Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از محروم ترین استان های کشور به شمار می‌رود که دلیل آن هم به محرومیت و فقر تاریخی استان و عدم خدمات‌رسانی رژیم گذشته به این منطقه برمی‌گردد.

استانی که همه جای آن از پیراشکفت در ۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان گرفته تا زیلایی و سیلاب کلوار و مارگون و دیشموک و قلعه رئیسی تا بهمئی و دست آخر پهنوک همه جا محرومیت‌ها موج می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات غیر قابل توصیفی به این مناطق ارائه کرده اما همچنان حجم محرومیت و فقر بسیار است.

وقتی به سیلاب کلوار می‌روی درمی‌یابی که زیلایی محرومیت های بیشتری دارد اگر به پیچاپ قدم گذاری عمق محرومیت های آن را بیش از مارگون می‌یابی و اکنون اینجا پنهوک در دورترین نقطه استان محروم ترین و مظلوم ترین نقطه استان است.

مسیری 5 ساعته از مرکز استان تا پهنوک که تنها خودروهای کمک دار شاسی بلند توانایی عبور از صخره های سخت و ضمخت آن را داشته و به ضرب و زور کمک‌های خود به آنجا می‌رود.

سید علی احمدزاده اولین استاندار تاریخ کهگیلویه و بویراحمد بود که به همراه تیمی از مسئولان و البته تعدادی از خبرنگاران این راه پر مشقت و پر سنگلاخ و خسته‌کننده را طی کردند تا به پهنوک رسیدند و عاقبت چشم مردم محروم به یک مسئول ارشد استانی افتاد.

از کجای محرومیت‌های پهنوک بگوییم از آریا و عرشیای یتیم و بینوا که در بدترین شرایط و بدون جسم زمینی پدر و وجود مادر در کنار پدر بزرگ ناشنوا و دردمند روز را به شب  می‌کنند یا از پیرزنی که دیگر از فرط بیماری نایی برای زنده ماندن دارد.

از خانواده‌ای باید گفت که روز گذشته به دلیل عقرب زدگی و نبود راه عبور، فرزند سه ساله خود را از دست داده بودند و استاندار با دلداری آن‌ها قول رفع مشکل اصلی یعنی راه را داد.

استاندار به میان مردم پهنوک گرفت و قول وعده بزرگی داد که تا آخر همین سال ۱۴ کیلومتر راه دسترسی آنها آسفالت خواهد شد.

مردم پهنوک از استاندار فقط همین را می خواستند و همکارانش به آریا و ارشیا قول دادند که از این وضعیت سخت و طاقت فرسا نجات پیدا کنند.

استاندار روز خبرنگار را هم تبریک گفت و از خبرنگاران درخواست مهمی داشت به خبرنگاران گفت بگذارید به مردم محروم و مستضعف کمک شود حاشیه ها را برای من ایجاد نکنید حاشیه ها را برای بعد از توسعه استان بگذارید چرا که عمق محرومیت ها زیاد بوده و حاشیه پردازی رمقی برای کار و خدمت فعالیت نمی گذارد.

حرف‌های جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به پهنوک محروم‌ترین نقطه استان

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس پهنوک سید علی احمدزاده محرومیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، امروز - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه و تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903340

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • ببینید | عاقبت سلبریتی هایی که به ایران پشت پا زدند چه شد؟
  • ببینید | عاقبت آزادی بیان در آمریکا