامه دارد و آن نبرد حق و باطل است.

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم شناخت حق و شناخت باطل و تفکیک بین این دو و حرکت در جبهه حق تا پای جان است و این پیام عاشوراست تصریح کرد: متأسفانه دشمن آنچه که در جبهه باطل و مقابل حق قرار گرفته، ضمن اینکه صراحتا علیه حق مبارزه می کند گاهی در قالب هایی فرو می رود و خود را به قیافه حق در می آورد و حق را باطل جلوه می دهد که این نیازمند روشنگری است تا مردم فریب نخورند.

این استاد حوزه بیان کرد: امام علی علیه السلام فرمودند«اگر حق به طور خالص ارائه می شد کسی در پذیرش آن تردید نمی کرد و اگر باطل به طور خالص ارائه می شد کسی در رد آن تردید نمی کرد».

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار کرد: مقداری حق و مقداری باطل به هم آمیخته می شود و اینجاست که مردم گرفتار می شوند و نیازمند روشنگری و تبیین هستند و اینجاست که جهاد تبیین شکل می گیرد.

شیخ بهایی تصریح کرد: حرکت مبارزه حق و باطل توسط امام حسین علیه السلام انجام می شود و همراه آن تبیین و روشنگری هم هست و بعد از ایشان حرکت حضرت زینب و امام سجاد علیه السلام  و اسرای کربلا حرکت تبیینی است و روشنگری آنها باعث می شود نقشه جبهه باطل شکست بخورد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه ما اکنون در شرایطی هستیم که تبلیغات جبهه باطل علیه جبهه حق خیلی اوج گرفته و جنگ جنگ رسانه ای، جنگ باورها، اراده ها و جنگ بینش هاست گفت: تبیین یعنی روشنگری، وظیفه واجب فوری و قطعی برای همه است و هرکس هر مقداری که سخنش برد دارد و تاثیرگذار است باید حق را بگوید و مسائل را روشن کند.

وی ادامه داد: اکنون مسائل زیادی از جمله خدا، قرآن ، پیامبر و اهل بیت تا نماز، روزه، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، عزاداری و مسائل مربوط به امام حسین علیه السلام زیر سوال می رود و دشمن مرتب شبهه منتشر می کند.

شیخ بهایی گفت: یکی از مصادیق جهاد تبیین همین منبرهایی است که علماء و روحانیون در جمع مردم حرف می زنند و یکی از مصادیق روشنگری است، همچنین مداحانی که با سرودن اشعار روشن و خواندن نوحه های روشن می توانند ابهامات را از ذهن مردم برطرف کنند.

وی تصریح کرد: هر کس وظیفه دارد در محدوده ولو یک نفر کنارش که حرفش اثر می کند، یک پیام در فضای مجازی بگذارد و یک حرکت انجام دهد، باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم.

این استاد حوزه علمیه کرمان بیان کرد: اگر دشمن در کارش موفق شود اتفاقی که در کوفه افتاد و آن همه عاشق امام حسین علیه السلام زمین گیر شده و دشمن توانست حضرت را به شهادت برساند، در حالی که اگر عاشقانی که دلشان با امام بود، گرفتار ترس، مال دنیا، شبهات، پیام های منفی و اختلافات نشده بودند، حادثه کربلا اتفاق نمی افتاد لذا اهمیت مسثله اینقدر است.

وی افزود: اکنون در شرایط جنگ تمام عیار با استکبار و ظلم و ستمی که اسرائیل و امثال آن دنبال هستند، مواجهیم و با هزینه های فراوان فرهنگ فسادی در عالم منتشر می کنند که وظیفه داریم در مقابل آن بایستیم. نه اینکه فقط دفاع کنیم چراکه ما در موضع برتر هستیم و باید حمله کنیم.

شیخ بهایی افزود: اینطور نیست که آنها شبهه مطرح کنند درباره زن و ما دفاع کنیم بلکه ما مدعی هستیم فرهنگ غربی به زن ظلم کرده و ما باید به این مبانی حمله کنیم. آنها که از برهنگی شروع کرده و به ازدواج با حیوانات و محارم رسیدند، نشان می دهد این مسیر باطل پایان ناپذیر است و تا نابودی دنیا دست بردار نیستند لذا روشنگری می خواهد تا باطل را در لباس حق جلوه ندهند و این کاری است که امام حسین علیه السلام کرد و کاری که مجالس امام حسین علیه السلام انجام می دهد و باید قدر این روزها و ساعات را بدانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیام عاشورا عاشورا و تاسوعا جهاد تبیین حوزه علميه استانی فرهنگی و هنری امام حسین علیه السلام حوزه علمیه کرمان استاد حوزه جهاد تبیین شیخ بهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان