Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@15:36:48 GMT

زندگی هدفمند و تشخیص درست ویژگی بارز شهدای عاشوراست

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۵۵۴۹

زندگی هدفمند و تشخیص درست ویژگی بارز شهدای عاشوراست

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم هیئت خادم الرضا (ع) که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد، داشتن هدف متعالی در زندگی را یکی از ابزارهای عاقبت بخیری دانست و گفت: اگر برای خود ماندن در راه ولایت را هدف قرار دهیم عاقبت بخیر خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روایت است از امیرالمؤمنین (ع) که اگر کسی دو روز از زندگی اش همچون یکدیگر باشد ضرر کرده است؛ باید در تحصیل، اشتغال و سایر ابعاد زندگی خود هدف گذاری کنیم تا در دراز مدت تحولات خوبی را در حیات خود رقم بزنیم.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر زندگی خود را هدف گذاری نمائیم دیگر می‌دانیم عمرمان و زمانی را که خداوند در اختیار ما قرار داده است، صرف چه اموری کنیم و از چه اموری پرهیز داشته باشیم.

وی تعیین اولویت‌های زندگی را یکی دیگر از عوامل عاقبت بخیری برشمرد و گفت: باید اصلی ترین اولویت زندگی خود را کسب رضایت الهی بدانیم؛ اگر ده روز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت کردیم و تغییری در رفتار ما ایجاد نشد باید بدانیم در تعیین اولویت‌های زندگی خود دچار اشتباه شده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی رضایت خدا و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را اولویت زندگی انسان دانست و تصریح کرد: نگذارید فضای مجازی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بر شما غلبه کرده و از اولویت اصلی غافل نماید.

وی با اشاره به روایتی افزود: اگر این دهه گذشت و من با قبل از شب اول محرمم تفاوت نداشتم، ضرر کرده‌ام.

سخنران هیئت خادم الرضا (ع) بیان داشت: باید خانواده ما تغییر در اخلاق، رفتار و ادب ما را بعد از این دهه احساس کند؛ در مجلس امام حسین (ع) ملائکه می آیند و خود را متبرک می‌نمایند.

وی گفت: هیئت کلاس انسان سازی است و باید آن چنان اثری روی ما بگذارد که اگر روزی دچار بداخلاقی شدیم خانواده ما توصیه رفتن به مراسم روضه خوانی را به ما داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الیاسی در پایان خاطرنشان کرد: محب اهل بیت (ع) باید هدفمند زندگی کرده و در تشخیص اولویت‌های زندگی خود دقت داشته باشد؛ شهدای دشت کربلا افرادی بودند که هدف خود را رضایت خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) قرار داده و در روز عاشورا اولویت را به درستی و فدا شدن در راه امام تشخیص دادند. همین هدفمندی و اولویت شناسی موجب عاقبت بخیری یاران امام حسین (ع) و سربلندی آنان شد.

کد خبر 5558308

منبع: مهر

کلیدواژه: قم محرم 1401 مراسم عزاداری محرم 1401 مراسم عزاداری ماه محرم بوشهر ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها همایش شیرخوارگان حسینی تاسوعای حسینی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تاسوعا و عاشورا عاشورا اردبیل زندگی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود
  • ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم، دیپلماسی موفق انرژی است
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • عاقبت تصادف وحشتناک خودروی ایرانی با تیگو ۷؛ این چه وضعشه؟! | فیلم
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • اسرائیل از آغاز «حملات هدفمند» در رفح خبر داد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن