Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:30:25 GMT

شروع رزمایش یک‌ماهه چین در شمال دریای زرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۶۸۴۲

شروع رزمایش یک‌ماهه چین در شمال دریای زرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان مدیریت امنیت تردد دریایی چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش ارتش این کشور در دریای زرد یک ماه ادامه خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این نهاد اعلام کرد: «از ساعت ۰۰:۰۰ روز هشتم آگوست (دوشنبه) تا بامداد هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مأموریت‌های نظامی در بخش‌هایی از خلیج بوهای انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود به این منطقه ممنوع است».

خلیج بوهای واقع در شمال دریای زرد که در مجاورت شبه‌جزیره کره قرار دارد، به دلیل نزدیکی به پکن، یکی از پرترددترین مسیرهای دریایی در این منطقه است.

شروع این رزمایش در حالی اعلام شده که ارتش چین روز دوشنبه اعلام کرده رزمایش در آسمان و آب‌های پیرامون تایوان ادامه دارد.

به نوشته وبگاه خبری «بلومبرگ»، جناح شرقی «ارتش آزادی‌بخش چین» در بیانیه‌ای اعلام کرد در ادامه این رزمایش‌ها، حملات دریایی و انهدام زیردریایی‌های دشمن را تمرین خواهد کرد.

ارتش چین دبه طور دقیق اعلام نکرده رزمایش روز دوشنبه در ادامه رزمایش چهار روزه قبلی است یا رزمایش جدیدی را آغاز کرده است.

در این رزمایش‌ها که در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اجرا شده است، روز یکشنبه ۶۶ فروند هواپیمای جنگی به سمت این جزیره خودمختار هجوم برده و ۲۲ فروند از آن‌ها از خط پدافند هوایی تایوان گذر کردند.

حوالی پنج بعد از ظهر همین روز، ارتش تایوان ۱۴ کشتی جنگی چینی اطراف تنگه تایوان ردیابی کردند و یک پهپاد ارتش چین نیز اطراف منطقه «کینمن» رصد شده و با شلیک منور از آنجا دور شد.

هم زمان با انجام این رزمایش‌ها، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: «جمهوری خلق چین از آمریکا می خواهد به شکل واقعی منافع حیاتی و نگرانی‌های جدی پکن را در نظر گرفته و این توهم را کنار بگذارد که می‌تواند با استفاده از تایوان، چین را کنترل کند».

این مقام نظامی چین همچنین به آمریکا توصیه کرد: «در مسیر اشتباه، بیشتر و بیشتر گام برندارد. ایالات متحده از یک سو بحران سازی می‌کند و از سوی دیگر بر لزوم کنترل و مدیریت آن تأکید می‌کند». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش دریای زرد تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان این شهر  هشدار داد و از آنها خواست آن را تخلیه کنند و مدعی شد ارتش در «بیت لاهیا» زیرساخت و نیروهای حماس را هدف قرار می‌دهد.

خبرنگار سایت خبری «غزه اکنون» گزارش کرد به دلیل بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی، موجی از انتقال شهروندان در مناطق «بیت حانون» و «بیت لاهیا» به مراکز آوارگان در شمال غزه مشاهده می‌شود.

خبرنگار سایت خبری شهاب هم اعلام کرد توپخانه رژیم صهیونیستی در حال حمله به مناطق مختلف شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه است.

وزارت بهداشت غزه امروز سه شنبه در ۲۰۰ روزگی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه، شمار شهدای غزه را حدود ۳۴ هزار ۲۰۰ شهید و شمار زخمی‌ ها را بیش از ۷۷ هزار تن گزارش کرد.

این وزارتخانه با اشاره به ویرانگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد تاکنون ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشت از خدمات رسانی خارج شده‌اند و ۱۲۶ اورژانس نیز آسیب دیده و از کار افتاده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد