Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@23:06:32 GMT

آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۴۸۵

آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همزمان با شب دهم محرم‌‌الحرام، آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا، براساس سنتی دیرینه با حضور خادمان رضوی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم همه ساله به جز در دوران همه‌گیری کرونا، در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد و خدام بارگاه منور رضوی با در دست گرفتن لاله‌های شمع مسیر بست شیرازی تا صحن انقلاب طی کرده و سپس در صفوف منظم گرداگرد صحن انقلاب اسلامی را طواف و به صورت منظم و با احترام در برابر ساحت مقدس ثامن الحجج (ع) ایستاده و خطبه‌خوانی آغاز می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سال جاری و بعد از دو سال شیوع کرونا که این مراسم به شکل محدودی برگزار می‌شد، این آیین سنتی برای نخستین بار در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی و با حضور زائرین، خادمین و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد و زائران این حریم قدسی بار دیگر از حضور در این مراسم معنوی کسب فیض کرده و به عزاداری سیدالشهداء(ع) در جوار حریم فرزندش پرداختند.

سرودن اشعار آیینی، مرثیه سرایی و اقامه عزا از دیگر برنامه‌های این مراسم سنتی بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: خطبه خوانی شب عاشورا حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش

 بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان ها و فیلم های منتشر شده از برخوردهای خشن علیه زنان نه تنها واکنش های چهره های سیاسی و فعالان مجازی را به همراه داشت، بلکه مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نیز با انتشار توئیتی خبر از تذکر رهبر انقلاب به مسئولان درباره نحوه برخوردها داده بود. هرچند او نیز از سوی حامیان گشت ارشاد با حملات تندی روبرو شد اما سردار جعفری صحت تذکر رهبری را تایید کرد.

در ادامه اولین عکس از فضائلی و حضورش در یک مراسم بعد از حملات مذکور را مشاهده می‌کنید.

منبع: تسنیم

tags # حجاب اسلامی سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش