Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادقی جزو بازیگران تحصیل‌کرده سینما و تلویزیون است. او با بازی در سریال پر سر و صدای «خواب و بیدار» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده توانمندی خودش را برای ایفای یک نقش تاریخی به این کارگردان کارنامه‌دار نشان داد تا در سریال «ولایت عشق» ایفاگر نقش مامون یکی از کاراکترهای خاکستری سریال‌های تاریخ اسلام در رسانه ملی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا از تولیدات سریال‌های تاریخی با محوریت تاریخ اسلام به مناسبت روزهای محرم می‌گوید.

محمد صادقی با توجه به جنس، نوع بازی، لحن و توانمندی‌هایی که در ایفای نقش‌های تاریخی دارد در آثار کارگردان‌های مهمی مانند: محمدرضا ورزی و داود میرباقری دیده می‌شود. او در این گزارش همراه با ما بررسی می‌کند تولیدات نمایشی با محوریت تاریخ اسلام را و در پاسخ به این سوال که چرا ما در تولیدات کارهای مذهبی به ویژه ماه محرم موفق عمل نکرده‌ایم و مشخصا کنداکتورمان خالی است به  خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا می‌گوید: در دهه‌های هفتاد، هشتاد و اوایل نود کارهای تاریخی ارزشمند بسیاری تولید می‌شد که از پشت دوربین تا مقابل آن افراد نخبه در کارها مشارکت می‌کردند و آثار باکیفیتی برای مخاطب تولید می‌شد اما مدتی است که تولید اینگونه کارها متوقف شده و شاهد افت کیفی آشکاری هستیم که دلیل آن پنهان نیست. وقتی فیلمنامه‌‌ نامناسب باشد و افرادی که کار را تولید می‌کنند مانند گذشته افرادی اهل فن و متخصص نباشند طبیعتا منجر به ساخت کارهای بی‌کیفیت می‌شود. البته برای رسیدن به پاسخ دقیق‌تر در این زمینه معتقدم که باید به سراغ تهیه‌کنندگان رفت.

او در ادامه اضافه کرد: معتقدم بسیار خوب است که به مقاطع زمانی و برهه‌های مختلف تاریخ ورود  و در خصوص آن‌ها برنامه‌سازی کنیم‌. من نقش امیرکبیر و میرزا کوچک خان جنگلی را بازی کرده‌ام؛ درست است که این آثار در زمینه‌های دیگری است اما این آثار هم می‌توانند فیلم‌های ارزشمندی باشند چرا که دوره‌های مختلف تاریخی را برای مخاطب به نمایش می‌گذارند. 

بازیگر نقش مامون در سریال «ولایت عشق» عنوان کرد: در تولید فیلم‌های تاریخی از نظر زمان و مکان شکاف عمیقی وجود دارد. برای مثال می‌خواهیم زمان هزار سال پیش را نشان بدهیم و یا مکان جایی است که برای ما نامانوس است. طبعا این شکاف‌ها کار بازیگران را دشوارتر می‌کند. بازیگر باید تلاشی که در جهت آماده‌سازی می‌کند بسیار مفصل‌تر، دقیق‌تر و باورپذیرتر باشد. گاهی کارهای تاریخی را می‌بینیم که همه‌چیز اثر خوب است اما وقتی به بازیگران نگاه می‌کنیم برایمان باورپذیر نیستند و مخاطب یک انسان امروزی را در کار مشاهده می‌کند که نتوانسته نقشش را به درستی ایفا کند.

او ادامه داد: وقتی بازیگر این آماده‌سازی را به اقتضای آن زمان و مکان خاص انجام می‌دهد و خودش را برای بازی در آن اثر آماده می‌کند حالا باید بازی خودش را به روز کند تا بیننده‌ی امروزی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. این امر یک چالش جدید را پیش پای بازیگر می‌گذارد و تازه کار دشوار ایفای نقش او از اینجا آغاز می‌شود؛ بنابراین نقش‌آفرینی در آثار تاریخی به مراتب دشوارتر از ژانرهای دیگر است.

محمد صادقی در انتها اشاره کرد: نکته دیگری که قابل توجه است و به باورپذیرتر بودن آثار تاریخی-مذهبی کمک می‌کند این است که در کنار گریم، طراحی صحنه، تدارکات و... بازی‌ها درست و باورپذیر باشد. اگر بازی‌ها نقص داشته باشند و عمیق نباشند متاسفانه ارزش کار بچه‌های دیگر هم از بین می‌رود. کسانی که در فیلم‌های ارزشی بازی می‌کنند اگر در کنار مطالعه، عقیده و باور قلبی به این مسائل داشته باشند قطعا اثری تاثیرگذارتر تولید خواهند کرد.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو و تلویزیون سینما مختارنامه محمد صادقی ولایت عشق ماه محرم محمدرضا ورزی مهدی فخیم زاده داود میرباقری خواب و بیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، «ژرار دوپاردیو» به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد.

وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است.

شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط «هلن داراس»، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.

در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتار‌های نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که  امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز پیش از این از وی حمایت کرده بود.

رئیس جمهور فرانسه دربیستم دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذرماه ۱۴۰۲) ضمن حمایت از ژرار دوپاردیو، او را نماد سینمای این کشور دانست که موجب افتخار فرانسه بوده است.

درآن تاریخ، امانوئل ماکرون در پاسخ به سوالی درباره پس گرفتن احتمالی جایزه دولتی لژیون دونور از ژرار دوپاردیو به دلیل اتهامات جنسی به شبکه فرانس ۵ گفت: «من از این نوع چیزها متنفرم و نمی‌توان بر اساس گزارشی از فردی نشان «لژیون» را گرفت.» 

«لژیون دونور» بالاترین جایزه‌ای است که دولت فرانسه اعطا کند و دوپاردیو در سال ۱۹۹۶ آن را دریافت کرد. 

ماکرون ادامه داد: «این جایزه ابزاری اخلاقی نیست و این بازیگر موجب افتخار فرانسه است و و خود من نیز تحسین‌کنندگان بزرگ دوپاردیو هستم». 

«ژرار دوپاردیو» از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است. 

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد.

وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های «آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان