Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تاسوعای حسینی، آیین سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی در روستای "ده‌زیار" یکی از خاستگاه‌های تعزیه استان کرمان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین باشکوه و سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی عصر امروز و همزمان با روز نهم ماه محرم مصادف با تاسوعای حسینی در روستای "ده‌زیار" استان کرمان با حضور تعداد زیادی از هنرمندان تعزیه‌خوان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم هنرمندان حسینی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) را شبیه‌خوانی کردند.

به گزارش تسنیم، اعضای هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار از مدت‌ها قبل در حال آماده‌سازی این مکان برای برگزاری مجلس عزای سرور و سالار شهیدان هستند.

مجلس تعزیه شهادت مسلم بن عقیل (ع) در کرمان شبیه خوانی شد + تصاویرسوگواره ملی تعزیه ده زیار جمله "ما ملت امام حسینیم" حاج قاسم را به خوبی تفسیر کردنهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار به کار خود پایان داد

روستای ده‌زیار به‌عنوان یکی از خاستگاه‌های تعزیه کشور در استان کرمان است که در تمام مناسبت‌های مذهبی مراسم سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی در آن برگزار و همه ساله با برگزاری سوگواره‌های ملی و استانی تعزیه میزبان گروه‌های برگزیده تعزیه و علاقه‌مندان به هنر آیینی مذهبی شبیه‌خوانی از سراسر کشور است.

به گزارش تسنیم، آیین تعزیه‌خوانی عاشورای حسینی نیز فردا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در خاستگاه تعزیه استان کرمان روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرم تاسوعا عاشورا امام حسین ع هیئت تعزیه استان کرمان محرم تاسوعا عاشورا امام حسین ع هیئت تعزیه استان کرمان سنتی مذهبی تعزیه خوانی روستای ده زیار استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کرمان در آیین اختتامیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان کرمان که جزء پنج غرفه برتر کشور شناخته شد، تقدیر به عمل آمد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ٢٠٢٤) پس از پنج روز فعالیت، ۱۲ اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این نمایشگاه از غرفه استان کرمان که جزء پنج غرفه برتر کشور شناخته شد، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این آیین لوح تقدیری به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور دریافت کرد.

 ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • آیین "سرزمین من" ویژه مدارس شهر کرمان
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود