Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ روزهایی که سپری می‌کنیم، همراه شده با انتظار برای نتیجه مذاکرات و بسیاری آینده اقتصاد کشور را با مذاکرات درهم تنیده می‌دانند؛ اقتصاد آنلاین در این راستا که مذاکرات چه تاثیری بر آینده اقتصاد کشور خواهد داشت، به گفت‌وگو با هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی پرداخته است.

حق‌شناس در این گفت‌وگو به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: پیش‌بینی اقتصاد ایران تا حدودی ناشی از شرایط تحریم است؛ اگر کشور تحریم نباشد، دو اتفاق مهم در اقتصاد ایران می‌افتد؛ اتفاق مهم اول آن است که ده‌ها میلیارد لار از ارز ایران، آزاد خواهد شد که بر روی نرخ تورم تاثیری مثبت خواهد داشت؛ مساله مهم بعدی آن است که بخش بازرگانی و صادرات و واردات به روال عادی باز خواهد گشت که این امر هم بر روی نرخ ارز اثرگذار است و هم بر صنایعی که امروز در ظرفیت کامل فعال نیستند نیز تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اگر تجارت به شرایط عادی برگردد، حداقل در کوتاه مدت کسی انتظار افزایش نرخ تورم را ندارد؛ یعنی انتظارات تورمی هم یا حذف می‌شود و یا به حداقل ممکن می‌رسد؛ البته همه آنچه گفته شد، برای شرایطی است که برجام احیا شود؛ اما اگر نشود، به دلیل مشکلاتی که در نقل و انتقالات پولی و اخلالی که در صادرات و واردات کالاها ایجاد می‌شود، انتظار این است که نرخ دلار افزایش یابد و انتظار افزایش نرخ تورم را نیز داشته باشیم و در نهایت افزایش نرخ ارز و تورم می‌تواند بر تمام متغیرهای اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: باید به این نکته هم اشاره کرد بعید است که در ماه‌های آینده شاهد تورمی چون تورم خرداد باشیم و بخش عمده شوک افزایش قیمت ارز در خرداد ماه تخلیه شده است؛ اما در هر حال اگر شرایط صادرات و واردات همچنان مثل قبل بماند، انتظار اینکه شاخص‌های پولی اصلاح شود، دور از ذهن خواهد بود.

هادق حق شناس در پایان تاکید کرد: به نظر من نرخ تورم ماه آینده بین ۳۰ تا ۴۰درصد می‌ماند؛ به احتمال زیاد رشد اقتصادی هم مثبت خواهد ماند؛ شاخص بورس نیز اگر شرایط تحریمی به همین شکل ادامه یابد، به احتمال زیاد مانند سال گذشته باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تورم ایران اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط تورم سه رقمی غذا به ۴ استان رسید ۱۴۰۱/۵/۱۱ روغن مایع یکساله بیش از ۴برابر شد / افزایش بیش از ۱۰۰درصدی قیمت ۹ قلم خوراکی ۱۴۰۱/۵/۱۱ روستاییان بیشتر از شهری ها تورم مواد غذایی را حس کردند / قیمت مواد غذایی در روستاهای این… ۱۴۰۱/۵/۱۰ انتخاب سخت بانک مرکزی؛ نرخ بهره بین بانکی زیر ۲۰ درصد یا کنترل تورم ۱۴۰۱/۵/۴ فشار تورم بر فقرا ۱۷.۷درصد بیشتر از ثروتمندان! ۱۴۰۱/۵/۴ کنکور همچنان عادلانه ترین بی عدالتی آموزشی / چرا تاکید بر مدارس ۴۰نفر برتر آدرس اشتباه… ۱۴۰۱/۵/۱۷ آخرین ویدیو ها لحظه ریزش سنگ های غول پیکر در دامنه دماوند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۱:۵۹ عاشورای حسینی در قلب نیویورک + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۱:۴۱ استادیوم سلطان ابراهیم در مالزی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۱:۲۶ قطار لوکس پرسرعت جاکارتا - باندونگ اندونزی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۰:۲۴ سرقت مسلحانه یک سمند در روز روشن! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۹ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۱۶ در ماه های آینده، بعید است تورمی چون خرداد داشته باشیم / تورم ماه های آینده احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰درصد خواهد بود ۱۲:۰۵ سیل ویرانگر، پایه های صندوق بیمه خسارت های طبیعی را محکم می کند ۱۱:۵۵ وضعیت ترافیکی تهران در روز عاشورا ۱۱:۴۳ مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب ۱۱:۴۱ عاشورای حسینی در قلب نیویورک + فیلم ۱۱:۳۵ کوتاه تر شدن روز چه تاثیرات مخربی بر روی زمین می گذارد؟ ۱۱:۲۸ نفت برنت به ۹۵ دلار رسید ۱۱:۲۶ استادیوم سلطان ابراهیم در مالزی + فیلم ۱۱:۲۲ تست بینایی؛ فقط افراد باهوش می توانند گربه را ببینید ۱۱:۰۹ کنکور همچنان عادلانه ترین بی عدالتی آموزشی / چرا تاکید بر مدارس ۴۰نفر برتر آدرس اشتباه دادن است؟ ۱۱:۰۰ قیمت ماشین لباسشویی سامسونگ (جدول) ۱۰:۵۶ نوشیدن آب باران تا چه اندازه خطرناک شده است؟ ۱۰:۵۳ ابرثروتمندان دنیا در کدام کشورها زندگی می کنند؟ ۱۰:۳۰ آیا اینستاگرام گرفتن اسکرین شات از استوری را به کاربر اطلاع رسانی می کند؟ ۱۰:۲۴ قطار لوکس پرسرعت جاکارتا - باندونگ اندونزی + فیلم ۱۰:۰۲ هزینه وام مسکن باز هم کاهش یافت ۱۰:۰۰ هکرها چگونه به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کنند؟ ۰۹:۵۵ ٧۵درصد آمریکایی‌ها در پرداخت صورت حساب مشکل دارند! ۰۹:۵۰ آپارتمان های ۵ میلیاردی مرکز تهران ۰۹:۴۵ نحوه بهبود کیفیت صدا در ویندوز ۱۱ ۰۹:۴۰ داوطلبان فریب مشاوران زرد انتخاب رشته را نخورند ۰۹:۳۵ چند درصد مشترکان خانگی پاداش صرفه جویی دریافت کرده اند؟ ۰۹:۳۳ معرفی ۱۲ بازی برتر اپل واچ که باید آنها را تجربه کنید ۰۹:۲۰ پیش بینی رگبار باران و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور تا پنج شنبه ۰۹:۱۷ اعلام کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ۰۹:۰۰ پشیمانی ایلان ماسک از فروش بیت کوین! ۰۸:۴۴ خطر حمله قلبی در «تنهایی» افزایش می یابد ۰۸:۴۱ پیشنهاد ۲۵۰ میلیون دلاری عربستانی ها به رونالدو ۰۸:۳۸ امروز در کدام جاده ها باران می بارد؟ ۰۸:۳۵ توافق آتش بس میان غزه و اسراییل ۰۸:۳۰ لانگ کووید چیست؟ ۰۸:۲۷ در جلسات مشاوره «قبل ازدواج» چه می گذرد؟ ۰۸:۱۷ برج آزادی نقش عاشورایی گرفت ۰۸:۱۴ یک توصیه بهداشتی برای سلامت گوش ۰۸:۱۱ نذورات گرم سریعا مصرف شود ۰۸:۰۸ آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از امروز ۰۸:۰۶ ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت اج برای مدیریت فضای دیسک ۰۷:۳۰ چگونه وام مسکن ۵۰۰ میلیون تومانی بانک سامان را بگیریم؟ ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر به چابهار چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۰۷:۰۹ پیامک تسلیت شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۵۴ با این ترفند ساده؛ از دستکاری کیلومتر خودرو مطلع می شوید ۰۱:۳۶ عکس پروفایل و گیف شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۲۴ تست روانشناسی؛ این تصویر مشخص می کند درونگرا هستید یا برونگرا ۰۱:۰۵ هوشیاری مغز بعد از مرگ واقعیت دارد؟ ۰۰:۵۸ فال ابجد روزانه دوشنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۳ قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید ۰۰:۵۱ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۴ دانلود نوحه و مداحی عاشورا حسینی ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸ فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ مرداد ۰۰:۲۸ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۷ مرداد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم ایران ماه های آینده نرخ تورم ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد

«روح الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم، گفت: «مردمی‌سازی اقتصاد» یک اصل اساسی و مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. قطعاً مشکلات مهمی مانند «کسری بودجه» از طریق مردمی‌سازی اقتصاد حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت تصور می‌کند که می‌تواند مشکلات خودش را جداگانه حل کند، قطعاً نتیجه نمی‌گیرد، اظهار کرد: احیای منابع مردمی، گسترش شبکه‌های تولید مردمی، صادرات مردمی و مواردی از این دست راهکارهایی است که در چارچوب اقتصاد مردمی می‌توانیم دنبال کنیم. دستورکار اصلی مجلس دوازدهم در یک کلمه باید ایجاد تغییرات اساسی در نظام‌های اقتصاد کلان کشور به سمت «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد.

منتخب مجلس دوازدهم درباره میزان تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۲ یک منطق مهم داشت مبنی بر اینکه مهار تورم از مسیر رشد تولید باشد، اما با وجود تلاش‌هایی که برای تحقق شعار سال انجام شد، اقدامات انجام شده به صورت یکپارچه و منسجم نبود.

وی متذکر شد: ما به اسم مهار تورم به نوعی در کشور تورم ایجاد کردیم که همین مساله باعث شد تولیدکنندگان ضربه ببینند. از سوی دیگر منابع بانکی را قفل کردیم و تسهیلات بانکی یا داده نشد، یا بسیار قطره چکانی داده شد یا به بخش تولید داده نشد و به مسیرهای غیرمولد تزریق شد که مشکلاتی را به همراه داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر تحرک بخشی به صادرات خوب نبود، این در حالی است که ما باید بازارچه‌های مرزی، شبکه مویرگی صادراتی و انجمن‌های صادراتی را فعال می‌کردیم که این کارها در سال ۱۴۰۲ آن طور که باید و شاید انجام نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه احیای منابع برای رشد تولید یک راهکار مهم آن است که منابع موجود در کشورمان از جمله ذخایر معدنی، منابع طبیعی، زمین و اراضی، منابع دریایی و سایر منابع کشور باید در قالب مایملک عمومی آزادسازی شود، نه آنکه خصوصی سازی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ما باید به سمت احیای منابع و گسترش مالکیت عمومی برویم تا شاهد رشد تولید باشیم. در این شرایط زمانی که رشد تولید رخ دهد و از آن طرف سیاست‌های انضباطی در فضای اقتصاد کلان اعمال شود، مهار تورم و رشد تولید محقق خواهد شد، اما متأسفانه چون بعضاً به صورت افراطی و با اسم مهار تورم، منابع را به روی تولید قفل کردیم و سیاست‌های انقباضی را پیاده کردیم، نتیجه لازم را از شعار سال گذشته یعنی مهار تورم و رشد تولید نگرفتیم.

کد خبر 6093088 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • اگر موشک و دانشگاه قوی داشته باشیم اقتصاد تسلیم می‌شود
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • بازیگران سریال تورم
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا