Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالسلام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تسلیت بمناسبت مام محرم و سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، به جایگاه ماه محرم الحرام اشاره کرد و افزود: خداوند ماه‌های قمری سال را ۱۲ ماه قرار داده که چهار ماه آن ( ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب) از شرافت و عظمت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) را یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام دانست و اظهار کرد: خروج امام از مکه به سوی عراق و رسیدن به سرزمین کربلا و شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران وفادارش دل هر مومن آزاده‌ای را به درد می‌آورد و به عنوان لکه ننگی در تاریخ اسلام به یادگار مانده است.

ماموستا محمدی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هدف از قیام خود را اصلاح دین ،مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی و اجرای فریضه امر بمعروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: اجرای امر بمعروف از واحبات الهی و از رسالت پیامبران الهی بوده است.

وی یادآور شد: فراموش کردن این فریضه منجر به گسترش فساد و جهالت و تعطیلی واحبات دین می‌شود، بطوریکه اجرای این فریضه به حفظ ضروریات پنجگانه نفس، عقل، نسل، مال و عرض در جامعه مسلمانان می‌شود.

ماموستا محمدی اضافه کرد: هرگاه این پنج ضرورت حفظ شود مصلحت رعایت شده و کم کاری در این زمینه منجر به فساد در جامعه می‌شود.

وی عدم اجابت دعا، استیلای اهل فسق و جور بر اهل ایمان و غربت دین را از عواقب ترک امربمعروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: شناخت ریشه‌های تاریخی و جامعه.شناسی و اخلاقمداری، داشتن علم کافی به رفع شبهات از مشخصه های اجرای امربمعروف و نهی از منکر است.

امام جمعه دهگلان یکی از وظایف دولت در مقابل مردم را اجرای امربمعروف و نهی از منکر و مبارزه با ناهنجاری‌های جامعه برشمرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان امام حسین ع روز عاشورا نهی از منکر امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا