Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:53:15 GMT

خدمات آنلاین مدیریت شهری اصفهان به هیئات مذهبی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۸۷۵

خدمات آنلاین مدیریت شهری اصفهان به هیئات مذهبی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: فضاسازی خوبی برای محرم انجام شده و شهر رنگ‌و بوی محرم به خود گرفته است، شاهد رشد فرهنگی مراسم مذهبی در اصفهان هستیم.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم حمایت از هیئت‌های مذهبی برای برگزاری پرشور عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: سال‌های گذشته کمک‌ها به موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی انجام می‌شد و امسال نیز کمک‌ها به هیئت‌ها و مراکز فرهنگی در قالب چاپ پرچم، ارائه پایه تبلیغاتی، بنر، اختصاص مکان مناسب جهت برپایی مراسم عزاداری به هیئت‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه صدور مجوز برای برپایی مراسم عزاداری در محرم، افزود: امسال علاوه‌بر این کمک‌ها، صدور هر نوع مجوز جهت برپایی موکب، هیئت و مجالس عزاداری امام حسین (ع) به صورت آنلاین تعریف شده است، موکب‌ها، هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی در طول شبانه روز بدون مراجعه حضوری می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت شهری در حیطه وظایف خود به برپایی پرشور مراسم عزاداری امام حسین (ع) کمک می‌کند، اضافه کرد: موکب‌ها و هیئت‌ها در صورت نیاز به کمک از جمله نصب بنر، محل مناسب برای برپایی موکب و حتی نیاز به ماشین‌آلات برای نصب علائم می‌توانند به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند، مدیریت شهری در همکاری با سازمان‌های ذی‌ربط درخواست‌ها را بررسی و پاسخ می‌دهد تا مشکلات موجود رفع و مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم جانمایی مناسب موکب‌ها در شهر، خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته با مشارکت تمام هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی مراسم سیاه‌پوشی شهر برگزار شد و در نهایت فضاهایی از شهر که برای تبلیغ محیا بود در اختیار مجموعه‌های فرهنگی گذاشته شد، همچنین مجموعه مدیریت شهری و سازمان زیباسازی المان‌های ویژه محرم را تهیه کرده و در میدان‌های اصلی، پل‌ها، مسیرهایی که محل تردد اصلی و استقرار هیئت‌ها و دسته‌های مذهبی است، نصب کردند، فضای مناسبی در شهر اصفهان ایجاد شده است، در زمینه فضاسازی شهر برای محرم اولویت با هیئت‌ها و موکب‌های مردمی بود.

نورصالحی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و دین اسلام بر پایه آزادی، ایثار و شهادت استوار است، تصریح کرد: با گذشت سال‌ها شاهد بالندگی و رشد فرهنگی مراسم مذهبی و عزاداری اهل بیت (ع) بوده‌ایم و امسال نیز این رشد و بالندگی بیش از پیش به چشم می‌خورد، به طوری که حرکت مردم و هیئت‌های مذهبی در این راستا نمود بیشتر و زیباتری داشته است و شهر رنگ و بوی محرم دارد.

کد خبر 594458

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان عزاداری و سوگواری عزاداری محرم هیئت عزاداری عزاداری سید الشهدا رئیس شورای شهر اصفهان محمد نورصالحی سوگواری شهادت امام حسین محرم در شهر اعضای شورای شهر اصفهان دوره ششم شورای ششم اصفهان عزاداری امام حسین موکب حسيني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هیئت های مذهبی مراسم عزاداری مدیریت شهری هیئت ها موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود