Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:16:07 GMT

افزایش قیمت بنزین یارانه ای در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۵۳۱

خبرگزاری آریا- دولت سوریه قیمت بنزین یارانه ای را حدود 130 درصد افزایش داده است، در حالی که این کشور با بحران های معیشتی پی در پی همراه با گرانی، کمبود سوخت و ساعات طولانی قطع برق مواجه است.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا ؛خبرگزاری دولتی سوریه سونا گزارش داد، وزارت بازرگانی داخلی سوریه اواخر روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که قیمت بنزین یارانه ای را از 1100 پوند در هر لیتر به 2500 پوند افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سومین باری است که دمشق قیمت سوخت را در سال جاری افزایش می دهد که آخرین مورد آن افزایش قیمت بنزین یارانه ای از 750 پوند به 1100 پوند در هر لیتر در ماه مه گذشته است.

نرخ برابری هر دلار اخیرا در بازار سیاه به 4250 پوند رسید در حالی که نرخ رسمی مصوب بانک مرکزی 2814 پوند برای هر دلار است.

وزارت بازرگانی داخلی سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین با هدف کاهش زیان‌های هنگفت در بودجه نفت و اطمینان از قطع نشدن یا کمبود این مواد صورت می‌گیرد.

این وزارتخانه قیمت بنزین بدون یارانه را از 3500 لیر به 4000 لیر در هر لیتر و بنزین با اکتان بالا از 4000 به 4500 لیر افزایش داد.

سوریه که حدود 11 سال است درگیر جنگ است، شاهد یک بحران اقتصادی و معیشتی سخت است و بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه جنگ و کاهش تولید خسارت عمده ای بالغ بر 91.5 میلیارد دلار متحمل شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر تحریم های اقتصادی کشورهای غربی، دولت در حال از دست دادن کنترل میدان های اصلی است.

به گفته سازمان ملل، اکثر مردم سوریه امروز زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در حالی که قیمت کالاها در ماه‌های اخیر در سراسر کشور به دنبال پیامدهای عملیات نظامی روسیه در اوکراین دو برابر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه گرانی قیمت بنزین یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون