Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیراً شایعات زیادی دربارۀ گوشی‌های تاشوی سال جدید میلادی به گوش می‌رسد که اکر صحت داشته باشند، گوشی های تاشو جدیدی از سامسونگ، گوگل و موتورولا در دست ساخت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، گوشی‌های تاشو در سال 2019، زمانی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هوآوی و موتورولا اولین دستگاه‌های خم شونده خود را معرفی کردند، سر و صدای زیادی به پا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شایعاتی که سامسونگ، موتورولا و گوگل در حال توسعه تلفن های انعطاف پذیر جدید هستند، ممکن است به زودی لحظه مهم دیگری در راه باشد.

ممکن است گوشی‌های تاشو بعدی سامسونگ در نزدیکی راه باشند. این غول فناوری رویداد Unpacked بعدی خود را در 10 آگوست برگزار می کند، جایی که شایعه شده است گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 را عرضه کند. با این فرض که سامسونگ از الگوی راه اندازی قبلی خود پیروی می کند، که مستلزم معرفی گلکسی زد فلیپ 5G در تابستان بود و Z Flip 3 و Z Fold 3 در آگوست 2021.

فروش گوشی های تاشو در حال رشد است، اما هنوز به اندازه گوشی های استاندارد در همه جا حاضر نیستند. بر اساس گزارش International Data Corporation گفته می شود که فروش گوشی های هوشمند تاشو در سال 2021 نسبت به سال 2020 264.3 درصد افزایش یافته است. اما IDC تخمین می زند که تنها 7.1 میلیون گوشی تاشو در تمام سال 2021 به فروش رسیده است، در حالی که تنها در سه ماهه چهارم سال گذشته، 362.4 میلیون گوشی تاشو ارسال شده است.

انواع گوشی های پیش بینی شده تاشو بدین شرح است.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

ظاهراً قرار است گوشی هیبریدی تبلت سامسونگ در سال جاری ارتقا یابد. بر اساس افشاگری‌ها و شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، به نظر می‌رسد که Galaxy Z Fold 4 نسخه نسبتاً بهبود یافته Z Fold 3 فعلی خواهد بود. به لطف لولای باریک‌تر طبق گفته‌های Ice، می‌تواند طراحی شیک‌تری داشته باشد. Universe، و همچنین یک دوربین بهبود یافته همتراز با دوربین گلکسی S22. این منبع همچنین ادعا می کند که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 اخیراً معرفی شده توسط کوالکام ظاهراً قدرت این دستگاه را تامین می کند. اما چیزی که واقعاً امیدوارم برای گلکسی زد فولد 4 ببینم، قیمت ارزان‌تری است. قیمت نسخه فعلی بدون معاوضه 1800 دلار است که آن را به یکی از گران ترین گوشی های موجود تبدیل می کند. اما راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، حدس می‌زند که نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ کاهش قیمت خواهند داشت.

Samsung Galaxy Z Flip 4

همچنین انتظار می‌رود سامسونگ امسال نسخه جدیدی از گلکسی زد فلیپ به سبک گوشی تاشو خود را عرضه کند. مشابه شایعات در مورد Z Fold 4، افشای اطلاعات در مورد Z Flip 4 نشان می دهد که این مدل به جای تغییر چشمگیر، به روز رسانی مدل فعلی خواهد بود.

به گفته یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، و یوگش برار، نویسنده سایت 91mobiles که ادعا می کند لیست کامل مشخصات Z Flip 4 را دریافت کرده است، انتظار می رود Z Flip 4 صفحه نمایش بزرگتری داشته باشد. ارتقایی مانند این بررسی زمان و اعلان‌ها را در یک نگاه بدون باز کردن گوشی آسان‌تر می‌کند.

تا زمانی که سامسونگ نسخه جدیدی از Z Flip را معرفی نکند، مطمئناً نمی دانیم که احتمالاً در ماه آگوست اتفاق می افتد.

سامسونگ تاشو جدید

اما شاید هیجان انگیزتر این ایده باشد که سامسونگ می تواند به زودی یک نوع کاملاً جدید از تلفن تاشو را معرفی کند. Ice Universe در توییتی که به نظر می‌رسد حذف شده است، قبلاً گفته بود که سامسونگ می‌تواند در سال جاری سومین نوع تاشو را معرفی کند. یانگ همچنین اعلام کرد که یک گوشی کشویی سامسونگ برای تولید در سال 2022 برنامه ریزی شده بود، اما بیشتر از آن خارج شده بود.

سی نت در ادامۀ گزارش خود می‌آورد که اگر سامسونگ قصد عرضۀ مدل جدیدی از گوشی‌های تاشو را داشته باشد، مطمئناً ایده های زیادی برای انتخاب دارد. این غول فناوری کره ای چندین مفهوم جدید را در CES 2022 در ژانویه به نمایش گذاشت، از جمله گوشی هایی با صفحه نمایش سه تاشو و صفحه نمایش کشویی. اما سامسونگ هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه قصد دارد نوع جدیدی از تاشوها را به زودی عرضه کند، ارائه نکرده است، بنابراین باید فرض کنیم که کانسپت‌های آن در حال حاضر فقط یک ایده هستند.

موتورولا ریزر 2022

به نظر می رسد موتورولا در حال آماده سازی ریزر نمادین خود برای بازگشت دیگری است. این شرکت در یک سری پست در شبکه اجتماعی چینی Weibo، همانطور که GSM Arena مشاهده کرد، نسخه جدیدی از تلفن تاشوی Razr خود را با دوربین دوگانه، صفحه نمایش پوششی بزرگتر و پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Plus Gen 1 به نمایش گذاشت. طبق اطلاعات افشاگران معروف Steve Hemmerstoffer (از طریق CompareDial) و Evan Blass (منتشر شده در 91Mobiles) شایعات قبلی حاکی از آن بود که Razr بعدی ممکن است قیمت ارزان‌تری داشته باشد، یک دوربین دوگانه جدید به شکل قرص و پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1.

یک گوشی تاشو TCL

TCL قصد داشت در سال 2021 یک تلفن تاشو به سبک گوشی های تاشو عرضه کند، اما هنوز تسلیم نشده است. سازنده لوازم الکترونیکی چینی در اوایل سال جاری دو مفهوم جدید را برای گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو و رول شونده به نمایش گذاشت. یکی از کانسپت ها دارای صفحه نمایشی است که می تواند به سمت داخل و خارج خم شود، در حالی که دیگری می تواند تا شود و اندازه صفحه نمایش خود را افزایش دهد.

TCL نگفته است که چه زمانی قصد دارد یک گوشی تاشو عرضه کند. اما TCL قبلاً به CNET گفته بود، اگر و زمانی که این کار را انجام دهد، شرکت قصد دارد قیمت را در 700 دلار یا کمتر نگه دارد. رسیدن به این قیمت چالش برانگیز خواهد بود، اما امیدواریم که این امر به سایر سازندگان گوشی انگیزه دهد تا گوشی های تاشو خود را به طور مشابه مقرون به صرفه کنند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت اپل تلفن همراه سامسونگ علم و فناوری فضای مجازی فناوری گوشی های هوشمند گوگل موبایل گلکسی قیمت جدید گوشی گوشی تاشو هواووی سامسونگ گلکسی زد فولد سامسونگ زد فلیپ موتورولا سی نت گوشی های تاشو صفحه نمایش گوشی تاشو گلکسی زد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۸ اردیبهشت برابر ۲۷ آوریل را ورق می‌زنیم.

***

عمل جراحی برداشتن آپاندیس

۲۷ آوریل ۱۸۸۷ میلادی برابر با ۸ اردیبهشت ۱۲۶۶ خورشیدی، در ایالات متحده، جرج توماس مورتون، پزشک آمریکا در بیمارستان پنسیلوانیا در یک جوان ۲۶ ساله نصاب کاغذدیواری التهاب آپاندیس را به‌درستی تشخیص داد و روی او جراجی برداشتن آپاندیس را اجرا کرد. این جراحی که در نوع خودش اولین‌بار بود جان بیمار را نجات داد و این جوان تا زمان ترخیص زنده گزارش شد. مورتون در سال ۱۸۹۰ این مورد را در گزارشی باعنوان التهاب آپاندیس کرمی‌شکل با دیگران به اشتراک گذاشت.

عنصر ۱۰۵

۲۷ آوریل ۱۹۷۰ میلادی برابر با ۸ اردیبهشت ۱۳۴۹ خورشیدی، آلبرت گیورسو از آزمایشگاه تابش لارنس در برکلی گزارش سنتز عنصر ۱۰۵، با همجوشی هسته‌های کالیفرنیوم و نیتروژن را در نشست انجمن فیزیک آمریکا در واشنگتن دی‌سی اعلام کرد. جرم اتمی این عنصر مصنوعی ۲۶۸ و نیمه‌عمرش حدود ۱.۶ ثانیه بود و در برابر ادعای آزمایشی روسیه در سال ۱۹۶۸، که تیم ایالات‌متحده آن را ثابت‌نشده می‌دانست عدله بهتری داشت. دانشمندان آمریکایی نام هانیوم در بزرگداشت اتو هان، دانشمند آلمانی کاشف شکافت هسته‌ای را پیشنهاد کردند اما درنهایت، اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی تصمیم گرفت که نام آن را دوبنیوم برگرفته از شهر دوبنا در روسیه بگذارد و این‌گونه، ادعای قبلی کشف تیم دانشمندان روس به سرپرستی گئورگی فلروف را در موسسه مشترک تحقیقات هسته‌ای روسیه در شهر دوبنا در سال ۱۹۶۸که آمریکیوم را با نئون بمباران کرده بودند به رسمیت شناخت.

فردیناند ماژلان

۲۷ آوریل ۱۵۲۱ میلادی برابر با ۸ اردیبهشت ۹۰۰ خورشیدی، فردیناند ماژلان، دریانورد و اکتشاف‌گر پرتغالی که در خدمت دولت اسپانیا بود درگذشت. او اولین نفری بود که از جهت غرب اروپا به آسیا رفت و در اقیانوس آرام کشتی راند. ماژلان همچنین نخستین کسی بود که با هدف دور زدن کره‌زمین هدایت یک ناوگان اکتشافی را به عهده گرفت. ماژلان و ملوانانش اولین مردم اروپایی بودند که گذرگاه میان دو اقیانوس اطلس و آرام (تنگه ماژلان) را کشف و از آن عبور کردند. گذرگاهی که امروزه با نام تنگه ماژلان شناخته می‌شود. در آمریکای جنوبی «شتر بی‌کوهان» دیدند که احتمالا همان لاما، گواناکو، شترچه یا آلپاکا بوده است. براساس نوشته‌هایشان نوعی «غاز» سیاه یافتند که به جای پَر کندن باید پوست آن کنده شود که درواقع آنچه دیده بودند پنگوئن بود. دو مورد از نزدیک‌ترین کهکشان‌ها به ما یعنی ابر ماژلانی بزرگ و ابر ماژلانی کوچک را که فقط از نیم‌کره جنوبی رویت می‌شوند رصد کردند و دریافتند کسانی که از سمت غرب دور کره زمین می‌گردند یک‌روز از تقویم واقعی عقب می‌مانند. ژول‌ورن بعدها از این کشف ماژلان و گروهش در نوشتن رمان دور دنیا در ۸۰ روز بهره برد.

کارل پیرسون

۲۷ آوریل ۱۹۳۶ میلادی برابر با ۸ اردیبهشت ۱۳۱۵ خورشیدی، کارل پیرسون، ریاضیدان انگلیسی که یکی از بنیانگذاران علم آمار مدرن بود به‌دنیا آمد. سخنرانی‌های او به‌عنوان استاد هندسه در سال ۱۸۹۲ به نگارش «گرامر علم»، پرخواننده‌ترین کتاب او و کتاب کلاسیک در فلسفه علم تبدیل شد. روش‌هایی که او توسعه داد برای هر کاربرد جدی آمار ضروری است. از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۲ او مجموعه‌ای متشکل از ۱۸مقاله را با عنوان مشارکت‌های ریاضی در نظریه تکامل نوشت که حاوی بسیاری از ارزشمندترین آثار او، ازجمله آزمون کای‌دو اهمیت آماری بود. بیشتر کارهای او درحوزه روش‌های تحلیل داده‌های آماری با ریاضیات ازجمله روش تحلیل مولفه‌های اصلی بود که تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ با تعداد زیادی بعد یا ویژگی و افزایش تفسیرپذیری داده‌ها را با حفظ حداکثر مقدار اطلاعات و تجسم داده‌های چند بعدی میسر می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها