Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:17:41 GMT

مراسم عزاداری روز عاشورا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۵۹۶۹

مراسم عزاداری روز عاشورا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دسته‌های عزاداری استان سیستان و بلوچستان با پای پیاده و در حالی که مشغول زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی هستند به سمت جایگاه اصلی مراسم عاشورا در شهرها حرکت کردند.

مردم عزادار سیستان و بلوچستان از نخستین ساعات امروز با حضور در هیأت‌های عزاداری و برپایی خیمه‌های عزا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر زاهدان هیأت‌های مذهبی شهرستان زاهدان به سمت میدان «امام حسین (ع)» محل اجتماع بزرگ عاشوراییان واقع در گلزار شهدا جنب مسجد «حضرت جواد الائمه (ع)» اقدام به مراسم دسته روی و عزاداری می‌کنند.

همچنین گفتنی است در طول دسته روی هیأت‌های مذهبی در شهر زاهدان ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران و عموم مردم پذیرایی می‌کنند.

هیئات مذهبی عزادار در کل استان سیستان و بلوچستان به رسم هرساله از لحظه پخش اذان تا پایان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به مدت ۳۰ دقیقه سکوت می‌کنند و نماز ظهر عاشورا نیز به جماعت برگزار خواهد شد.

کد خبر 5558340

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان عاشورا مراسم عزاداری زاهدان محرم 1401 مراسم عزاداری ماه محرم بوشهر ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها همایش شیرخوارگان حسینی تاسوعای حسینی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تاسوعا و عاشورا عاشورا اردبیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود

وزیر کشور با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت برای تخصیص یک هزار و پانصد مییارد تومان اعتبار ویژه به صورت فوق العاده برای جبران خسارات ناشی از سیل و اقدامات فوری  برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: البته ممکن است بیش از این اعتبار نیاز باشد که در وقت خودش با بررسی های مجدد  دولت آنرا تکمیل خواهد کرد.

وی در خصوص امکان اعطای کمک بلاعوض دولت و تسهیلات به سیل زدگان هم  با تأکید بر اینکه بخشی از کمک های دولت به صورت کمک های بلا عوض می تواند ارائه شود و بخشی از طرق تسهیلات بانکی، اظهار داشت: این روال جاری در همه موارد مشابه است و کا هم شروع شده و آقای استاندار به شدت  پیگیر این مسئله هستند.

وی در پاسخ به این سوال که فصل ساخت و ساز و بازسازی خانه های آسیب دیده کوتاه است و چه زمانی مردم استان می توانند به این تسهیلات دسترسی پیدا کنند هم تصریح کرد:  روند اجرایی کار به سرعت شروع شده و  شاید در همین چند روز اینده این مهم اتفاق بیفتد.

پاکستان با ما در امر مبارزه با تروریسم هم نظر است

وزیر کشور  در پاسخ به سوال دیگری در مرود روند اجرای برنامه انسداد مرزهای شرقی کشور هم با اشاره به اینکه انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است، گفت: اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

احمد وحیدی درباره امکان تعقیب تروریست ها و اشرار در داخل خاک پاکستان پس از سفر رئیس جمهور و مذاکرات با مقامات پاکستانی هم گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

قرارداد شهردای تهران با چینی‌ها یک حرکت خوب بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مسائل نقدها و شائبه‌هایی که در مورد قرارداد کلان شهرداری تهران با چین برای خرید اتوبوس و مینی بوس و وسائط حمل و نقل شهری منعقد شده و اینکه ذیل نظارت این وزارتخانه انجام شده؟ با تأکید بر اینکه طبعا این قرارداد با نظارت ما بوده، گفت: بالاخره شهرداری تهران یک کار خوب را با هدف نوسازی ناوگان انجام داده و آنرا در دو سطح مترو و خودروهای حمل و نقل عمومی اقدامی خوبی می‌دانیم. البته توضیح داده‌ایم که اولویت ما نخست حمایت از تولید داخل است و به هر میزان که در داخل تولید داشته باشیم  اولویت با خرید از آنجاست و  مابقی نیاز را باید با خرید از خارج برطرف کنیم وحیدی استفاده و  خودورهای برقی را یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و مل به تعهدات قانون هودای پاک عنوان کرد و و در مورد نقدهایی که به اهلیت شرکت چینی در این قرارداد مطرح شده، گفت: تشخیص اهلیت روش و قانون دارد و  قانون تعیین می کند که چطور این شرکتها انتخاب شوند.

همه از اجرای طرح نور رضایت دارند

وحیدی درباره آخرین وضعیت اجرای رح نور هم با بیان اینکه طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد، گفت: دستگاه‌های دیگر هم طبق قانون مسئولیت‌هایی دارند و باید به آن عمل کنند  و تا از ناهنجاریهایی که می‌خواهند به جامعه ما تحمیل کنند جلوگیری شود و الحمدلله تا کنون نیز هم مجلس هم قوه قضائیه و هم  دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از اجرای این قانون ابراز رضایت کرده‌اند.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان