Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه استان قزوین به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در یادداشتی نوشت: روز خبرنگار سال1401 مصادف با عاشورای حسینی است. عاشورا یک حادثه نیست، یک فرهنگ است. حرکتی است که برای اقامه حق و عدل و بر هم زدن ظلم و بی عدالتی صورت گرفت.

روز خبرنگار نیز یادآور مجاهدت های خبرنگاران حق طلبی است که بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و بی ادعا، وجود خویش را چراغ راه جامعه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همزمانی این دو روز، پیامی برداشت می شود و آن اینکه اگر نهضت امام حسین (ع) عالم گیر شد و آثار آن صدها سال باقی است، بعد از لطف و خواست الهی، نتیجه کار خبرنگاران و کاتبانی بود که از ابتدای قیام تا به شهادت رسیدن امام و همه یارانش در صحنه حضور داشتند و آنچه را در ایام نبرد و اسارت دیده بودند، درست و با حفظ امانت، برای مردم بازگو می کردند.

حضرت زینب کبری(س) قهرمان فصاحت و بلاغت، به عنوان پیام آور و سردبیر رسانه عاشورا، فرهنگ و پیام نهضت حسینی را به عنوان یک مکتب از دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری از کربلا به طول اعصار تاریخ انتقال داد و ماندگار کرد.

تلاقی زمانی روز خبرنگار با عاشورا، ما اصحاب رسانه را در برابر یک واجب حرفهای قرار می دهد. واجبی به نام ضرورت تاسی به سیره پیام آوران عاشورا، همان که در کلام راه گشای مقام معظم رهبری به «جهاد تبیین» فرهنگ سازی شده است.

اهمیت موضوع به گونهای است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات روز اربعین حسینی در سال گذشته، ضمن تشریح حرکت مجاهدانه و روشنگرانه حضرت زینب(س) و تأکید بر این نکته که جهاد تبیین آن بانوی بزرگوار مکمل فداکاری های روز عاشورا بود، خطاب به دانشجویان فرمودند: «به مسئله تبیین اهمیت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه کننده ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگهداشتن افکار و رها کردن اذهان مردم و به خصوص جوان ها «حرکت تبیین» خنثی کننده این توطئه دشمن و این حرکت دشمن است».

در زمان ما، بی شک قرارگاه حسین بن علی، ایران و جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم استوار بماند حرمهای دیگر نیز می مانند و اگر از بین برود، حرمی باقی نمی ماند.

امروز که لشگر یزیدیان زمان، چشم طمع نابودی این حرم را دارند، اصحاب رسانه متهعد به آرمان و مکتب عاشورا نیز با سلاح تبیین یاریگر خیمه حسین (ع) هستند.

دفاع از حقیقت و حفظ اذهان و افکار مردم، نورافشانی بر تاریکی ها، جنگ با دروغ پردازی ها، کنار زدن پرده ها و آشکار کردن حقایق و واقعیت ها، سرفصل هایی است که با مجاهدتی عظیم و مداوم در دستور کار اصحاب رسانه است.

خبرنگاران متعهد پیام انقلاب اسلامی را به نسل آینده و دنیا مخابره می کنند چرا که معتقدند: در این جبهه «ما مسئولیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین کربلا روز خبرنگار خبرنگار روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه کرمان این هفته کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد گفت: امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم مطبوعات و رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند که در دستور کار یک بخش، پنهان کردن واقعیت، کم اهمیت کردن مسائل بزرگ، حساس و بزرگ نمایی مسائل کوچک، کم ارزش و دروغگویی و دروغ پراکنی است و برای این مأموریت امروز میلیاردها دلار در نقاط مختلف جهان هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مقابل این جبهه عظیم، حجیم و نااهل مطبوعات و رسانه، جبهه مطبوعات فداکار، انسان دوست، متعهد و از خود گذشته قرار دارند افزود: جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد و حاصل این شکست را در حمل کردن پرچم‌های فلسطین، غزه و دفاع از مظلومان در خیابان‌های لندن، آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه جریان حجیم رسانه‌ای منحط همه تلاش برای پنهان کردن واقعیت آمار ۳۶ هزار شهید غزه که عمدتاً کودک و زن هستند انجام داده است گفت: امروز آنقدر جریان حقانیت فلسطین بر همه برملا شده که برای به رسمیت شناختن، کشور فلسطین ۱۲ رأی مثبت از ۱۵ رأی می‌آورد، اما آمریکا این رأی را وتو می‌کند، زیرا مخالفت آمریکا با انسان و انسانیت است.

امام جمعه کرمان، با بیان اینکه سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند افزود: به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته و حق مردم مظلوم فلسطین و غزه آنها گرفته خواهد شد تا پیروزی نهایی حماس و جهاد فلسطین را جشن بگیریم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، همچنین درباره مبارزه با فساد در جامعه گفت: سال‌ها از ابلاغ مفاد فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد مقام معظم رهبری می‌گذرد و باید هم گلوگاه‌های فساد بسته شود و اگر هم جایی فساد اتفاق افتاد با شدت و حدت با آن برخورد کرد.

وی، با اشاره به روز کار و کارگر تصریح کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هرچه تمام تر به حرکت در می‌آورند و نیروی انسانی فعال، کار آمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند تا کشور به لحاظ کمیت و کیفیت در عرصه کار، ارائه خدمت و حرکت اقتصادی حضور فعال و جدی داشته باشد.

امام جمعه کرمان ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و توجه جامعه به کلاس درس و رفتار و گفتار معلمان افزود: پیشرفت یک کشور در سه عرصه بسیار مهم و حساس مقدور می‌باشد که اولین عرصه دانایی است، زیرا کشوری پیشرفت خواهد کرد که دانایی‌های او در تخصص‌ها و موضوعات مختلف در تراز و سرعت پیشرفت قرار بگیرد.

وی افزود: توانستن و تعهد از دیگر این ویژگی‌های مورد نیاز پیشرفت یک کشور است.



کد خبر 6089094

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است