Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:15:23 GMT

نام سامسونگ از کجا آمد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۶۳۶۵

نام سامسونگ از کجا آمد؟

در دنیای فناوری، نام‌های زیادی که بزرگتر از سامسونگ باشند، وجود ندارند. این غول فناوری محصولات متنوعی از تلفن‌های هوشمند گرفته تا یخچال، تولید می‌کند اما نام سامسونگ از کجا آمده است و آیا معنای خاصی دارد؟

به گزارش ایران اکونومیست، سامسونگی که ما اکنون می‌شناسیم به کلی از شرکتی که در ابتدا وجود داشت، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول در کره جنوبی تاسیس شد و در ابتدا یک شرکت بازرگانی و فروشگاه مواد غذایی کوچک با حدود ۴۰ کارمند بود.

سامسونگ تا دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت محصولات الکترونیکی نشد. چندین واحد محصولات الکترونیکی از جمله سامسونگ الکترونیکس تشکیل شد که اکنون اکثر افراد سامسونگ را به این نام می‌شناسند.

سامسونگ تا سال ۱۹۹۲ بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه جهان شد. ۱۰ سال بعد، این شرکت، بزرگترین تولیدکننده نمایشگر کریستال مایع در جهان شد. در سال ۲۰۱۲ سامسونگ، با سبقت از نوکیا، بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان شد.

واحد سامسونگ الکترونیکس عامل حدود ۷۰ درصد از درآمد کلی سامسونگ است و تا سال ۲۰۱۹، دومین شرکت فناوری بزرگ جهان از نظر درآمد بود. تلفنهای هوشمند سامسونگ تا آوریل سال ۲۰۲۲ حدود ۲۳ درصد سهم از فروش جهانی تلفن هوشمند داشتند.

معنی نام سامسونگ

نام سامسونگ توسط لی بیونگ چول- بنیانگذار این شرکت- انتخاب شد و به معنای سه ستاره است. طبق سوابق رسمی سامسونگ، بنیانگذار سامسونگ می خواست این شرکت قدرتمند شده و مانند ستاره‌های آسمان جاودانی به نظر برسد.

سه ستاره در اولین لوگو و لوگوهای بعدی سامسونگ وجود داشت تا این که این شرکت لوگویی که امروز می‌شناسیم را در سال ۱۹۹۳ معرفی کرد.

بر اساس گزارش وب سایت howtogeek، این شرکت بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و در بسیاری از حوزه‌ها، پرچمدار صنعت فناوری است. به نظر می‌رسد سامسونگ به هدف بنیانگذارش که قدرتمند و پردوام شدن بود، دست پیدا کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سامسونگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامسونگ نام سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن